Vectra turbo?
Jos Turbo Vectroja joidenkin (Esson?) tilastojen mukaan on tuotu 11, niitä ei varmaan hirveesti liikene myytäväksi... Aitoja Turbo Vectroja siis lienee Suomessa korkeintaan 30(?).
Jos jollain on tarkempaa faktaa, olen erittäin mielenkiinnostunut kyseisestä tiedosta.
Viimeksi kun itse kysyin AKE:lta tuontimääriä, 4x4 Vectroja kaikenkaikkiaan oli rekisterissä n. 330.
Saksassahan Vectra Turbot maksaa keskimäärin enemmän (itse mobile.de:stä löydettyjen hintojen mukaan 6/03) kuin Calibra Turbo.
Itse en vaihtain Vectra Turboa läheskään päittäin Calibra Turboon. Edes saman ikäiseen saman verran ajettuun...
Jos jollain on tarkempaa faktaa, olen erittäin mielenkiinnostunut kyseisestä tiedosta.
Viimeksi kun itse kysyin AKE:lta tuontimääriä, 4x4 Vectroja kaikenkaikkiaan oli rekisterissä n. 330.
Saksassahan Vectra Turbot maksaa keskimäärin enemmän (itse mobile.de:stä löydettyjen hintojen mukaan 6/03) kuin Calibra Turbo.
Itse en vaihtain Vectra Turboa läheskään päittäin Calibra Turboon. Edes saman ikäiseen saman verran ajettuun...
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
Oliskohan auton hinnalla uutena ollut jotain tekemistä noiden tuontilukujen kanssa ?On 2003-10-04 23:26, Jvec wrote:
Tuli vain tuossa mieleen että,miksi turbo vectroja tai calibroita ole tuotu kovinkaan paljoa suomen maahan..ihmettelen vaan kun ei ole sattunut montaakaab myyntiilmoitusta eteen..???
-
0500_Ascona
- 'Admiral'

Kyllähän ne moottorit ja jakolaatikot tietysti niistä hajalla on, mutta toisaalta moni Turbo-Vectra tai Turbo-Calibra on joutunut luovuttamaan C20LET-sydämensä kaikenmaailman Corsa, Kadett ja Astra-projekteihin, joita Saksassa on pilvin pimein. Sama homman Englannissa. Siellä tosin Turbo-Cavaliereita on myyty yli 4000 kappaletta eli tuplasti Vectojen määrään, mutta koska autot ovat käytännössä samat ratin sijaintia lukuunottamatta, niin voinee sanoa, että alkuperäisiä Turbo-Vectroja on tehty yhteensä n. 6-7 tuhatta kappaletta, joista suurin osa Vauxhalleja. Opel Calibra Turboja on tehty reilu 12000 kappaletta, siksi niitä on enemmän tuotu Suomeenkin kuin vastaavia Vectroja.On 2003-10-06 12:48, Manta wrote:Moottorit ja jakolaatikot hajalla -> sakut pannu ne paaliin.On 2003-10-06 09:22, Veeksi wrote:
lotareita o tehty 500 ja tbo veccuja 2400 ja silti viimeks ku katsoin niin lotareita oli mobilessa 5 kertaa enemmän myynnissä. toivottavasti ei oo tbo veccuja ajettuu paaliin oikeen urakalla...
Lotareita on sitä paitsi tehty n. 1000 kappaletta.
Tuo 1990-luvun alku oli eräs näistä Opelin huippukausista, jolloin tehtiin paljon tulevia klassikkomalleja, kuten nämä Turbo-Vectrat ja Calibrat, 24V-Omegat (ml. 3000:t, EVO:t ja Lotukset) ja Senatorit ym.
Mutta se perimmäinen syy uusien myynnin vähäisyyteen on se, että tuohon aikaan Suomessa oli lama ja kalliiden autojen myynti oli erittäin vähäistä, kuten kaikkien muidenkin autojen. Uustuonnin vähäisyys taas johtuu siitä että autoja ei ole kovin paljoa myynnissä edes Saksassa, koska niitä ei edes tehty kovin paljoa (vrt. esim. Astra GSi 16V 60000 kpl) ja ne ovat yleensä harrastekäytössä eivätkä kovin usein myytävänä, tai ovat joutuneet tekniikanluovutuksen kohteeksi muihin Opeleihin halutun moottorin ja vaihteiston takia.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
No kun puhutaan näistä n. 1970-luvun puoltaväliä uudemmista yhteisistä malleista, niin minulla ainakin Vauxhall == Opel eli en tee niiden välille mitään eroa. Samoja autoja. Ja Lotus on periaatteessa aina brittien ihme... missäs se Lotus-niminen lafka sijaitseekaan...On 2003-10-06 15:07, Veeksi wrote:
eikös tässä puhuttu ooppeleista eikä mistää brittien ihmeistä? sillon niitä on ~500.
Opel/Lotus-hybridejä: mm. Caterham Super Seven C20XE (Lotuksen suunnittelema auto, Opelin moottori), Opel Speedster/Vauxhall VX220 (Lotuksen suunnittelema ja rakentama auto, Opelin moottori), Lotus Omega/Carlton (Lotuksen modifioima Opelin suunnittelema auto ja moottori) ja lisäksi vielä lukuisa määrä modifioituja autoja, kuten Lotus Europa C20XE-moottorilla varustettuna ym.