Opel Astra G -01 16V pykii

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
tomtuli
'Agila'

Opel Astra G -01 16V pykii

Viesti Kirjoittaja tomtuli »

Kyseessä on Opel astra 01 G 16 v. Menopeli alkoi pykimään ja otti n. 4000 kirrosta, viikko oireen jälkeen kierroksia sai enään 2000 ja auto melkein sammui, löysätessä kaasua pääsi taas jotenkin eteenpäin. Sitten hajosi vielä virtalukko. No sain asennettua uuden pohjan josta sitten autoa käynnistettiin viikon verran. Pykiminen jatkui, kunnes ei enään käynnistynyt. Nyt olen asentanut myös virtalukon onnistuneesti, vai sainko ajoneston jotenkin rikki, auto on kyllä pari kertaa käynyt pienen hetken joten onko niin että ajonestolaite on kunnossa jos auto käy, ja tietenkin tuo pykimis onkelma olisi kiva selvittää. p.s Autoa on käyttänyt useampi henkilö perheessä ja yksi on tankannut autoon toistuvasti 98 eli ehkä just nuo anturit on tukkeutunu tai katti.Luulis silti edes lupaavan jos katti on tukossa. Apuva Auttakaa.
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: tupla vika

Viesti Kirjoittaja kcl »

mlkein joka päivä saa jollekin todeta saman: lukekaa ne vikakoodit kun siihen on "jokamiehen konstit" olemassa :ruoska:

98:n tankkaaminen ei vaikuta tuon taivaallista moottorin toimintaan/toimimattomuuteen.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
tomtuli
'Agila'

Re: Opel Astra G -01 16V pykii

No olen menettänyt uskon noihin vikakoodeihin. vuosisitten maksoin itseni kipeeksi merkkiliikkeeseen. Siellä sanottiin että pakoputki on tukossa joten purin pönttö kerrallaan aina Kattiin asti, vikaa sieltä ei löytynyt. sitten sain selvitettyä just tämän sivuston kautta että onkelma oli aivan muualla, eli vaihdoin yhden anturin. kun olen lukenut näitä viestejä täällä, on moni hakenut autonsa pois liikkeestä vian jatkuessa.
joten Onko mahdollista hankkia laite jolla itse pystyy lukemaan noi vikakoodit tai siis on mutta sen pitäisi olla mahdollisimman edullinen. läppäriin tarjottiin 500 e hintaista systeemiä mutta on liian kallis.P.S niin tossa ooppelin kirjassa seisoo isolla että lyijyllinen pensa vahinkoittaa pakoputkistoa ja moottorin antureita. itse kyllä uskon että ainkin katti saattaa tukkeutua just lyijystä.on se niin pientä pilliä se sen kenno rakenne.
khokkanen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja khokkanen »

Minulla on yksi ylimääräinen op-com testeri (+softa). Valmistettu ties missä, lähetetty honkongista. Tarvitsee pc:n jossa usb liitäntä. Käyttöjärjestelmänä saa olla windows 2000,xp tai vista. Jos kiinnostaa voin myydä edullisesti, lähetä postia:
khokkanen@netti.fi
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja kcl »

Koodien lukuun ei pitäisi laitteita tarvita, eikö Astrasta saa kans koodit klemmarilla / poljinjekulla?

Lyijyllistä bensaa ei oo Suomesta saanut sitten vuoden 1994 vai oliko 1995 joten siinä mielessä huolesi on kyllä aiheeton.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
khokkanen
'Admiral'
'Admiral'

Käsittääkseni ko. klemmaritapa käy vanhempiin autoihin, mutta kun kyseessä jo 2000-mallia oleva auto, jossa asiallinen
pistoke johon testeri voidaan kytkeä. Itse en omaa autoani vm.2000 kyllä sohisi klemmarilla.

