B Ascona jarrut
Re: B Ascona jarrut
Tuli ostettua uudet 4-mäntäiset Volvon satulat Biltemasta. Mitkäs levyt pitäisi ostaa noiden satuloiden kanssa?
Levyjen koneistaminen ei tuota ongelmia.
Levyjen koneistaminen ei tuota ongelmia.
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Preluden levyt mitä tuossa artikkelissa on käytetty: http://www.opeltuners.com/gtbrakes
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Minkälaista modausta levyille täytyy tehdä, jotta toimii? 2mm pois satulan kiinnityspinnasta jos oikein ymmärsin tuon linkin sisällön
Mitenkäs jarrukilpien kanssa?
Mitenkäs jarrukilpien kanssa?
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Ei tarvii ottaa satulan kiinnityspinnasta sitä kahta milliä. Mulla ainakin meni ihan uudetkin palat paikoilleen vaikka satula onkin sen pari milliä liian sisällä levyyn nähden. Palan ja mäntien väliin tulevaa kitinänvaimennuslevyä ei kylläkään saanut paikalleen, mutta eipä sitä tarvitsekaan, ei ne kitise ilmankaan. Niin ja toisen satulan rungosta piti yhdestä kohden kevyesti rälläkällä hioa kun muuten levy olis ottanu siihen kiinni (erikoista on se että vain toisesta, lieneekö Opelin olka-akselit ja navat valmistettu hieman suurehkoilla toleransseilla
)
Jarrukilviksi käy vakiot kun niitä vähän vääntelee.
Paloiksi kannattaa laittaa Volvon orggikset, ne on ihan selkeesti paremmat mitä tarvikeliikkeiden myymät.
Jarrukilviksi käy vakiot kun niitä vähän vääntelee.
Paloiksi kannattaa laittaa Volvon orggikset, ne on ihan selkeesti paremmat mitä tarvikeliikkeiden myymät.
Miten jarruletkut laitetaan kun siinnä on 2-liitosta. Jokin Y-haara?
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Joo, esmerkiks Motonetista löytyy sellanen t-haara. Tai jos on jääny Asconan/Mantan/Kadetin/Rekordin taka-akselilla olevia t-haaroja ylimääräseks niin hyödyntää niitä.
Toinen vaihtoehto on purkaa satula, puhkaista poraamalla piirien välinen seinämä ja tulpata toinen jarruputkilähtö.
Toinen vaihtoehto on purkaa satula, puhkaista poraamalla piirien välinen seinämä ja tulpata toinen jarruputkilähtö.
Riittääkö asconan oma tehostin ja pääsylinteri. Olisi tuossa naapurissa yksi volvo 240 raato mistä saisi jarruosia.
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Jos Volvon pääsylinterin laitat niin sitten tulee myös ne kaksi piiriä per satula jolloin ei tarvii sitä t-haaraa, mutta tarvii vetää kahdet putket ja letkut..
Asconan omalla tehostimella ja pääsylinterillä jarruista tulee kevyet käyttää ja tehokkaan tuntuiset. Ainut miinus on että poljintuntuma on hieman pehmeä, mutta se ei minua ole haitannut. Takajarrujen paineenrajoittimen voi ottaa pois, eivät lukkiudu ainakaan kesäkelillä ennen etujarruja kun edessä on selvästi vakioita tehokkaammat jarrut.
Asconan omalla tehostimella ja pääsylinterillä jarruista tulee kevyet käyttää ja tehokkaan tuntuiset. Ainut miinus on että poljintuntuma on hieman pehmeä, mutta se ei minua ole haitannut. Takajarrujen paineenrajoittimen voi ottaa pois, eivät lukkiudu ainakaan kesäkelillä ennen etujarruja kun edessä on selvästi vakioita tehokkaammat jarrut.
Ai niin että pakko saada uusina "hienot" volvon satulat, mutta vanhat haaroittimet voi käyttääSimo kirjoitti:Tai jos on jääny Asconan/Mantan/Kadetin/Rekordin taka-akselilla olevia t-haaroja ylimääräseks niin hyödyntää niitä.
Kadett C 16V -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Eipäs irroteta yksittäisiä lauseita asiayhteydestäVille kirjoitti:Ai niin että pakko saada uusina "hienot" volvon satulat, mutta vanhat haaroittimet voi käyttääSimo kirjoitti:Tai jos on jääny Asconan/Mantan/Kadetin/Rekordin taka-akselilla olevia t-haaroja ylimääräseks niin hyödyntää niitä.Ihan tiedoksi, niitä saa uusiakin ja ei maksa juuri mitään
Itse olen kyllä käyttänyt näissä ihan uusia T-haaroja. Vinkkinä vain kerroin että jos joku haluaa hyödyntää vanhoja ja mahdollisesti ylimääräiseksi jääneitä niin noista taka-akseleista niitä voi löytää.Simo kirjoitti:Joo, esmerkiks Motonetista löytyy sellanen t-haara. Tai jos on jääny Asconan/Mantan/Kadetin/Rekordin taka-akselilla olevia t-haaroja ylimääräseks niin hyödyntää niitä.
Mikäs Ville sua noissa volvon satuloissa ärsyttää? En ole tietääkseni sulle sellasia tyrkyttänyt enkä edes omega jarruratkaisujasi mitenkään koskaan arvostellut. Itse vaan tykkään kiinteistä satuloista ja olen näihin ollut tyytyväinen, liukusatuloista taas on huonoja kokemuksia mutta ko. omegan satuloitahan mulla ei olekaan koskaan ollut ja uskon kyllä että ne on hyvät. Silti jos en sellaisia omiin autoihini halua laittaa niin se lienee mun asia.
Täälä oltais kiinnostuneita minkälaisia variaatioita tuonne täkapäähän väki on laittanut.
Astra F GSI -95 c20xe
Ascona B -81 *Rojekti*
Omega A -89
Volvo 740 2.0t
Ascona B -81 *Rojekti*
Omega A -89
Volvo 740 2.0t
Esim. -> http://www.opel6070club.com/astranjarrut/index.htm
Mielestäni siviili käytössä saavutettu hyöty on lähinnä se näkö kysymys kun ne 230mm rummutkin on jo teholtaan vähintäänkin riittävät.
Mielestäni siviili käytössä saavutettu hyöty on lähinnä se näkö kysymys kun ne 230mm rummutkin on jo teholtaan vähintäänkin riittävät.
Tuo on juu yks vaihtoehto, mutta on vaan pirun hintavat nuo G astran satulat.Beeascona kirjoitti:Esim. -> http://www.opel6070club.com/astranjarrut/index.htm
Muuten rummut käviskin, muttakun tarvii levyt laittaa jos meinaa voimaa ottaa yhtään enempi ulos.
Astra F GSI -95 c20xe
Ascona B -81 *Rojekti*
Omega A -89
Volvo 740 2.0t
Ascona B -81 *Rojekti*
Omega A -89
Volvo 740 2.0t
t-hola kirjoitti:tarvii levyt laittaa jos meinaa voimaa ottaa yhtään enempi ulos.
?
Jos oikeesti tehoa tulee niin pistä koko akseli uusiksi,volvo hiace jne.