Astra G takalasin lämmitin ei toimi

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
DazDaz
'Agila'

Astra G takalasin lämmitin ei toimi

Viesti Kirjoittaja DazDaz »

Autossa ei toimi takalasin lämmittimen nappi eikä vieressä oleva sisäilmankierto, valo ei syty kumpaankaan painaessa. Takalasi eikä peilit lämpeä, eikä sisäilmankierto kytkeydy päälle. (Sisäilmankiertoa olen kokeillut kaikissa ilmansuuntaus vaihtoehdoissa, eikä toimi).

Sulakkeet ovat ehjät, sekä takalasinlämmittimen releen olen vaihtanut, ei edes naksahda. Olisko noista napit nyt sit rikki vai missä vika?
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Joo, olisiko joku tähän keksinnyt syytä? Omassani on samaa vikaa... Joskus sattunnaisesti toimii.... :roll:
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Farkussa kannattaa katsoa takaluukun johtosarjan läpiviennin kunto.
topsite
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja topsite »

Johtovikaa veikkaisin...

Itsellä farkun takalasin lämmittimestä koira joskus raapaissut lankoja poikki, saisihan nuo paikattua mutta enpä ole jaksanut...
Pitkän linjan opelisti. Kadett C, D ja E. Viimeisimpänä Astra G 2.0 Metrosport 2000.
puukko86
'Agila'

Re: Astra G takalasin lämmitin ei toimi

Viesti Kirjoittaja puukko86 »

Nostetaan vanha ketju ylös. Ei tosiaan noi 2 nappia keskikonsolissa puhallinsäätimien alla toimi. On pätkinyt jo parina talvena toi takalasin lämmittimen namiska. Veikkaan siis johtovikaa, mutta mistä sitä kannattaa lähteä etsimään. Olen suht käsi autojen kanssa.

Onko näille namiskoille oma sulakkeensa, kun kuitenkin puhallinsäätimet tuntuvat toimivan ihan normaalisti? (Pitää myös toi sisäilmankierto tässä joku päivä tarkistaa, samalla kun vaihtaa raitisilmasuodattimen.)

edit: kyseessä -98 vuoden 5-ovinen malli
Matzi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Matzi »

Se sisäilmakierron nappi ei kuulukaan toimia jos puhallus on suunnattu tuulilasille eli oletko koettanu vain tuossa asennossa vai muissakin? Takalasinlämmittimen vikaa lähtisin etsimään siitä johtonipusta joka kulkee rungosta takaluukkuun (musta kumihaitari vasemmalla puolella). Sieltä on usein johtoja poikki ja aiheuttaa aika erikoisiakin vikoja joskus..
whero
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja whero »

DazDaz kirjoitti:Autossa ei toimi takalasin lämmittimen nappi eikä vieressä oleva sisäilmankierto, valo ei syty kumpaankaan painaessa. Takalasi eikä peilit lämpeä, eikä sisäilmankierto kytkeydy päälle. (Sisäilmankiertoa olen kokeillut kaikissa ilmansuuntaus vaihtoehdoissa, eikä toimi).

Sulakkeet ovat ehjät, sekä takalasinlämmittimen releen olen vaihtanut, ei edes naksahda. Olisko noista napit nyt sit rikki vai missä vika?

Vanha ketju ylös. Itsellä täsmälleen samat viat kuin aloittajalla. Sulakkeet ehjät, rele vaihdettu--> ei edes naksahda. Kellään tietoa? Auto Astra G Caravan 98.
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Tuo nappi ohjaa multitimeria joka antaa käskyn releelle.
Tarkista toimiiko nappi.
Tarkista napilta yhteys multitimeriin.
Mt:lle nastaan 4 (kelta/vihree johto) pitää tulla akkujännite kun takalasin lämmitin on kytkimestä kytketty päälle.
Tarkista mt:n liitin onko kunnolla kiinni.
Jos kaikki em. on ok niin sitten mt:ssä jotain häikkää.
Vastaa Viestiin