B Omegan keskuslukitus

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Eurynome
'Kapitän'
'Kapitän'

B Omegan keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja Eurynome »

Eli autona on -97 B Omega ja ongelma on seuraavanlainen:

Kaukosäätimestä kaikki muut ovet aukeavat paitsi kuskin ovi.
Lukittaessa kaikki muut ovet näyttäis menevän kiinni, mutta kuskin oven nappi ei
heilahdakkaan ja muutkin ovet aukeavat samantien kun varmaan kuvittelee että kuskin ovi olisi auki vaikka se on kiinni.

Mistähähän vikaa osaisi alkaa etsimään :roll:
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Pura oviverhoilu ja voitele lukkomekanismi. Tarkasta ettei lukko-osa ole murtunut.
Samalla kannattaa tarkistaa etuoven läpiviennin johdotus. Mutta veikkan tuota itse lukkoa itse, sillä noita on Omegoihin vaihdettu.

Viesti Kirjoittaja erkki2 »

Moro.Itellä sama vika kuskin takaovessa.
Vaihdoin jo keskuslukon moottorin ja vika ei korjaantunut :no: .
Veikkaan,että sullakin menny joko keskuslukonmoottori tai johdot poikki oven läpiviennistä.
Ite tutkin seuraavaksi nuo johdot.
Noilla voiteluilla vika tuskin korjaantuu!!
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

En tarkoita tuolla lukko-osalla keskulukon moottoria vaan itse mekaanista lukkoa. Vanhan Omegani lukosta (samat oireet kuin topicin aloittajalla) sain pesulla ja voitelulla aikanaan täysin toimivan, toiseen Omegaan taasen piti vaihtaa koko osa, sillä lukko oli murtunut.

Re: B Omegan keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja blacktek »

Tähän ketjuun voisi mainita, että itsellä loppui hanttarin takaovesta ensin toimimasta keskuslukitus ja sitten sähkölasi (omega b2). Haitarikumin sisältä oli 2 johtoa poikki. Juotin ne (samalla tietenkin hiukan jatkaen) ja heti alkoi toimimaan...

Tuntuu olevan aika yleinen vika, ei pelkästään ooppeleissa. Yhdessä passatissa katosi takaoven kajarista äänet samanlaisen vian takia...
Vastaa Viestiin