calibra lämpiää nihkeesti
-
Calibra1985
- 'Kadett'

calibra lämpiää nihkeesti
Heissan
Calibran moottori lämpiää aika nihkeesti, olisko vika termostaatista? Onko motonetin termostaatit laadukkaita? Paljon maksaa opel liikkeestä? ja minkälainen tarviis?
Opel Calibra 2.0 16V - 92
Calibran moottori lämpiää aika nihkeesti, olisko vika termostaatista? Onko motonetin termostaatit laadukkaita? Paljon maksaa opel liikkeestä? ja minkälainen tarviis?
Re: calibra lämpiää nihkeesti
Nihkee lämpiäminen ei aina ole termostaatin vika, mutta sen uusiminen ensimmäiseksi on halvin ja helpoin keino alkaa korjata vikaa. Ja 90 prosentissa se vika on nimenomaan viallisessa termarissa. Itse olen aina ostanut termostaatit tarvikeliikkeistä, eikä ainakaan minun kohdalle ole viallista sattunut.
Eihän nuo termarit kalliita ole varmaan jostain Opel-liikkeestäkään ostettuna, mutta se saattaa olla juuri samaa tavaraa, mitä harakiri-liike tyrkyttää puolta halvemmalla.
Eihän nuo termarit kalliita ole varmaan jostain Opel-liikkeestäkään ostettuna, mutta se saattaa olla juuri samaa tavaraa, mitä harakiri-liike tyrkyttää puolta halvemmalla.
Ooppeli ei ruostu!
Vectra 2,0 CD Sport '97
Vectra 2,0 CD Sport '97
mitä isompi asteinen termari sen kuumemmaks konee lämpee.. mun mielest voi ostaa mistä vaa ei montaa euroo maksa.
Ostin/vaihdoin termarin kesällä. Ostettu motonetistä ja oli puolta halvempi kuin autotarvikeliikkeestä hankittu. Lisäksi jäähdytysneste oli jo melkein liisteriä (tosi vahvaa nestettä). En tiedä milloin aikaisemmin vaihdettu (mitattu kyllä oli kestävyys). Nesteen (pun.) vaihdon jälkeen auton äänikin hieman muuttui toisenlaiseksi, kunhan sain vain ilmattua jääh.järjestelmän ensin.
Lieneekö sotkettu kahta eri jäähdytysnestetyyppiä sitten jossainvaiheessa keskenään, kun raaka glykolikin on kuitenkin melko juoksevaa.khokkanen kirjoitti:Lisäksi jäähdytysneste oli jo melkein liisteriä (tosi vahvaa nestettä). En tiedä milloin aikaisemmin vaihdettu (mitattu kyllä oli kestävyys). Nesteen (pun.) vaihdon jälkeen auton äänikin hieman muuttui toisenlaiseksi, kunhan sain vain ilmattua jääh.järjestelmän ensin.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Vaiha vaan termari ja samalla nesteet tietysti. Itsellä auttoi x20xev:ssä kun ei tahtonut lämmetäCalibra1985 kirjoitti:Heissan
NYK.
: Calibra (c20ne)
EX
: Calibra AT (c20ne), Vectra A (c18nz), Vectra B AT (x20xev), Vectra B (x20xev), Vectra B (x20xev), Calibra AT (c20ne), Omega B AT (x25xe), Calibra (c20ne), Calibra (c20ne), Vectra A (c20ne)
EX
-
powerofopel
- 'Diplomat'

^eikös oo aika kallis xev:hen?
mulla oli taas lämmönsäätö vaijerissa vika viime talvena, vaijeria kiristämällä/löystyttämällä sai lämpösempää, jos kone lämpiää niin vika tod.näk. tässä.
mulla oli taas lämmönsäätö vaijerissa vika viime talvena, vaijeria kiristämällä/löystyttämällä sai lämpösempää, jos kone lämpiää niin vika tod.näk. tässä.
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
powerofopel kirjoitti:^eikös oo aika kallis xev:hen?
9eur motonetissä.
Nii juu kannattaaha se tietysti kahttoo että venttiili kennolle menevään letkuun aukeaa kokonaan...
NYK.
: Calibra (c20ne)
EX
: Calibra AT (c20ne), Vectra A (c18nz), Vectra B AT (x20xev), Vectra B (x20xev), Vectra B (x20xev), Calibra AT (c20ne), Omega B AT (x25xe), Calibra (c20ne), Calibra (c20ne), Vectra A (c20ne)
EX
Siinä onkin katsomista, kun ei koko venttiiliä calibrassa olegish kirjoitti:powerofopel kirjoitti:^eikös oo aika kallis xev:hen?
9eur motonetissä.
Nii juu kannattaaha se tietysti kahttoo että venttiili kennolle menevään letkuun aukeaa kokonaan...
Kennolla kiertää kokoajan vesi ja lämmönsäätö tapahtuu pelkästään ilmavirtaa ohjaamalla.
Vaijerit kannattaa katsoa läpi, että ovat molemmista päistä varmasti kiinni. Tuppaa hajoamaan ne muoviklipsut, jotka vaijerinkuoren pitää paikoillaan.
Tuon ikäluokan librassa alkaa todennäköisesti kennokin olemaan jo melko tukkoinen.
Jos ei vuoda, niin kenno irti ja happopesu sisuskaluille.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
itse en laittais motonetin termaria joskus aikanaan ei meinannu mondeo lämmetä ja hain motonetistä kolme termaria puolenvuoden aikana eikä lämmenny millään niistä
heti kun hain alkuperäisen termarin niin johan alko lämpiään
heti kun hain alkuperäisen termarin niin johan alko lämpiään