Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Taitaa kyllä olla johdoissa jotain hämminkiä... nuo 73 ja 74 voi tulla, jos on ensin pätkis ja sitten oikosulku jännitteeseen
ATS = 15-30 astetta C = 3300 - 1450 ohmia.
MAF- anturissa liitinnastoissa 1 ja 3 12V virrat päällä ja liitinnastoissa 2 ja 4 0,5 -1,5 V , kun kone käy tyhjäkäyntiä.
EGR - venttiilissä todennäköisesti oikosulku jännitteeseen.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
itellä oli aikoinaan juurikin tuo imuilman lämpötila anturin piuhasarja oikosessa... nii herjas muistaakseni myös jotai "boksi" vikaa... anturikin saattas löytyy... ainaki sillo huomas ku oli piuhat oikosessa nii pensa kelepas
Mmm, tuo egr huolestuttaa, voiko tuota ohittaa vastuksella tai jollai? oon tuota kyselly aikasemminki ku mulla on toinen imusarja josta hitsasin tigillä umpee reiät ja kiillotin
mulla tuo egr on vähä sen näkönen et tuskin toimii muutenkaa ja tulpattu, en mää kyllä ainakaa uutta rupee ostaa
pitääpä tosiaan ruveta vähä mittailee
oliko sulla omeg4 mistä kohtaa johdoissa vikaa? perhana ku on nii paljo hommaa et ei taho keretä omaa pirssiä kattoa, bensaa tosiaan tahtoo vielä mut siihen on jotenki tottunu
Todennäköisesti EGR-venttiilin voi ohittaa tuolla saitilla : http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic. ... &start=175
ja tuossa topicissa esitellyllä huijauspiirillä. Vaatii topicin kolmannella sivulla esitetyn releellä varustetun mallin tai mahdollisesti viimeisellä sivulla olevan mallin.
Omegan EGR-venttiili tuon pdf-dokumentin sivulla 2, tunnuksella Y18 : http://www.vectra16v.com/slp/slp_omega_b_mj94.pdf
Jos ei aukea, maalaa osoiterivillä oleva linkki hiirellä ja paina enter.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i