Suositelkaas jotain hyviä ja halpoja vapaavirtausuodattimia
-
Calibra1985
- 'Kadett'

Suositelkaas jotain hyviä ja halpoja vapaavirtausuodattimia
vapaavirtaussuodattin olis hakusessa, ehdotuksia,kokemuksia jne..
opel calibra 2.0 16V -92
opel calibra 2.0 16V -92
Re: Suositelkaas jotain hyviä ja halpoja vapaavirtausuodattimia
Ilmamassamittari paskana kun edellinen omistaja laittanut vapaavirtaussuodattimen...Calibra1985 kirjoitti:kokemuksia
Halpa ja hyvä taitaa näissäkin tulla kahdessa eri paketissa. Kiinan ihmeet jättäisin kaupan hyllylle. Paras vaihtoehto on koteloitu suodatin jolle sitten imuputki jostain mistä se imee kylmää ilmaa. Vakiomoottoriin kokonaisuutena paras ratkaisu on kuitenkin vakiosuodatin.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
-Fram
-M-filter
-Teho-filter
-Mahle
yms
-M-filter
-Teho-filter
-Mahle
yms
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
- bomberfighter
- 'Admiral'

olen samaa mieltä. Luin jostain testin missä ehot olivat laskeneet vapaavirtaussuodattimilla. Saahan niillä kivat imuäänet mutta tehojen lisäys ja taloudellisuus katoaa. Itse tein vakiokotelolle uuden putken mutken maskin taakse että kone saisi mahd kylmää ilmaa koteloon. Moottoripyörissäkin olen käyttänyt orkkis suodatttimia ellei vaihdossa tullessa ole pestävää suodatinta ollu jo valmiina.Tuomas kirjoitti:Ilmamassamittari paskana kun edellinen omistaja laittanut vapaavirtaussuodattimen...Calibra1985 kirjoitti:kokemuksia
Halpa ja hyvä taitaa näissäkin tulla kahdessa eri paketissa. Kiinan ihmeet jättäisin kaupan hyllylle. Paras vaihtoehto on koteloitu suodatin jolle sitten imuputki jostain mistä se imee kylmää ilmaa. Vakiomoottoriin kokonaisuutena paras ratkaisu on kuitenkin vakiosuodatin.
Eli mielestäni hyötyä ei saa vaikka olisi kui kallis kartiosuodatin vakio autossa.sitte pitäis olla muokattu kantta, pako/imusarjaa ja putkistoa..
OPEL CALiBRA 2.5 V6 24V
OPEL EXät:
CORSA 1.2i 16V 100 EDITION
kadett D 1.2S
astra 1.8 16V
corsa A 1.2S
ascona C 1.6S
ascona C 1.8
kadett D 1.2S, elämäni ensimmäinen auto v. 95
OPEL EXät:
kadett D 1.2S
astra 1.8 16V
corsa A 1.2S
ascona C 1.6S
ascona C 1.8
Lukekaapa 07/2010 Gti lehden suodatin testi, niin saattaa jäädä suodatin ostamatta. Ei tuolla vv-suodattimella oikein tee mitään näissä vapaastihengittävissä moottoreissa. Jos nyt välttämättä haluaa sen suodattimen sinne nokalle niin, paras vaihtoehto on juuri tuollainen koteloitu suodatinkotelo ja siitä putki auton nokalle...
Opel Kadett D 1.2N Vm.82, Opel Vectra B 2.0 CD Vm.97, Opel Omega MV6 aut. Vm.98, Opel Signum 2.0t Vm.04, Opel Corsa D 1.3cdti(90hv) Vm.08, Opel Vectra 3.2 V6 Stw Vm.04, Opel Astra H 1.9cdti Vm.07, Opel Astra G 2.2 Vm.01, Opel Astra J 1.6T Vm.11
Kyseisessä moottorissa aiheuttaa monesti moottorijarrutuksessa tolkutonta nykimistä.Calibra1985 kirjoitti:vapaavirtaussuodattin olis hakusessa, ehdotuksia,kokemuksia jne..
opel calibra 2.0 16V -92
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Ilmamassamittari paskana kun edellinen omistaja laittanut vapaavirtaussuodattimen...
heh, noh mulla 10 v ollu punanen bmg. jos vaan haluu että 2.016v vie litran vähemmän sadalla,mun pussissa tuntuu. ohita kateellisten paskapuheet
bmg:tä siis voin suositella.
oon moottoriremppoja tehny kymmeniä,en yhtäkään nähny menevän rikki vapaavirtaussuodattimen takia
heh, noh mulla 10 v ollu punanen bmg. jos vaan haluu että 2.016v vie litran vähemmän sadalla,mun pussissa tuntuu. ohita kateellisten paskapuheet
oon moottoriremppoja tehny kymmeniä,en yhtäkään nähny menevän rikki vapaavirtaussuodattimen takia
Vectra A -90 c16nz Vectra A CDX -94 x20xev Astra F -94 x16sz
mulla olis hiilikuitukoteloitu suodatin imutputkineen kaupan, ei varmasti ime kuumaa ilmaan konetilasta. soveltuu varmasti paremmin vapariin kun yli 250hv turbokoneelle.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
turska71 kirjoitti:ohita kateellisten paskapuheet
Eipä tässä kukaan ole vielä sanonut sen suodattimen konetta välittömästi rikkovan, mutta kyllä huono suodatin kuluttaa konetta. Ilmeisesti ihan vaan kateuttani sain sen uuden ilmamassamittarinkin tilata koneeseen.turska71 kirjoitti:oon moottoriremppoja tehny kymmeniä,en yhtäkään nähny menevän rikki vapaavirtaussuodattimen takia
Toisessa autossa mulla on koteloitu kartiosuodatin kun siinä siitä on hyötyäkin eikä sinne vakiosuodatinta edes saisi enää kun on ilmamäärämittari poistettu. Ei ne aina turhia ole...
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B
-
Calibra1985
- 'Kadett'

