Niin jonkin aikaa seurannu kun paisunta säiliö likaantuu kunnes avasin korkin. No nesteen pinnalla ja säiliön seinämissä öljyä. oikeastaan helvetin vähän mutta piti se irroittaa ja pestä. ehkä noin puoli tee lusikallista sitä oli korkeintaan muuten nesteet kirkkaat. moottori öljy normaali mustaa koneessa. autolla ajettu 340Tkm. muutoin kone pelaa normaalisti. moottori ei syö öljyä kuin noin 0,5-1l /10 Tkm.
Kysymys onko tuo vakavaa vai kuuluu asiaan noin paljon ajetulle ja vanhalle autolle. syylärin nesteet on muuten noin 6 vuotta vanhat eli niillä on ajettu paljon. onko kansipahvi menossa vai onko toi jotain vaaratonta "hikoilua" kohta asennan säiliön takaisin ja jatkan ajoa. seuraan tilannetta likaantuuko uudelleen. raportoin tänne miten menee mutta kommentteja saisi tulla etten nyt turhia huolestu.
Paisuntasäiliössä öljyä (Vectra TDI-99)
Re: Paisuntasäiliössä öljyä (Vectra TDI-99)
Mulla aloitti aikoinaan golffi samalla tavalla pikkuhiljaa sitten se kerääntymä lisääntyi ja lisääntyi ja lämmötkin rupes nousemaan korkeeks ja kansipahvihan sieltä oli menny sekä kansi. Jos olisin sillon heti reagoinu niin tod näk olisin päässyt pelkällä kansipahvin vaihdolla. Tiedä sitten noista voihan se olla pientä hengittämistäkin mutta mulla omassa DTI Vectra-98 on paisuntasäiliö ihan puhdas samoin nesteen kilometrejä koneessa 315tuhatta
" antakaa määkin huudan määkin olen kännissä"
Samalla lailla likainen, oli jo ostaessa ja nyt 100tkm:n jälkeen ongelma ei ole pahentunut. (ajettu 380tkm).
Aika hyvin on nuo kannet kestäneet...
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Muutamia päiviä nyt kruisailtu ja seurattu tilannetta. paisunta säiliö ok. ei ole tullut öljyä mistään. hmm ehkäpä tilanne ei ole vakava laisinkaan. vaihdoin osan syylärinesteestä samalla kun asensin paisunta säiliön takaisin. kohta vaihdan vielä talveksi öljyt. eiköhän toi tosta vielä toimi kenties vuosia.
No jos on 6 vuotta vanhat glykolit niin ehkäpä olis syytä vaihtaa samalla loputkin, ja huuhdella samalla syyläri...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Kyllähän se ois tietenkin voinu ottaa ja vaihtaa samalla kaikkikin mutta nykyään ei ole tiloja rassailla tota autoa niin tulee tehtyä minimit. sinällään mulla olis ollu uudet nesteetkin jo valmiina mutta ei sitä paikkaa laittaa. aikoinaan kun oli tilat vaihoin vaihelaatikko öljytkin sekä mm kaikki jarrunesteet satuloista asti mutta nyt ei viitsi säätää enään niin. no tänään vaihdoin noi öljyt ja sateessa ulkosalla, kone pelti suojas riittävästi.