Calibran ovien kumitiivistys

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
adix
'Senator'
'Senator'

Calibran ovien kumitiivistys

Viesti Kirjoittaja adix »

Yritin etsiä foorumilta juttua näistä calibran ovista muttei löytynyt.

Ongelma on varmaan yleinen, tai ainakin mun autossa on ongelmia.

Elikkä kun apukuskinpuolen ovi suljetaan kun lasi ylhällä, niin lasi tiivistyy huonosti koska se ei uppoudu sinne kumitiivisteeseen vaan jää siihen päälle, vaikuttaa siltä että lasi nousee tavallaan liikaa koska se on rikkonut pikkasen sitä mustaa listaa mikä on siinä kumitiivisteen yläpuolella.

Jos taas oven sulkee ensin, ja sitten nostaa lasin, niin se menee sinne hienosti omaan kuoppaansa.

Kuskinpuolella menee muuten hyvin mutta lasi tavallaan on hieman vinossa (vai onko koko ovi vinossa?) koska lasi yläosa menee siihen karmin päälle pikkasen.

Miten tämmöset ongelmat pitäis ratkasta?
Onhan tuommonen ovisysteemi missä lasi nousee tonne tolla tavalla hieman huono/menee helposti rikki. Mutta siisti jos se toimii =)
Voin laittaa kuvia jos tarvitsee
Kuva
powerofopel
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Calibran ovien kumitiivistys

Viesti Kirjoittaja powerofopel »

mulla samaista ongelmaa, suhisee aavistuksen kovassa vauhdissa, ellei ole käyttänyt lasia alhaalla oven sulkemisen jälkeen. veikkaan että lasi on ollut irti ja takaisin asennettaessa mennyt aavistuksen eri kohtaan jolloin ei tiivisty parhaalla mahdollisella tavalla kuin vasta lasia liikuttaessa.

laseissa on säätö, nostinmekanismin keskellä, siitä saa säädettyä tuota lasin korkeutta sekä toinen säätö itse lasin kiinnityksessä josta säädetään eteen/taakse nojausta... taisi olla kympin kannalla oleva pultti.
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
Vastaa Viestiin