Opel Astra F 1,6 vuosimallia ja vika on seuraavanlainen:
Etupäästä kuuluu kitinää kun on jarruttanut ja kääntyy oikealle. Vasemmalle kääntyessä ei ilmiötä tapahdu.
Epäilen itse ns. koiranluuta, joka on toiselle puolelle vaihdettu.
Toisaalta kun tutkin sitä ( aika hyvin näkyvissä) se vaikutti olevan ehjä, mutta kumitiivisteet ehkä kuluneita.
Voiko vika olla näin yksinkertainen vai onko abs-jarruissa jotain vikamahdollisuuksia?
Kitinää...
-
Keijo Kettu
- 'Admiral'

Re: Kitinää...
Olisivatko jarrupalat tai -levyt lopussa? Tai jotakin roskaa välissä estämässä jarrupalojen liikettä.
Koiranluussa en usko vian olevan. En oikein keksi miten sen kuluminen aiheuttaisi kitinää. Enemmänkin kolahduksen joustoissa, vaikka yleensä taitavat olla aika äänettömiä väljinäkin.
Koiranluussa en usko vian olevan. En oikein keksi miten sen kuluminen aiheuttaisi kitinää. Enemmänkin kolahduksen joustoissa, vaikka yleensä taitavat olla aika äänettömiä väljinäkin.
Re: Kitinää...
Vähän sellaista olen epäillyt itsekin. Täytyy tarkistaa.
Vika on siinä mielessä jarruihin viittaava, että se ei esiinny kuin tietyissä tilanteissa. Sitten se taas häviää kun aikansa ajaa.
Itse asiassa se ilmenee tietyissä paikoissa ajaessa - harmillisinta tietenkin, että eräs paikka hiljaisella kotikadullamme
Vika on siinä mielessä jarruihin viittaava, että se ei esiinny kuin tietyissä tilanteissa. Sitten se taas häviää kun aikansa ajaa.
Itse asiassa se ilmenee tietyissä paikoissa ajaessa - harmillisinta tietenkin, että eräs paikka hiljaisella kotikadullamme