vectran penkinlämmittimien katkaisijoiden polttimon vaihto

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Taikl
'Senator'
'Senator'

vectran penkinlämmittimien katkaisijoiden polttimon vaihto

Viesti Kirjoittaja Taikl »

b vectrasta pimeni penkinlämmittimien kytkimien valot ja sitten sisäkiertoilma kytkimen valo. tai ne syttyy ku koputtelee ja painelee kytkimiä. onko sielä vaihettavat polttimot vai onko jotku kiinteästi tinatut ledit? miten nuo napit saa ees irti että vois kattoa onko hapettumaa vai mikä sielä mättää?
ascona_c
OCF Member 2020

Re: vectran penkinlämmittimien katkaisijoiden polttimon vaihto

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Kiinteät polttimot. Tosin on noita pelle pelottomat itse vaihdelleetkin, vaatii hyvät hermot ja aikaa.

Itse katkaisimet lähtee irti kahdella talttameisselillä reunoilta kampeamalla.
Taikl
'Senator'
'Senator'

juu, oiskoha sielä sitte jotaki kosketus häikkää ku syttyvät jos vähä koputtelee ja nappuloita painelee.. pittää huomena tutkia
Jussi V
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jussi V »

Eiköhän sieltä oo polttimo palanut, ne on semmoset pienet hehkulankapolttimot ja langan katketessa se naputtelu saattaa saada langan päät takaisin yhteen. Johonkin keskusteluun kirjoitin sen sopivan polttimon mallinkin, mutta en nyt äkkiseltään löytänyt. Tässä kuitenkin jotain höpinää aiheesta
powerofopel
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja powerofopel »

samanlaiset polttimot varmaakin pakettina siellä kuin itsellä oli ongelmaa -95 calibrassa-->http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 0&t=195470

itse kanssa jo kyselinkin opelilta polttimoita ja vastaus kuului: osta uudet katkasijat! vähän turhan kalliita vaan kun toi on helppo vaihtaa kun polttimot on ikään kuin pakettina. noita vaan pitäs jostain löytää...
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
NOesc
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja NOesc »

Itse vaihdoin omaan vectraan ne katkaisijan valot tinaamalla, ei mikään ihan helppo juttu, mutta pitäisi onnistua kun vähän harjoittelee..
(säädettävä kolvi on suositeltava). Niitä lamppuja löytyy kyllä asteikkolampun nimellä. pura katkaisija ja käy elektroniikkaliikkeessä mallin kanssa, osaava myyjä kyllä myy oikeanlaisia kun selittää hieman.. -(z)-
1.3OHC -81 / X20XEV -98
I know i dont know the right way..
powerofopel
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja powerofopel »

NOesc kirjoitti: pura katkaisija ja käy elektroniikkaliikkeessä mallin kanssa, osaava myyjä kyllä myy oikeanlaisia kun selittää hieman.. -(z)-
! minä olen vieläkin siinä toivossa että löytyisi jostain koko lamppu yksikkö. itsellä siis -95 calibra jossa tuo yksikkö joka nappulan sisällä, vanhemmissa katkasijoissa (joita omistan ennestään) on taas ihan pelkästään kolvattu kaksi polttimoa per kytkin.
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
Taikl
'Senator'
'Senator'

pitääpä tässä koittaa purkaa nuo kytkimet ku kerkiää. ja polttimon tehoksi 0.5w että ois saman kirkkauksinen ku ennenki? vai pitäsköhä nuo laittaa ledisiksi? en tiiä ees minkänäköne se poltin on sielä että onko ees mahollista..
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

siellä on tavalliset lasipolttimot kaks karvaa, jos laitat wattisen niin se katkaisin käy kuumana ja sulattaa sitä, kokemusta on, tuo 0,5w on sopiva, vai ampeerinako tuo pitäis nykyisin ilmoittaa. kerroppa sitten mistä roissa sellaiset saat. itse taisin kansankadun tv huollosta ne hakea.
opel vectra c 2,2 gts
Jussi V
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jussi V »

Noissa on muuten vielä semmoinenkin, että itse ainakin jostain löysin liian pitkän polttimon, eikä katkaisijaa saanut enään kunnolla kasaan.

Se Motonetistä löytyvä sopiva polttimo on 0,5 wattinen, varaosanumerolla 43-2519. Kyseessä siis muovikannalla oleva lamppu, josta muovikanta irtoaa ihan ilman työkaluja.

Ei tehoa vieläkään ilmoiteta amppeereina, amppeeri on virran yksikkö.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

niin on, oli kans liian pitkiä ensin, roin motonetistä en ole löytänyt, pitääpä tutkia uudestaan. kun ostin tv korjaamosta niitä pikkupolttimoita niin siellä vain mies puhui ampeereista, todellinen ammattimies, kai kohta 40v korjaillut, itsekin tuota ihmettelin mielessäni, olikohan 0,68A, mistä puhui.
onhan siellä, ainakin netin mukaan 12 paria, no on merkillistä vaikka kaikki polttimot kävin läpi, ei löytynyt silloin.
katsoin spelektroniikan sivuilta, kyllä sielläkin ilmoitetaan mA pienet lasipolttimot?
opel vectra c 2,2 gts
Kalkkaro
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Kalkkaro »

ascona_c kirjoitti:Kiinteät polttimot. Tosin on noita pelle pelottomat itse vaihdelleetkin, vaatii hyvät hermot ja aikaa.

Itse katkaisimet lähtee irti kahdella talttameisselillä reunoilta kampeamalla.
Itse kävin Partcolta hakemassa noita pikkupolttimoita ja ihan lukion lyhyt fysiikka -pohjalta kolvasin nuo.
Vastaa Viestiin