Kelju katsastumies

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
TRy
'Agila'

Viesti Kirjoittaja TRy »

Eli ostin aikanaan B-mallin askonan (vm-76) johon oli vaihdettu 1.2 koneen tilalle 2.0. CIH. Seki on kasattu, eli 2.0S alakerta ja XR2-kansi ruiskulla. Autossa on myös 5v-Getrag ja recarot, mantan mittaristo ja isommat puskurit. Kone ym. oli vaihdettu v.-84, penkit vaihdoin v.-98.
Ruosteita hitsaillessa kävi sit niin, että runkonumero hävis. Eli heitin ruosteiset pellinpalat menemään ja se oli joutunut sinne sekaan. Naputtelin sen pohjaan itse, mutta sehän oli kuulemma suuri virhe. Katsastushemmo kävi kitisee, et pitäs tehdä kanta-autotarkastus, on kuulemma vaihdettu niin paljon palikoita. Hommasin Opelilta maahantuontitodistuksen, mutta innostus hiipu ja katsastus jäi tekemättä. Auto seisoo edelleen tallissa rekisteristä poistuneena.
Onko tälläsen rekisteröintikatsastus aivan mahdoton homma? Senverran paljon on uponnut koneremppoihin ym. osiin rahaa, et en viittis heti luopua, harrastepeli ku on. Tai sit siinä ois loistava tekniikka jollekin...
Tuomas
ossi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ossi »

Älä luovuta, itselle kävi samoin, sillä poikkeuksella että inssi väitti autoa varastetuksi. (jes, varastin auton ja rakensin sitä vuoden??)

Opelilta sain auton maahantuontitodistuksen. Se selkiytti asoita jo jonkin verran.

Ota yhteyttä konttoriin tai toiseen ja selvitä tarkkaan mitä osia autoon on vaihdettu. Oletko itse laskenut tämän hetken prosentit?
TRy
'Agila'

Viesti Kirjoittaja TRy »

Laskin joskus, että prosentit ois jossain 30 kieppeillä. Taka-akselista en tiedä onko vaihdettu vai ei. Lukoton se joka tapauksessa on. Mul on se vanha sisusta vielä jäljellä, et voihan senkin vielä vaihtaa takasin katsastuksen ajax.
ossi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ossi »

Takaakselista ei oikein löydy tunnisteita.
Sitä siis ei ole vaihdettu.
edelbrock
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja edelbrock »

Leikkaat pellinpalan pois jossa on sun naputtelemasi numero, laitat siihen blancon palan tilalle. Sitten menet toiselle konttorille kuin aikaisemmin ja sanot että oli mätä runkonumeron kohalta ja korjasit. Pyydät lyömään konetilaan uuden ja leimaamaan. Ja kannattaa ottaa kaikki autoon liittyvät dokumentit ja kauppakirjat mukaan leimalle.

Jos rupeaa prosenttejä katteleen (jota ihmettelen suuresti, ei ketään noin vanhojen autojen prosentit kiinnosta) niin sanot vaan, että kaikki osat on vaihdettu jo vuonna yksi ja kaksi.
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

"emmä tiiä, tämmönen tää oli ku mä tän ostin" :smile:
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
Heimo
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Heimo »

Taitaa tosta taka-akselista mennä myös prosentit, ei 1.2 akseli mee 2.0 akselista.

Mulla on omakohtaista kokemusta, B-mallin Asconasta ja kanta-autotarkastuksesta.
Kaikki oli rakennettu valmiiksi yms. ja konttorille. Auto oli 8-9 vuotta sitten muutettu 1.3 --> 2.0 ja ite laitoin 2.2:n,
olettaen tietysti, että koneen voi laittaa normaalisti.
Konttorilla sitten piti esittää todistus edellisestä muutoksesta (1.3 --> 2.0) ja eikun soittelemaan muutoksen hyväksyneelle konttorille jos saisin ne paperit sieltä, kirjanpitolaki kun velvoittaa pitämään paperit 10 vuotta. No konttori oli muuttanut n. vuosi sitten ja paperit oli kuulemma hävinny muuton yhteydessä. No konttorille auton kera ja katsastusinssi totee vain, että tähän pitää sitten tehdä kanta-autotarkastus, maksaa 2500mk..
Herneet nenään ja hinta putos 2000mk, ei siinä sitten auttanu kun lyödä rahaa pöytään, et sai pelin leimaan.

Kanta-autotarkastus tehtiin jo rakennettuun autoon, josta kateltiin mitä osia oli vaihdettu.

No prosentit jäi sentään 49.9%:iin :smile:
0500_Ascona
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja 0500_Ascona »

On 2003-10-06 10:44, kumimuumi wrote:
"emmä tiiä, tämmönen tää oli ku mä tän ostin" :smile:
Tämä on ehkä kaikkein toimivin ohje....!!!! Oikeasti! :lol:
Se nyt vaan on siistiä olla minä!
WWWili
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja WWWili »

Muutoskatsastukset tuntuu olevan ihan vain neuvottelukysymys. Eri konttorissa saa aivan eri prosentit ku toisesta.
Olenkin jo neuvotellut tulevat prosentit tulevaan projektiin. Ja neuvottelut ovat vielä käynnissä, vaikka mitään ei ole tapahtunutkaan.
Mutta silti tuo: "En mä tiiä, tällänen tää oli" on paras.
Vastaa Viestiin