Vectra B kojelaudan äänet

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Pitko
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja Pitko »

Auto on Vectra CD Sport -96.

Ongelma: Kojetaulun päällä oleva "lista" siis ritilä josta tulee ilma tuulilasille on irti apparin puolelta ja ajoittain resonoi aika pahasti. Miten tämä ritilä on kiinnitetty / miten irtoaa.

Lisäksi koko kojelauta tuntuisi olevan hiukan irrallaan apparin puolelta ( liikkuu muutaman millin ). Miten kojelauta on kiinni täältä päästä ? Varmaankin pultattu, mutta mistä ?
aajii
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja aajii »

Mulla oli pari vuotta sitten sama ongelma. Pikkasen pikaliimaa väliin ja sehän siihen autto.
Martza
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Martza »

Moi!
Mulla oli entisessä vecussa sama ongelma. Varsinkin mukalakivetyksellä ajettaessa "tärisi" ilkeästi. Tutkin asiaa ja vika oli seuraava. Sen ritilän alla oleva kojelaudan kiinntyspultti oli löystynyt ja pääsi liikkumaan aiheuttaen äänen. Eli nostat vain sen koko tuulilasin leveän ritilän pois paikoiltaan. Lähtee kokonaisena vähän ruuvarilla ensin päästä avittaen. Sen alta löytyy muutama ruuvi jolla muistaakseni kojelaudan yläosa on kiinni "rungossa". Kirit vain nämä ruuvit, saattoivat olla torxit, ja eipä pidä enää ääntä. Mäkin luulin aluksi että se itse ritilä pitää sitä ääntä, ja yritin liimata sitä reunasta paremmin kiinni. Mutta sitte hokasin, että sehän lähtee koko systemi irti :wink:
Kuva
V6 Sport
Pitko
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja Pitko »

Kiitoksia vastauksesta, pitääpi ottaa ritilä irti viikonloppuna ja kiristellä ruuvit !
MikkoV
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MikkoV »

Jess, hyvä että joku muukin pohtii tätä! Minä olen miettinyt kanssa pääni puhki tuon narinan kanssa, mutta kun ajaessa ei pysty kunnolla kuuntelemaan että mistä se ääni kuuluu. Täytyy repiä se lista irti sieltä, jos vaikka auttaisi asiaa. Poikkituki kyllä jo auttoi pahimpiin narinoihin. Jos olisi kovemmat melut autossa, niin nuo muut ääneet ei haittaisi yhtään, mutta kun ei ole... :smile:

-Mikko
Audi S4 Biturbo
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaku »

On tämä sitte hyvä foorumi kun aina löytyy apua... Omassa Vecussa myös kojelauta resonoi, ja tuli sitte irrotettua se lista ja vika löytyi: kaikki pultit löyhällä. Ne kun kiristi niin johan hiljeni :smile: Taas on mukava ajella.
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
L@te
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja L@te »

Martza kiitän ja kumarran, tarjoan bisset kun satutaan samalle tiskille, meinaan minukin Vecussa aivan sama vika ja tuolla korjaantui!! Kiitos vielä kerran...
Martza
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Martza »

Kiitos kiitos... laitetaan korvan taakse muistiin :smile:
Kuva
V6 Sport
MikkoV
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MikkoV »

Dodiin, viimeinkin sain kiristettyä kojelaudan ruuvit. Olihan ne siellä löysällä. Nyt ei enää narise! Jee! :grin: On se elämä pienestä kiinni.

-Mikko
Vastaa Viestiin