Olen ajatellut hieman astra caravanin ostoa. Kyseessä olisi vuosimalli 92 niin olisin kysynyt kun ei ole käytännön kokoemmusta ko. autosta että millainen on sen ohjaustehostin. Ajoin joku aika sitten n. vuoden 90 vectralla jossa oli tehostin ja se oli tosi huono, siinä ei ollut millaista tuntumaan ja oikeasti pelotti ajaa sillä maantie nopeuksia talvella. Niin onko vuoden 92 astrassa yhtään parempi tuo tehostin?
Ja toinen mitä haluaisin tietää että onko farmarissa miten laiska tuo 1.6:n kone? Kaverilla oli 1.6:lla koneella oleva sedan astra ja se oli tosi laiska, joten eipä kauaa se auto hänellä ollut. Eli pitääkö ostaa vähintää 2.0-koneella oleva ennen kuin pääsee maantiellä turvallisesti ohi?
Kiitos vastauksista.
Astran ohjaustehostin ja moottorin koko.
Tuohon ohjuksen ´löysyyteen` vaikuttaa aika paljon renkaat, mitä on alla. Vakio pyörillä ja alustalla on minunkin makuun ehkä vähän liian herkkä, uskoisin että astrassa on aika pitkälle samanlainen ohjaus. Madallettuna ja leveemmillä renkailla jäykistyy enemmän ja palauttaa nopeammin, mutta kumpaakin ajelleet
voi valaista lisää.
Kyllähän 2litrasessa aina vääntöä on 1.6 enemmän, mutta yksi hyvä kone on 1.6 8v 100hv astra, yleensä mallimerkintä on 1.6Si.
Edit: välityksistä, ei näköjään kaikissa 1.6Si malleissa olekaan tiheämpää lootaa, ilmeisesti välitykset menee varustetason mukaan.
<font size=-1>[ This Message was edited by: -jupe- on 2003-10-05 17:30 ]</font>
voi valaista lisää.
Kyllähän 2litrasessa aina vääntöä on 1.6 enemmän, mutta yksi hyvä kone on 1.6 8v 100hv astra, yleensä mallimerkintä on 1.6Si.
Edit: välityksistä, ei näköjään kaikissa 1.6Si malleissa olekaan tiheämpää lootaa, ilmeisesti välitykset menee varustetason mukaan.
<font size=-1>[ This Message was edited by: -jupe- on 2003-10-05 17:30 ]</font>
Itse ajan 96 HB Astralla ja ainakin tässä ohjaustehostin on ihan hyvä 195/55 R 15 kumeille.
Farkun mottikoosta en osaa sanoa, mutta itsellä on tässä mahdollisesti farkku Opelin hankinta ja pidän itse yleisesti 1.6 farkkuun on pieni, mieluummin kakkonen tai ripeä 1.8. Tämä on siis ihan vain henk.koht. mielipiteeni!!
Farkun mottikoosta en osaa sanoa, mutta itsellä on tässä mahdollisesti farkku Opelin hankinta ja pidän itse yleisesti 1.6 farkkuun on pieni, mieluummin kakkonen tai ripeä 1.8. Tämä on siis ihan vain henk.koht. mielipiteeni!!
~~~~~~~~~~~~~~~ Chevrolet Cruze 1.6 LT 2012 & Chevrolet Aveo 1.2 LS 2011 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~ Grand Master Rekkaribongari 1-999 08/2005 - 02/2010 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~ Grand Master Rekkaribongari 1-999 08/2005 - 02/2010 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~