Omega B sähkölasiongelmaa
Omega B sähkölasiongelmaa
-96 Omegassa on häikkää vasemman takaoven sähköikkunassa. Kun ikkunaa yrittää avata tai sulkea, lasinnostimen moottorista kuuluu vain sirinää, mutta mitään ei tapahdu. Myöskään sivulasin puhallin ei toimi, sen päälle laittamalla lakkaa myös moottorin sirinä. Johtojen liittimiä on tarkistettu hapettumisen varalta ja moottoria koputeltu, mutta ongelma ei korjaantunut. Onko mitään ehdotuksia viasta?
Re: Omega B sähkölasiongelmaa
Eikö kukaan osaa auttaa, vastaavaa ollut tms?
joo on ollu samaa vikaa ja on edelleen on itsellä vaijeri poikki
katsoitko sen vaijerin voi olla poikki tai pois paikaltaan
katsoitko sen vaijerin voi olla poikki tai pois paikaltaan
myydään osina omega farmari 2.0 16v -95 http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?f=15&t=229272
myydään osina omega x25xe sedan -95 http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?f=15&t=197390
myydään osina omega x25xe sedan -95 http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?f=15&t=197390
Oveen menevässä johtosarjassa saattaa olla johtoja poikki.
Virtaa kuitenkin näyttäisi tulevan normaalisti niin mahtaneeko olla tässä vika? Saako oven haitarikumin alta tutkittua piuhoja muuten kuin rikkomalla koko kumi, vaikuttaa olevan varsin tiukasti siinä.jariz kirjoitti:Oveen menevässä johtosarjassa saattaa olla johtoja poikki.
Jatketaas tähän. Eli itsellä oli vaan edessä s.ikkunat. Ostin taakse moottorit ja tänään asentelin mut kumpikaan ei toimi. Paksulle punaiselle virtajohdolle tulee virta. Vaihdekepin vieressä ei ole kuin etulaseille napit... Ohjekirjasta katsoin että jos takana on s.lasit niin siinä on lapsilukko takalaseille. Eli onko takalasit riipuvaisia niistä edessä olevista nappuloista.. Olikoha tarpeeks fiksusti selitetty 
C Vectra 2.0t GTS
mun käsityksen mukaan ei etulasit pitäs vaikuttaa takalaseihin millään lailla
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Minulla kylläkin Vectra C
Kuskin ovessa on nappulat joilla hallitaan kaikkia laseja
Lisäksi nappi jolla voidaan estää takalasien käyttö takaovesta (lapsilukko)
Menisköhän tuo samalla logiikalla Omegassakin
Juurikin näin. Sillä erotuksella että omegassa napit on keskikonsolissa.tammari kirjoitti:Minulla kylläkin Vectra C
^ No eilen tuli uudet napit eteen. Täytyy asennella paikalleen ja toivoa et rupeis toimimaa 
C Vectra 2.0t GTS
No nyt on toiset napit vaihdettu ja rupes takalasit toimimaan
Eli mulla varmaan oli se lapsilukko kokoajan päällä, kun ei ollut edessä niitä takalasien nappeja..
C Vectra 2.0t GTS
Mulla lakkas A -ompusta kaikki sähkölasit kerralla pelaamasta , kun oli 2 kuukautta auto käyttämättä , eikä koskaan selvinnyt mikä niihin iski