Aion (toistaiseksi) ostaa Vectran, vm 01

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Epärä
'Agila'

Aion (toistaiseksi) ostaa Vectran, vm 01

Viesti Kirjoittaja Epärä »

Tervehdys. Olen tässä katsellut autoja ostotarkoituksessa, ja nyt olisi tarkoitus lähteä tarkistuttamaan otsikon mukaista Vectraa. Autoista tiedän kovin vähän toistaiseksi. Olen koittanut selvitellä Vectroista tässä yhtä sun toista. Mahdollinen ostoskohteeni vaikuttaa erittäin hyvältä yksilöltä, mutta sain kautta rantain kuulla (huhuna) mahdollisesta kansiviasta. Soittelin jo katsastusasemalle, jonne aion viedä tarkastettavaksi, mutta kansivikaa ei kait suoranaisesti siellä pystytä absoluuttisella tarkkuudella varmistamaan. Öljytikun aion syynätä tuossa huomenissa. Pellit olen tarkistanut yms.

Vinkkejä? Muuta, mikä on hyvä tietää?

edit. Näemmä kansiremontti tiedossa, jos on päälle 200 k ajettu? Se varmaan auttaa tinkimisessä....
JNN
OCF Tapahtumavastaava
OCF Tapahtumavastaava
Jäsennumero: 3208

Re: Aion (toistaiseksi) ostaa Vectran, vm 01

Viesti Kirjoittaja JNN »

Käytä hetki tyhjäkäyntiä lämmintää moottoria, ja polkaise sitten kaasua. Jos pakokaasu on sinertää ja on paksua, venttiiivarren kumit vaihtokunnossa, tyyppivikaa. Myös mahdollinen veden kulutus olisi hyvä tietää, varsinkin jos vuotoa ei näy mutta silti kuluu, on kansi/tiiviste todennäköiseti rikki. Puristuspaineiden mittauttaminen kertoo kannen kunnon varmuudella, ei ole kallista ja kaikkien huoltamoiden pitäisi pystyä mittaamaan.
Ja jos tosiaan osoittautuu kansivikaiseksi, niin kyllä tingattua pitää saada reilusti, ei ole halpaa kivaa mikäli ei itse pysty/osaa tehdä..

Myös alustan mahdolliset kilahdukset ja kolahdukset kannattaa kuunnella, suoralla, mutkassa ja töyssyissä.

Vectramiehet selittäkööt paremmin lisää. :bye:
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Onko tämä 1.8, vai 2.2 -malli?

Varmaankin 1.8, kun 2.2 -malleista en ole kuullut kansia menevän. Muutoin itse kiertäisin 2.2 -moottorin kaukaa loputtomien jakoketjuongelmien takia. Haulla löytyy aiheesta lisää.

Kaikkien varusteiden toimivuus kannattaa toki ennen ostoa testata ja kokeilla. Myös ehdottomasti ilmastointi mikäli autosta sellainen löytyy. Keskuslukitus voi alkaa juonittelemaan vanhemmiten, ja monitoiminäyttö hukkaa pikselinsä jos ei ole jo näyttöä vaihdettu.
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

ascona_c kirjoitti:Muutoin itse kiertäisin 2.2 -moottorin kaukaa loputtomien jakoketjuongelmien takia. Haulla löytyy aiheesta lisää.
Samoin täällä. Toistaiseksi painetuissa etuveto Opeleissa :worship:
Epärä
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Epärä »

Kiitoksia vaan neuvoista. Kaupathan siitä tuli. Hieno vehje. 1.8 tosiaan.
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tubbe »

ascona_c kirjoitti:Onko tämä 1.8, vai 2.2 -malli?

Varmaankin 1.8, kun 2.2 -malleista en ole kuullut kansia menevän. Muutoin itse kiertäisin 2.2 -moottorin kaukaa loputtomien jakoketjuongelmien takia. Haulla löytyy aiheesta lisää.

Kaikkien varusteiden toimivuus kannattaa toki ennen ostoa testata ja kokeilla. Myös ehdottomasti ilmastointi mikäli autosta sellainen löytyy. Keskuslukitus voi alkaa juonittelemaan vanhemmiten, ja monitoiminäyttö hukkaa pikselinsä jos ei ole jo näyttöä vaihdettu.
:no: :no:
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
TJV
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja TJV »

ascona_c kirjoitti:Re: Aion (toistaiseksi) ostaa Vectran, vm 01
Kirjoittaja ascona_c päivämäärä 16 Elo 2010, 19:51

Onko tämä 1.8, vai 2.2 -malli?

rgs1 kirjoitti:
ascona_c kirjoitti:Muutoin itse kiertäisin 2.2 -moottorin kaukaa loputtomien jakoketjuongelmien takia. Haulla löytyy aiheesta lisää.
Samoin täällä. Toistaiseksi painetuissa etuveto Opeleissa :worship:

Onhan tämä 2.2 ihan eri peli noihin öljyvispilöihin verrattuna, vaihtaa vaan ketjun niinkuin noihin pienempiin pitää hihna vaihtaa. Ja kyselee vaihtotyön hintoja eri paikoista niin ei tonnia tarte maksaa. Jos ei ite osaa/pysty vaihtamaan. Ja 2.2 ei tarte noita venttiilivarren kumi remontteja tehä.. :ruoska:
**** ****** 2.5 V6
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'

Täysin samaa mieltä. Kun tiedostaa tuon ketjuvian ja korjauttaa/korjaa sen niiden ohjeiden mukaan jotka täällä on, niin tuo moottori on todella pitkäikäinen ja luotettava. Tällä hetkellä itsellä takana vajaa vuosi ja 23tkm huoletonta kilometriä :peukku:
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
TJV
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja TJV »

Ite en oo vielä kerinny ajaa ku 17 tkm 8 kuukaudessa mut moottorin puolesta ei mtn pahaa sanottavaa, päinvastoin :worship:

Ja kuitenkin jo 220 tkm ajettu.

Mukavan tehokas ja silti pieni kulutuksinen.
**** ****** 2.5 V6
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'

Joo tälläkin on kilometrejä jo 223tkm. Kaupungissa kulutus alle 10l sadalle, jos oikein kiltisti ajelee niin ettei ole ikinä mihinkään kiire niin itse pääsin kaupungissa 8l kulutukseen. Maantiellä tuo menee 6-7:llä litralla vähän vauhdista riippuen.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vastaa Viestiin