Ongelma Calibran moottorinlämpömittarin kanssa
Ongelma Calibran moottorinlämpömittarin kanssa
Eli tossa muutama viikko sitten vielä kaikki toimi niinku pitääkin ja mittari näytti normaalisti sitä reilua n. 90 astetta ajossa mutta yhtäkkiä kesken ajon vaan mittari laski noin 5 astetta liian alas vaikka moottorin lämpö siis ei. Tutkin asiaa äsken ja vaikka mittari ei nouse kuten pitäisi niin flekti menee kuitenkin päälle kun lämpö ylittää sen 96 astetta tms.. Onko lämpömittarilla ja flektin kytkimellä eri anturi vai meneekö samasta , silloinhan vika varmaankin olis mittarissa..? Onko jollain ollu samanlaista ongelmaa? Mittarin neula siis nousee hieman mutta ei kuitenkaan näytä oikeaa lukemaa.. 
Calibra C20XE + Saab 9-5 2.3t Vector Wagon
ex: Astra F X20XEV GSi Caravan
ex: Saab 9-3 2.0t
-
ville kinnunen
- 'Admiral'

Re: Ongelma Calibran moottorinlämpömittarin kanssa
et kerro millä koneella on?mutta ei varmasti ole sama anturi.mulla on samaa oiretta b ompussa,tosin mulla heiluu viisari välillä 95 ja 100 väliä.
omega caravan 97 2.0i,8 tappi automaatti(saksan tuonti 04)
astra f 94 1.8 16v
omega caravan 98 2.0,8 tappi (ajossa)
astra f 94 1.8 16v
omega caravan 98 2.0,8 tappi (ajossa)
se on ne -koneella..
Mulla kanssa ne, mutta mikä se varsinainen ongelma on, lämpömittarihan laskee, kun flekti menee päälle ?
niin tietysti juu, mutta lämpömittari näyttää koko ajan "5 astetta liian vähän" eli jos oikea lämpötila olisi 95, mittari näyttää noin 90 mutta liikkuu kyllä.. kun moottori normilämmössä niin mittari juuri ja juuri nousee tapin päältä.. sainko selvennettyä itseäni tarpeeksi?tursas kirjoitti:Mulla kanssa ne, mutta mikä se varsinainen ongelma on, lämpömittarihan laskee, kun flekti menee päälle ?
No nyt sait!
Kokeile ensimmäisenä vaihtaa se lämpömittarin anturi. Ei paljoa maksa.
Kokeile ensimmäisenä vaihtaa se lämpömittarin anturi. Ei paljoa maksa.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
vaihdoin tänään sen lämpötila-anturin ja nyt näyttäis moottorin normi-lämpötila olevan 94 celsiusta mittarin mukaan
saas nähä että onko pakko käydä marmoritiskillä etä sais oikean anturin ku tää oli motonetistä..