Vectra B 1,8 -96 tyhjäkäyntisäätimen puhdistus
-
Tarskuliini
- 'Kadett'

Vectra B 1,8 -96 tyhjäkäyntisäätimen puhdistus
Elikkäs pitäs puhdistaa tyhjäkäyntisäädin ja haluaisin tietää, että mikä ois paras tökötti siihen hommaan. Se putsattiin viime kesänä, mutta unohdin painaa mieleen mitä ainetta käytettiin.
Putsaan säätimen, koska se on alkanut uudestaan temppuilemaan. Alkuperäiset oireet oli sammuminen risteyksiin, kun paino kytkimen pohjaan. Tänä kesänä se alkoi sitten nostamaan kierroksia 2000 normaalin 700 sijaan ja viimesin tikki oli, kun se reilu viikko sitten alko heijaamaan. Kierrokset heittää tonnista kahteentonniin koko ajan jatkuvasti. Pidä siinä sitten pokka risteyksessä, kun naapuriautosta tuijotetaan, että mitä tuo prässää...
Syyksi minulle kerrottiin Opelin liikkeessä tyyppivika: huohottajan kautta pääsee öljyä ja vanhoista putkista moskaa, jotka tukkivat ko. säätimen. Ratkaisuina oli 200 euron uusi paranneltu säädin (opiskelija sanoo ei kiitos) tai laittaa ns. öljynkerääjänhuohottajaan. Öljynkerääjä tais olla parikymppiä Opel-liikkeestä. Kerääjä laitettiin ja säädin putsattiin. Hyvin meni talven yli. Nyt uus putsauskierros ja kerääjän tyhjennys.
Putsaan säätimen, koska se on alkanut uudestaan temppuilemaan. Alkuperäiset oireet oli sammuminen risteyksiin, kun paino kytkimen pohjaan. Tänä kesänä se alkoi sitten nostamaan kierroksia 2000 normaalin 700 sijaan ja viimesin tikki oli, kun se reilu viikko sitten alko heijaamaan. Kierrokset heittää tonnista kahteentonniin koko ajan jatkuvasti. Pidä siinä sitten pokka risteyksessä, kun naapuriautosta tuijotetaan, että mitä tuo prässää...
Syyksi minulle kerrottiin Opelin liikkeessä tyyppivika: huohottajan kautta pääsee öljyä ja vanhoista putkista moskaa, jotka tukkivat ko. säätimen. Ratkaisuina oli 200 euron uusi paranneltu säädin (opiskelija sanoo ei kiitos) tai laittaa ns. öljynkerääjänhuohottajaan. Öljynkerääjä tais olla parikymppiä Opel-liikkeestä. Kerääjä laitettiin ja säädin putsattiin. Hyvin meni talven yli. Nyt uus putsauskierros ja kerääjän tyhjennys.
Re: Vectra B 1,8 -96 tyhjäkäyntisäätimen puhdistus
joudut sen aina vuoden välein tuolleen putsaamaan, itse kun sen purin ja puhdistin kunnolla niin silloin näin että siitä huuhtelusta ei ole hirveesti hyötyä, ja sitäpaitsi sen säätimen saa jostain uuden 50€. siihen on käytetty bensaa sprayöljyä jarrukliineriä ja kaikkea mikä sitä moskaa siitä liottaa, mikä sitten paras kuka tietää, itse taisin purettuna puhdistaa elektroniikan puhdistusspraylla.
opel vectra c 2,2 gts
-
Tarskuliini
- 'Kadett'

pitää vissiin harkita sitä uutta sitten jos se toimii? joku sanoi, että varaosana ostettu uus on ihan samanlainen ja menee ihan yhtälailla tukkoon ku vanhaki. Kokemuksia?
En löytänyt muualta sitä paranneltua versiota, jota Opel-liike myy 200 eurolla vai oliko enemmänkin. löyty vaan tota vanhaa mallia uutena.
En löytänyt muualta sitä paranneltua versiota, jota Opel-liike myy 200 eurolla vai oliko enemmänkin. löyty vaan tota vanhaa mallia uutena.
ei se tukkoon mene, siellä on isot kanavat, se karstoittuu, sellaista tervaa tai siirappia mikä tarttuu sormiin, kai sitten se mäntä takertelee siellä.
opel vectra c 2,2 gts
Se sitä karstoittaa kun se pienempi huohotinletku menee tukkoon, jolloin huohottaa tyhjäkäyntisäätimen läpi. Huohottimen avaus voisi auttaa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
-
Tarskuliini
- 'Kadett'

Enpä tullut tuota ajatelleeksi. Olin kyllä vaihtamassa sen letkun muutenkin kun osat on valmiina. täytyypä huomenna koittaa ja katsoa mitä tapahtuu 
niin ja se pikkureikä kans auki. eikö tuolla vinkit ja vihjeet osastolla ole tarkemmatkin ohjeet tuohon, kato sieltä.
opel vectra c 2,2 gts
-
Tarskuliini
- 'Kadett'

Joo mä huomasin sen kyllä. Kattoo ny mitä mä uskallan tolle autolle tehä, ku en mikää ruuvari tai tuunari ole 
mulla oli tukossa se ohuempi huohotinletku mikä lähtee venttiilikannesta, sekin kantsii katsoa.
opel vectra c 2,2 gts
-
Tarskuliini
- 'Kadett'

Avasin röörit ja mitään muuta ihmeellistä en vielä tehnyt. Silti se kehrää nyt ku kissa
kiitos neuvoista! Putsaan säätimen sitte myöhemmin.