tarviikin hankkia kirjoittaa tänne sit kateellisille kuinka hyvin homma toimiiturska71 kirjoitti:Ilmamassamittari paskana kun edellinen omistaja laittanut vapaavirtaussuodattimen...
Jep. Minäkin halusin olla kateellinen ja vaihdoin vakiokotelon takaisin, kun ei jaksanut joka moottorijarrutuksen yhteydessä koittaa kytkimellä tasoitella auton rynkytystäCalibra1985 kirjoitti:tarviikin hankkia kirjoittaa tänne sit kateellisille kuinka hyvin homma toimiiturska71 kirjoitti:Ilmamassamittari paskana kun edellinen omistaja laittanut vapaavirtaussuodattimen...
Litralla tippuu kulutus helpostikin, jos kartiofilsun laittaa sen 15vuotta vanhan alkuperäisen paperifiltterin tilalle, jota on ehkä kerran vuodessa vähän puhalleltu paineilmalla
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Tuo nykiminen on tullut huomattua, nimenomaa C20XE:ssä ja samoin C20NE:ssä.
Kyseessä kylläkin A-Vectroja, mutta sitähän ei tiedä, että jos ne Calibrassa toimiikin.
Kyseessä kylläkin A-Vectroja, mutta sitähän ei tiedä, että jos ne Calibrassa toimiikin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
- bomberfighter
- 'Admiral'

no persdynoon ja voimistuneita imuääniä ei pidä kysenalaistaa...
Minä syytän ainakin astran ilmamäärämittarin hajoamista kartiosuodatinta. Vakio ilmaputsari omassa kotelossaan on parempi vaihtoehto kuin konehuoneessa sijaitseva kartiosuodatin. Ensinnäkin letkuja voi muuttaa virtaavimmiksi poistamalla kurtut ja kuristuskohdat suorempiin letkuihin.
Omassa corsassa kotelolta maskin reunaan oli ihmeen muotoinen vakio muoviputki joka vaihtui suoraan letkuun etolasta. Voisin väittää että virtaus parani..hyödystä en tiedä tuossa moponmoottorissa mut sainpahan tehdä jotain
äänet ei noussu...
Minä syytän ainakin astran ilmamäärämittarin hajoamista kartiosuodatinta. Vakio ilmaputsari omassa kotelossaan on parempi vaihtoehto kuin konehuoneessa sijaitseva kartiosuodatin. Ensinnäkin letkuja voi muuttaa virtaavimmiksi poistamalla kurtut ja kuristuskohdat suorempiin letkuihin.
Omassa corsassa kotelolta maskin reunaan oli ihmeen muotoinen vakio muoviputki joka vaihtui suoraan letkuun etolasta. Voisin väittää että virtaus parani..hyödystä en tiedä tuossa moponmoottorissa mut sainpahan tehdä jotain
äänet ei noussu...
OPEL CALiBRA 2.5 V6 24V
OPEL EXät:
kadett D 1.2S
astra 1.8 16V
corsa A 1.2S
ascona C 1.6S
ascona C 1.8
OPEL EXät:
kadett D 1.2S
astra 1.8 16V
corsa A 1.2S
ascona C 1.6S
ascona C 1.8
- Hartsa__90
- OCF Member 2015
Iha hyvä tuo vakioilmanputsari kotelo ainakin gsi astrassa, putki tuo kylmää ilmaa maskin takaa. Suodattimena K&N Pestävä, paremmin hengittävä suodatin (Tulee siis vakio putsarin paikalle) pesee kaikki oravaimurit mennen ja tullen. Hinta vaan on sen ~80€
Insignia Sports Tourer OPC-Line 1.5T -19
Vectra OPC -06
Vectra OPC -06
mulla oli 2000 vecussa ja calibrassa kartiosuodatin c20xe koneessa eikä kyllä nykinyJuho M-P kirjoitti:Tuo nykiminen on tullut huomattua, nimenomaa C20XE:ssä ja samoin C20NE:ssä.
voimalippiksen kans sai jäätävät imuäänet, siihen kai ne hyödyt jäi
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut