kaasua painaessa pätkii
-
kadett2.0i
- 'Senator'

eli kun painaa kaasua niin tuntuu siltä että ei saa bensaa, mutta kun vika on siitä ihmeellinen että se ei esiinny koko ajan??? nytkin kun piti ruveta vikaa paikallistamaan oikeen kunnolla, niin toimi 3 päivää aivan loistavasti, eilen taas pätki ja tänään toimi. kone on 2.0E, eli siellä ilmeisesti on joku paineensäädin jossain, joka ehkä voisi aiheuttaa tämän, vai veteleekö pumppu viimesiään?? suodatin tuskin on tukossa, koska silloinhan se ei saisi ainetta ollenkaan. tiedän että vika paikkoja on monia, mutta ei olisi oikeen aikaa ruveta juuri tällä hetkellä tutkiin ja tarvin autoa kuitenkin päivitttäin. jos on ollut samankaltaista käytöstä niin kertokaa mistä on johtunut??
-
Pikkutiimi
- 'Kadett'

Moi, 1.6 (Irmscher/L?-jetronic)ruiskukadetissa oli jokseenkin samaa vikaa: Kaasua polkiessa reippaammin moottori sammui aivan kuin olisi bensa loppunut. Vika löytyi kulunesta/viallisesta kaasuläppä anturista (ei kytkenyt kuin satunnaisesti täyskaasu kärjet yhteen). "Uusi" löytyi rommarilta jostain vectran imusarjasta hintaan 100mk.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Pikkutiimi on 2002-07-11 14:28 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Pikkutiimi on 2002-07-11 14:28 ]</font>
-
Kulmala
- 'Senator'

- Viesti:
Mulla on sama ongelma kun kaasun länttää pohjaan, tuntuu kuin jarrua painauttais pikkasen elikkä tuntuu kuin vauhti pysähtyis,ja sitten vasta 1-2 sekunnin päästä lähetään. ongelma on lähinnä pienemmissä kaupunki nopeuksissa. vika häviä 60km/h yläpuolella. Auto on Ascona vm86 1.6s eli kaasutin kone.
Mikko K.
Mikko K.
................................
BMW E46 -02
BMW E46 -02
-
kadett2.0i
- 'Senator'

Pätkiminen lienee voimakasta?
Ja kyseessä 20ne? olisikos virranjakajan käämi..
vaiko onko tämä CIH ?`Ja 20 pata C karvassa..hmm..osanhan jo luettelitkin..
imuvuoto.
pa-säädin
suodatin..kyyllä
<b>huono kosketus</b> jossain, kuten virranjakajan johdoissa (onko käret vai ei?) tai esim. vanhojen L ruksiujen ollessa kyseessä suuttimien esivastusten liitos, itse suuttimen johto irti jnejnejne.
Ja kyseessä 20ne? olisikos virranjakajan käämi..
vaiko onko tämä CIH ?`Ja 20 pata C karvassa..hmm..osanhan jo luettelitkin..
imuvuoto.
pa-säädin
suodatin..kyyllä
<b>huono kosketus</b> jossain, kuten virranjakajan johdoissa (onko käret vai ei?) tai esim. vanhojen L ruksiujen ollessa kyseessä suuttimien esivastusten liitos, itse suuttimen johto irti jnejnejne.
-
kadett2.0i
- 'Senator'

Mul on sama vika 1.6i vekkulissa.. mut vika tuli sen jälkeen ku olin käyttänyt akun kenkiä pois! täydel kaasul meinaa tukehtuu mut vajokaasul ei mitään ongelmaa.. kone saattaa toimia jonkun aikaa moitteetta mut kesken ajon syttyy moottorivian merkkivalo ja rupeaa nykimään. sitten ku antaa jengaa koneelle niin toimii jonku aikaa