Ko. testerillä saa myös paljon muuta tietoa kuin pelkät vikakoodit (tai niiden nollaus).
himOPELi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja himOPELi »

Tuolla esim. ohjeita vikakoodien lukuun.
Voin myös myydä edullisesti vikakoodinlukijan jos tarvetta:
Kuva
Vectra GTS 2.0T
jeepodi
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja jeepodi »

-01 Astra vaatii polkimien painamista, kun haluaa mittariston vikavalon vilkkumisesta koodit lukea: paina jarru- ja kaasupolkimet pohjaan ja sitten avaimella sytytysvirta päälle (polkimet pohjassa kokoajan) niin alkaa valo vilkkua.

Huonopuoli tässä on, että poistuneita ja aktiivisia vikoja ei taida pystyä erottamaan.
himOPELi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja himOPELi »

^ Tuolla linkissähän tämä toinenkin tapa on esitetty:
Engine off
Press accellerator to the floor, along with brake
turn key to position 2.
Engine/spanner light will flash the codes out.
Ei ihan kaikkea ulkoa muista :lol:
Vectra GTS 2.0T
tomtuli
'Agila'

no niin kiitoksia tähän mennessä. Auton kovasta käytöstä on jäänyt jäljet niin ulkoiseen kuin sisäiseenkin olemukseen joten taidan pitää astran loppuun asti .Eli testerin hankinta on kyllä tarpeellinen, seuraava liike on sen hommaaminen ja kun olen sen saanut niin kyselen kuinka sitä käytetään heh.
P.S niin muuten eihän sitä lyijyä olekkaan bensassa ollu eli ehkä vikaa kannattaa alkaa ajattalemaan laajemmin.
tomtuli
'Agila'

himOPELi kirjoitti:Tuolla esim. ohjeita vikakoodien lukuun.
Voin myös myydä edullisesti vikakoodinlukijan jos tarvetta:
Kuva
pistoke on hiukan erinlainen siittä puuttuu vallan toi 6 liitin eli tuo ohje ei suoraan ainakaan toimi tässä astrassa
jeepodi
'Kapitän'
'Kapitän'

tomtuli kirjoitti:
pistoke on hiukan erinlainen siittä puuttuu vallan toi 6 liitin eli tuo ohje ei suoraan ainakaan toimi tässä astrassa
Joopajoo, katsoppas pari viestiä taaksepäin niin löydät ohjeet vm 2001 Astralle...
tomtuli
'Agila'

joo kokeilin ne jo ennen sitä ja saan 21 rivisen koodin jossa ei ole mitään päätä eikä häntää vaikka yrittäisinkin muodostaa niistä noita koodeja ja epäilempä että aivan väärä valo vilkkuu mutta ostan ton testerin siitäkin syystä että epäilen että on pystyttävä aloittamaan puhtaalta pöydältä.
jeepodi
'Kapitän'
'Kapitän'

Kuva

Jos tuollainen jakoavain valo vilkkuu niin aivan oikein menee.

Nelinumeroisia koodeja voi tulla useampikin peräkkäin. Ohjeita vilkutusten tulkitsemiseen löytyy foorumilta. Huomaa, että nolla (0) on kymmenen vilkutusta.

Lukijoita saa vaikka ebaysta tai esim. http://www.sixtek.fi

OPEL TECH2 COM
Kuva
Hinta 50€
Vaatii PC:n jossa sarjaportti. En tiedä toimiiko USB-sarjaportti adapterilla.

U581 CAN OBDII MEMO SCANNER KOODILUKIJA
Kuva
Hinta 105€
Yleismallinen lukija. Toimii ilman tietokonetta. Toimivuus Opelin kanssa epävarma..

Kummastakaan ei ole omia kokemuksia, mutta noita olen itse harkinnut.
khokkanen
'Admiral'
'Admiral'

Käsittääkseni kumpikaan yllä mainituista testereistä ei auta sinua. Ole harkitseva
Vastaa Viestiin