Siis, eihän se palautus ole siinä itse viiksen mekanismissa, vaan se on jossain siinä likellä ja vahingossa räpelsin sitä niin, että se toimii nyt puoliksi? Kertokaapa miten sen saa toimimaan molempiin suuntiin, sillä eipä ole ennen tarvinnut tuollaisen vian kanssa painiskella.
Vilkku ei palauta Vectra B
Vilkku ei palauta Vectra B
Ei toiminut vilkun palautus, niin ajattelin eipä ole kallis ostaa uusi viiksi Motonetista (14,90 e) ja heittää se tämän palstan ohjeiden mukaan paikoilleen. No eipä ollutkaan vaikea projekti, olisi melkein ajaessa voinut tehdä
MUTTA: sitten aloin miettimään, että ei kai se palautussysteemi sijaitse siinä viiksessä, vaan se on jossain rattiputken kehällä. Koeajolla kävikin hassusti: nyt vilkku palauttaa vasemmalta käännökseltä, mutta ei oikealta.
Siis, eihän se palautus ole siinä itse viiksen mekanismissa, vaan se on jossain siinä likellä ja vahingossa räpelsin sitä niin, että se toimii nyt puoliksi? Kertokaapa miten sen saa toimimaan molempiin suuntiin, sillä eipä ole ennen tarvinnut tuollaisen vian kanssa painiskella.
Ooppeli ei ruostu!
Vectra 2,0 CD Sport '97
Vectra 2,0 CD Sport '97
Re: Vilkku ei palauta Vectra B
Muistaakseni se palautusmekanismi on kyllä siinä viiksessä. Siinä on 1 tai 2 pientä jousta ja tappi(vipu) , johon rattiakselin renkaalla oleva tappi osuu... toiseen suuntaan mennessään liukuu yli ja toiseen suuntaan mennessään vapauttaa lukituksen, jolloin jousi palauttaa viiksen. Huonosti selostettu, mutta paremmin en oikein muista.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Jaaha jaaha. Pitääpä ottaa uudestaan auki sitten ja tutkailla. Helppohan nuo ratin muovit on irrottaa: kolme ruuvia alapuolella ja kaksi siinä ratin alla. Huom. Älä ala irrottamaan ohjauspyörää, vaan käännä sitä rattia puoli kierrosta, niin saat ensin toisen ruuvin auki ja sitten taas puoli kierrosta, niin se toinenkin paljastuu hollille. Itse viiksi sähkökytkimineen on työntämällä painettu uriin, josta sen saa pois vetämällä vain.
Ooppeli ei ruostu!
Vectra 2,0 CD Sport '97
Vectra 2,0 CD Sport '97
Juupasta juu, siinähän vilkkuviiksen tyvessä on sellainen tappi, joka osuu rattiakselilla olevalle kehälle. Tällä kehällä olevat lovet ohjaavat sitä viiksessä olevaa tappia, joka palauttaa viiksen sitten 0-asentoon. Ensin tutkin, ovatko nuo lovet kuluneet niin, että tuo tappi ei käänny oikein, mutta kun kulumia ei pahemmin ollut, painoin vain viikseä siihen uraan niin paljon kuin uskalsi.
Kai se sitten meni paikoilleen pohjaan asti, kun palautus alkoi nyt toimia kumpaankin suuntaan. Hyvä minä ja muut!
Kai se sitten meni paikoilleen pohjaan asti, kun palautus alkoi nyt toimia kumpaankin suuntaan. Hyvä minä ja muut!
Ooppeli ei ruostu!
Vectra 2,0 CD Sport '97
Vectra 2,0 CD Sport '97
Juurikin noin
Ei ollut ihan hävinnyt muistista tuo. Hyvä, että toimimaan sen sait 
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11