Vikavalo Vectra 98 2.0dti

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Vincent
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Re: Vikavalo Vectra 98 2.0dti

Viesti Kirjoittaja Vincent »

Opelilla tuo vikavalo syttyy myös, jos jarruvalot ovat vaihdon tarpeessa. Näin kävi itselläni, polttimot vaihtoon ja taas toimii.

Eli siis moottorivikavalo syttyili vähän väliä. Ei siis aina loogisesti ja joka kerta. Testeri ilmoitti minullakin, ettei signaali jarruvaloille ole looginen.
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
-TIMPE-
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja -TIMPE- »

nyt on vaihettu kaikki poltimot taakse ja tarkastettu kaikki letkut ja putket tosta ja vikavalo se vaan syttyy välillä tosin on pitkän aikaa pois kojetaulusta ja sama homma pikkasen kuin vaan hipasetkin jarru poljinta niin johan vikavalo sammuu. Millä pirun ilveellä ton nyt sais olemaan palamatta.

Mahtaisko Roi-Kemijärvi-Sodankylä akselilla olla joain seppää joka ton osais laittaa kuntoo korvausta vastaan toki ei millää tahtois vierä tuhon roin delta-autoon kun karkaa eurot käsistä pikkasen surella nopeudella siellä
" antakaa määkin huudan määkin olen kännissä"
mehtis
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mehtis »

mulla sama homma omassa 98 vectrassa, mittarissa 463tkm. ja mulla on vikaa jarruvalo kytkimessä. eikait tuo maksais ku 10 euroa muistaakseni, joskus astraan ostanu samaisen palikan.
Vectra c 2.2 -06
Fontera 2.2 dti -00

http://www.wolfoil.com/en/productaanbeveling.html
-TIMPE-
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja -TIMPE- »

Okei mistäs tuo jarruvalo kytkin mahtaa löytyä ja pystyykö sitä millään testaamaan. Voiko muuten käsijarrun toimimattomuus vaikuttaa tähän vika valoon kun toiselta puolelta tuo käsijarru ei meinaa ota juurikaan yhtään kiinni pitäs laittaa uusia palikoita sinne.

Mutta ei millään näin talvea vasten tohtis laittaa kun ei se käsijarru toimi talvella kuitenkaan
" antakaa määkin huudan määkin olen kännissä"
mehtis
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mehtis »

sieltähän se jarrupolkimen takaa löytyy. jarruttaessa poljin painaa sitä jolloin virta pääsee jarruvaloille

itellä ainakin kun jarrua painaa nätisti ei välttämättä jarruvalot syty lainkaan, sitten kun vähän kovempaa poljinta potkasee niin syttyy
Vectra c 2.2 -06
Fontera 2.2 dti -00

http://www.wolfoil.com/en/productaanbeveling.html
Werip
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Werip »

hetki jarrutuksen jälkeen syttyy vikavalo mutta kun nostaa jalalla poljinta ylöspäin sen roikkuvan puoli senttiä niin valo ei enää sytykkään, kun jaksaisi niin pitää tutkia että onko siellä säätöä sille katkaisijalle.
eli mulla poljin makaa katkaisijan päällä sen verran että ei syty valo mutta ottaa jotain häiriötä kuitenkin polkimesta, säälittävän tyhmä vika tai ominaisuus
Garlo Gee
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Garlo Gee »

Tarkasta myös etujarrupalojen kuluneisuus.
-Must be Opel Insignia-
Vastaa Viestiin