vectra sammuilee

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
_vectra_b
'Kadett'
'Kadett'

vectra sammuilee

Viesti Kirjoittaja _vectra_b »

-97 b vectra 2.0di kyseessä.ajettu 420tkm. nykii ja sammuilee lämpimällä koneella ja ei lähde käyntiin ennen kuin jäähtyy.yleensä nykii muutaman kerran moottorin häiriö valo syttyy ja auto sammuu. saattaa toimia satoja kilometrjä ja välillä sammuu pikku matkoillakin. missähän mahtaa olla vika? ostin vasta auton ja entinen omistaja sanoi että vika olisi syöttöpumpussa pyörintänopeustunnistimessa!
lotuszafira
'Admiral'
'Admiral'

Re: vectra sammuilee

Viesti Kirjoittaja lotuszafira »

tossa linkissä vähän asiantynkää

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 6#p1570586

en tiedä kyllä mimmonen antura 97 dieselissä on...
1,8 16V z18xe
_vectra_b
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja _vectra_b »

nyt onn uusi kampiakselin asentotuunistin uusittu ja vielä sammuu. eli vika siis ilmeisesti pumpun pyörintänopeusanturissa, saakos tuota osaa itse vaihdettua ja saako niitä mistä??
Kriz
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Kriz »

_vectra_b kirjoitti:nyt onn uusi kampiakselin asentotuunistin uusittu ja vielä sammuu. eli vika siis ilmeisesti pumpun pyörintänopeusanturissa, saakos tuota osaa itse vaihdettua ja saako niitä mistä??
Ettei olis ennemmin kiertokulma-anturi? Maksaa kait siinä 120e, 20dth:ssa juottamalla ja 20dtl:ssä pistokkeella, ainaki noissa mitä oon päässy tutkimaan. =)
Tuo pyörintänopeusanturi on taas siinä pumpun kyljessä, luulis olevan helppo vaihtaa.
Vastaa Viestiin