1.7 Corsa käy huonosti kylmänä
1.7 Corsa käy huonosti kylmänä
Kylmänä startatessa moottori puskee siniharmaata savua ja käy huonosti. Lämmetessään käy normaalisti. Kellään ideaa mistä moinen voi johtua? Suuttimista? Venttiileistä? Auto on siis 1.7 Corsa, johon tehty juuri jakopäänremontti ja vaihdettu venttiilit ym ym. Käyntihäiriö on esiintynyt tämän remontin jälkeen. Tosin en tiedä onko häiriötä ollut aikaisemmin kun auto on ollut minulla vain vähän aikaa. Ideaa mistä lähtis vikaa etsimään?
Re: 1.7 Corsa käy huonosti kylmänä
Jos nimenomaan käy kylmänä huonosti, tsekkaa hehkut ekana, kaikkien pitäsi toimia.
Toisena, onhan ajoitus varmasti kohdallaan...
Toisena, onhan ajoitus varmasti kohdallaan...
Jos ajoitus ei olis kohdallaan, eikö sen pitäis käydä jatkuvasti huonosti/epätasaisesti? En oo itse tarkistanut, oon luottanut että laittoivat pajalla ajoituksen kohdalleen. Vaikuttaako nuo hehkut käynnistykseen? Käynnistyshäiriöitä ei ole esiintynyt.
Onko tähän kellään vielä kommentoitavaa? Eikö tosiaan kellään ole ollut samanlaisia ongelmia. Sama moottorihan on ilmeisesti muissakin tuon ikäluokan Opeleissa, joten luulisi esiintyneen jos jonkin moista käyntihäiriötä.
Tottakai hehkut vaikuttavat käynnistyvyyteen, erityisesti näillä viilenevillä keleillä. Sitä vartenhan ne siellä ovat.
Ensin voisit katsoa palaako hehkutusvalo mittaristossa. Itse hehkuja kai voi testata antamalla niille virtaa suoraan akusta kaapeleilla. Hehku tietenkin irti kannesta. En oikein keksi muutakaan tapaa testata niitä.
Ensin voisit katsoa palaako hehkutusvalo mittaristossa. Itse hehkuja kai voi testata antamalla niille virtaa suoraan akusta kaapeleilla. Hehku tietenkin irti kannesta. En oikein keksi muutakaan tapaa testata niitä.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Hehkuvalo palaa normaalisti ja auto käynnistyy helposti. Pitääpä kokeilla antaa virtaa hehkuille, ja kokeilla pelittääkö.
Suuntaa-antavan testin voi tehdä myös mittaamalla yleismittarilla hehkun vastuksen. Eli mittaa vastus hehkun keskitapin ja rungon/moottorin väliltä, jos on luokkaa ohmeja (3-6) pitäisi olla ok. Huomattavasti suurempi vastusluku tai jos vastus on ääretön viittaa vialliseen hehkutulppaan.
Astra Sports tourer 1.6 CDTI -14 & Opel Zafira 1.7 CDTI 2012
Hoooly smoke
.
Hoooly smoke
tässä on ilmeisesti ollut kansi irti? ja onko suuttimet myös ollut irti? meinaan jos suuttimet on ollut iroitettuna, niin onko ne laitettu takaisin paikoilleen oikiseen asentoon..? koska ainakin mulla on suutin runkossa merkki joka pitää osoittaa tiettyyn kohtaan kannessa(en nyt heti muista et mihin se piti näyttää). tämä vaikuttaa jonkin verran kylmä käynnistykseen.. ja suuttimien avautumis paineet/sumu on varmaankin siinä remontin yhteydessä tarkistettu?
ascona A 2.0i -74 kadett B coupe LS 1.1 SR -71 vectra B 1.8 -95
astra F cabrio 1.8 -96 astra G 2.0 TDI -98 -99 -00
kadett E 2.5 V6 -86
astra F cabrio 1.8 -96 astra G 2.0 TDI -98 -99 -00
kadett E 2.5 V6 -86
suutin rungossa on se pieni pyöreäkolo/piste jonka tulee olla kannessa, suuttimen vieressä olevan terävähkön ulokkeen suuntaan...