Tuli tossa eteen että velipojan vectra b x20xev:n (1996) vaihdelaatikko on tulossa tienpäähän. Ykkösen syncro sökö ja vitonen sekä pakki menee huonosti silmään.
Käykö lähes kaikki etuvetosten laatikot keskenään? Vai onko laatikko muuttunut 8venttiilisten ajoista.
Myös valityksen kiinnostaisi, kun olis nurkissa pari 8venasen laatikkoa.
Jos ei käy, onko paljon eroa eri moottoristen vectrojen laatikoissa. Esmi 1.6:sen laatikko 2.0:aan.
Kiitos jo etukäteen =)
Voin myös ostaa hyvän ja ehjän laatikon kyseiseen autoon.
Vaihdelaatikot
Vaihdelaatikot
Miksipä ei
Re: Vaihdelaatikot
8 venaisten lootat eivät sovi b Vectraan ainakaan bolt-on systeemillä.Noissa 8v koneisissa oli vaijerikytkin ja b Vectrassa nestekytkin joten vaatii ainakin jonkun verran askartelua.Lisäksi kytkinkopissa saataa olla eroja.Esim. a Vectran f18 ei sovi ilman nikkarointia b Vectran f18 tilalle sillä a:n kytkikopasta puuttuu yksi valukyhmy johon b:ssä kiinnittyy vaihteensiirtotangosto.B Vectrassa on käytetty X20XEV:n kanssa kahta eri vaihdelaatikkoa f18 ja f23 joista veljesi autossa todennäköisesti on f18.Noissa on erona se,että f18 vaihteensiirto on tangolla ja f23 vaijereilla.Lisäksi f23 kestää korkeammat vääntömomentit(käytetty myös 2l turbodieseleissä).1.6 16v moottorin jatkeena taitaa olla f17 jonka sopivuudesta XEV:n perään en osaa sanoa mitään.X18XE moottorisissa b Vectroissa on myös käytössä sama f18 kuin X20XEV:n jatkona.Malleja on 2 eli f18wr(aavikkovälitteinen) ja f18cr(tiheävälitteinen) jota on käytetty ainakin Sport malleissa.
Yksi vaihtoehto on esim hankkia a Vectran vastaava laatikko ja vaihtaa sisuskalut b:n oman laatikon kuoriin.Itse suoritin tuon jälkimmäisen vaihtoehdon jokunen vuosi sitten kun b mallin laatikoista pyydettiin silloin aivan älyttömiä hintoja.Nykyhinnoista mulla ei ole mitään hajua.Luultavasti ovat nykyään huomattavasti halvempia kun aikaa kuitenkin on kulunut jo 4-5 vuotta tuosta omasta remontista.
Toivottavasti tästä on jotain apua.
Yksi vaihtoehto on esim hankkia a Vectran vastaava laatikko ja vaihtaa sisuskalut b:n oman laatikon kuoriin.Itse suoritin tuon jälkimmäisen vaihtoehdon jokunen vuosi sitten kun b mallin laatikoista pyydettiin silloin aivan älyttömiä hintoja.Nykyhinnoista mulla ei ole mitään hajua.Luultavasti ovat nykyään huomattavasti halvempia kun aikaa kuitenkin on kulunut jo 4-5 vuotta tuosta omasta remontista.
Toivottavasti tästä on jotain apua.