Hei. Minulla on pieni pulma. Kyse on 06 VM, C vectrasta 2.8 v6 turbon koneella. Manuaali sedan. Näissä hienoissa laitteissahan on vakiona sport -nappi jolla saa kytkettyä hieman jerkkua iskareihin jne... Ongelma ei ole mitenkään napin toimivuudesta, se pelittää, mutta:
Havaitsin n. kk sitten, että iskari & esp merkkivalot syttyivät mittariston tauluun kesken ajon. Mitään vaikutusta ajoon sillä ei kuitenkaan ollut. Sammutin auton ja käynnistin, pienen hetken jälkeen valot sammuivat. Nyt sama on toistunut muutamia kertoja. Olen tutkinut iskarin päihin menevät liitokset niin hyvin kuin osasin ja suihkutellut niihin kontaktin parantavaa spraytä. Iskareista lähteevä piuha on mitä luultavamminkin yhteyksissä esp piuhaan, joten siksi valot palavat samaan aikaan. Muutenkin koko iskari-sport-systeemi on liitoksissa esp:n toimivuuden kanssa.
Olen kuullut aikaisemmin, että jokusella on ollut samankaltainen ongelma, mutta heillä on palanut iskarivalo + abs valo, joten minun ongelmani tuskin on ihan sama? Länsiautolta kysyessäni sain villejä arvauksia johtosarjoista antureihin ja antureista tietokoneboxiin. Jos boxi on mennyt paskaksi, niin uusihan maksaa varmasti tonnin luokkaa asennettuna. Anturit luultavasti satasissa. Boxeja kuulemma on uusittu ihan takuuikäisissäkin autoissa, minulla ei ole enää takuita enkä ole ensimmäinen omistaja, joten omilla ollaan. Kuulemma maahantuoja joskus ottanut kantaa näihin boxeihin, mutta siihen en paljon luottaisi.
Onko kenelläkään ensikäden tietoa, vikakoodeja en ole käynyt luettamassa vielä, enkä muutenkaan vienyt vielä mihinkään korjattavaksi, sillä en haluaisi sen olevan mitään haja-ammuntaa / valohoitoa. Rahallahan näistä selviää, mutta hieman turha vika on kyseessä, kun ei vaikuta ajoon mitenkään ja palaa aniaharvoin.
ESP + ISKUNVAIMENNIN VALO SYTTYY SATUNNAISESTI VECTRA C,2.8T
Re: ESP + ISKUNVAIMENNIN VALO SYTTYY SATUNNAISESTI VECTRA C,2.8T
Vikakoodien luvun pitäisi onnistua myös itse. Paina kaasu ja jarru pohjaan, ja käännä sitten virrat päälle.
Vikavalon pitäisi vilkkua tietyssä tahdissa, jos vikoja on muistissa. Sama kikka toimi aikanaan mm. 2008 Corsassa, ja allekirjoituksen Astrassa.
Vikavalon pitäisi vilkkua tietyssä tahdissa, jos vikoja on muistissa. Sama kikka toimi aikanaan mm. 2008 Corsassa, ja allekirjoituksen Astrassa.
Kiitos viestistä, mutta ei vaikuttanut tapahtuvan mitään C vectrassa, tuolla systeemillä.
Rupesin tutkimaan tätä ns. ongelmaa itse. Otin renkaat irti vuoron perään ja paikansin ne liitokset mitkä menivät iskareihin. Irrotin minkä irti sai ja putsasin + sumautin kontaktin parannus ainetta sinne minne sitä sai edes jotenkin pistettyä. Varsinaisesti purkamaan en ruvennut mitään, mutta ideana olikin vain katsoa onko mitään näkyviä ongelmia.
Olen nyt ajanut n. 550km tämän puhdistuksen jälkeen, eikä valo ole syttynyt vielä kertaakaan, normaalisti se olisi jo syttynyt, joten uskoisin että vika on ollut liitoksissa, eli sähköpuolen hommia. Mikäli vika uusiintuu, niin käyn ottamassa koodit ylös.
Rupesin tutkimaan tätä ns. ongelmaa itse. Otin renkaat irti vuoron perään ja paikansin ne liitokset mitkä menivät iskareihin. Irrotin minkä irti sai ja putsasin + sumautin kontaktin parannus ainetta sinne minne sitä sai edes jotenkin pistettyä. Varsinaisesti purkamaan en ruvennut mitään, mutta ideana olikin vain katsoa onko mitään näkyviä ongelmia.
Olen nyt ajanut n. 550km tämän puhdistuksen jälkeen, eikä valo ole syttynyt vielä kertaakaan, normaalisti se olisi jo syttynyt, joten uskoisin että vika on ollut liitoksissa, eli sähköpuolen hommia. Mikäli vika uusiintuu, niin käyn ottamassa koodit ylös.
2.8T
Eli valohan syttyi jossain välissä uudelleen ja paloi aina sillon tällön. Kävin ottamassa vikakoodit ylös, niin abs puoleinenhan se oli. Ei siinä sen kummempia kuin varasin ajan ja sällit ajoivat uuden softan, joka oli maahantuojan ohjeistus kyseiselle vikakoodille. Ja nyt pelittää normaalisti, ilman valojen satunnaista esiintymistä. Leimallakin tosin käytin auton ennen softapäivitystä -> ei mitään vikaa löytynyt.
2.8T