c20ne ei lataa.
c20ne ei lataa.
Hei! Otsikon mukaista vikaa löytyy... c20ne ei lataa ollenkaan, eikä akun merkkivalo välähdä missään välissä, edes auto sammuksissa ei pala. Sen verran vikaa tutkinut olen että mittariston irroitin ja tarkistin että polttimo on ehjä. Mittasin myös laturin päästä sytytysvirta päällä paksun ja ohuen navan johtosarjan piuhat paikallaan niin molempiin tuli jännite (n.11,8volttia) ja maapiuhat on tarkastettu myös. Kuuluuko tuohon laturin heräte napaan tulla +12v vai ei ja miksi valo ei pala vaikka virtaa tuleekin heräte napaan?? Laturihan voi olla myös sökö jos tuohon napaan ei esim. kuuluisikaan tulla jännitettä (kone seissyt noin vuoden tallissa)
Kiitoksia jos joku viitsisi antaa neuvoja mikä vialla. Pitää jo varmaan alkaa etsimään uutta laturia...
Kiitoksia jos joku viitsisi antaa neuvoja mikä vialla. Pitää jo varmaan alkaa etsimään uutta laturia...
NYK.
: Calibra (c20ne)
EX
: Calibra AT (c20ne), Vectra A (c18nz), Vectra B AT (x20xev), Vectra B (x20xev), Vectra B (x20xev), Calibra AT (c20ne), Omega B AT (x25xe), Calibra (c20ne), Calibra (c20ne), Vectra A (c20ne)
EX
Re: c20ne ei lataa.
Sen verran lisäystä että calibran pellin alla on motti, joka lainattu joskus a vectrasta.
NYK.
EX
: Calibra AT (c20ne), Vectra A (c18nz), Vectra B AT (x20xev), Vectra B (x20xev), Vectra B (x20xev), Calibra AT (c20ne), Omega B AT (x25xe), Calibra (c20ne), Calibra (c20ne), Vectra A (c20ne)
EX
Yksinpuhelua... Lainaan tässä terokimmoa: "Niinkuin tossa sanoin valo maadottuu hiilen kautta.lamppupalaa kun moottori ei käy,ja napa maissa hiilen kautta.kun moottorin käynnistää alkaa virtaa tulemaan ladatessa samasta navasta lampulle jolloin 2 plussaa yhdistyy.ja valo samuu."
Eli tuohon heräte napaan pitäisi siis tulla maita ja käsittääkseni mun laturissa nyt vaan hiilet loppu / hapettunut. Voinko testata valon heräte piuhan ehjyyden / valon toimivuuden irrottamalla sen laturista ja tökkäämällä maihin? Jos sitten valo syttyy niin laturi tai hiilet vaihtoon ? ? ?
Ei oikein pelaa itsellä tuo järki niin kysyttävähän se oli.... Ennenkuin savut tupsauttaa itse kokeilemalla rohkeesti vaan...
Eli tuohon heräte napaan pitäisi siis tulla maita ja käsittääkseni mun laturissa nyt vaan hiilet loppu / hapettunut. Voinko testata valon heräte piuhan ehjyyden / valon toimivuuden irrottamalla sen laturista ja tökkäämällä maihin? Jos sitten valo syttyy niin laturi tai hiilet vaihtoon ? ? ?
Ei oikein pelaa itsellä tuo järki niin kysyttävähän se oli.... Ennenkuin savut tupsauttaa itse kokeilemalla rohkeesti vaan...
NYK.
EX
EX
- vetkula4x4
- 'Diplomat'

Jep, voit tökätä maihin sen johdon, valon pitäisi syttyä!
Jepvetkula4x4 kirjoitti:Jep, voit tökätä maihin sen johdon, valon pitäisi syttyä!
NYK.
EX
EX
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava

- Jäsennumero: 3208
Ja ne hiilet sekä jännitteensäädin helppo vaihtaa, ovat yhtenä pakettina laturin perässä, 2 ruuvia auki. Ja kannattaa laittaa lukitetta väliin, itellä lähti joskus vaihdon jälkee käveleen..
Tuossa mun vast. laturin murheita, josko jotain muita apuja ois.. http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... it=+laturi
Tuossa mun vast. laturin murheita, josko jotain muita apuja ois.. http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... it=+laturi
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
HEI poika! Tiiätsie... Tuo laturi on ihan yhtä jöötä lukkuun ottamatta että saattas haljeta suunnilleen kahtia jos avaa semmosseet pultit mitkä näyttäs pitelevän kahta möykkyy yhessä... Eli eijjoo perssiissä mittään hiilen tynkkee irrotettavana :/ Mut mie oikkeesti kokkeilen tökkii piuhoja multaan kunhan kotio selvijän! =) Pitäkkää Poijjaat ihtenne miehinä ja autot OOPPELEINA!JNN kirjoitti:Ja ne hiilet sekä jännitteensäädin helppo vaihtaa, ovat yhtenä pakettina laturin perässä, 2 ruuvia auki. Ja kannattaa laittaa lukitetta väliin, itellä lähti joskus vaihdon jälkee käveleen..
NYK.
EX
EX
Sori vaan
Kaikki vaan on niin hauskempoo humalassa 
NYK.
EX
EX
Sulla taitaa olla se uudempi sisäisesti tuuletettu Bosch vai peräti Delco?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Delco taisi lukea laturissa, laturi nyt vaihdettu ja lataa.Juho M-P kirjoitti:Sulla taitaa olla se uudempi sisäisesti tuuletettu Bosch vai peräti Delco?
NYK.
EX
EX