Vsq kirjoitti:Oletko tarkastanut, että jakopää on varmasti kohdallaan? Noin pitkä vikakoodilista voisi merkitä myös ongelmaa maadoituksissa (matala jännite) tai ECUssa...
Edit: sitä lisämaata olikin laitettu - pitäis varmaan opetella lukemaan

Niin sitä lisämaata mut haloo, mites olis lisäplussaa kun antaa noin monta toisistaan riippumattoman osan koodia??
Eihän noi kaikki voi yhtaikaa olla rikki eli olisko jossain pluspuolella hapettumaa tms joka pudottaa jännitteen
alle 12 V ja se sekottaa koko pakan. Etenkin kiinnostais tämä 52 -64 koodin palikat, kun niiden piuhoja seuraa akulle päin
niin missä ne yhdistyy? sen kohdan ja akun väliltä vois löytyä. (jännite matala) tosin sit 15 ja 71 on korkee.
Kannattais mitata tuleeko sinne oikeesti liikaa, ja mikä on liikaa kun ei kierroksillakaan voi olla yli 14,5 V
Tikitaalimittariin miinus akkuun, ja plussaan terävä neula jolla sit tökkimään johtoja liittimien ja palikoiden eri puolilta.
(helkkari kun oli helppo sanoo näin kaukaa...

)
No, jos ei ole vikaa löytyny niin mulla on purussa astra f ja pellin alla käyntikuntonen X16XEL jossa on kaikki palikat vielä kiinni.
Aikaakin on ja kunhan saa mettemannoselta tilattua sopivan ilman niin mikäs tossa olis vaihdellessa ja kokeillessa mikä auttais.
Purettava mun on se kuitenkin.
Auosähköasentajan koulutuksesta mulla on kyllä pirun kauan aikaa mut jotain vielä mieleen muistuu.
(Höh, täällä ei o sellasta hymiöö kun "paukuttelee henkseleitään")
Tosin nykyautojen elektroniikka on joskus mystisempi juttu kun aikoinaan mossen latausrele joka toimii mut kukaan ei tiedä miks ja miten.
Matkakaan ei ole kun 90 kilsaa (pälkäne) ja kaikki tarvittavat mittarit ja työkalut löytyy.
Tämä vaan ihan ilmaan heitettynä ehdotuksena jos meinaa eväät loppua.