ajotietokone
ajotietokone
Onko kellään tietoa saako vm.99 Opel Vectraan monitoimi näytön tilalle asennettua ajotietokoneen ja jos saakin onko vaikea homma,kokemusta kellään??
Kyseessä siis 100 edition sport moottori X20XEV
Kyseessä siis 100 edition sport moottori X20XEV
Re: ajotietokone
Oli täällä puhettä tuosta hommasta äskettäin ihan, selaapa vähän taaksepäin. Ei se mikään kovin helppo projekti ole. Pitää hommata ensin se tietokone jostain purkuautosta kai edullisimmin ja siihen pitäisi sitten ne kaikki anturit olla, millä se saa tiedot kerättyä.
Itellä tuo ajotietsikka on, kun on CD sportti, mutta eipä siitä niin valtavasti hyötyä ole ollut. Ulkolämpötilan näyttö siinä on melkein koko ajan päällä. En tiedä onkohan se ihan kunnossakaan, kun näyttää kaupunkiajon keskikulutukseksi tuollaista viittä litraa satasella, mutta silti se sen kymmenen vie. Siis kun kertoo kahdella sen tietokoneen osoittaman luvun, niin ollaan lähempänä totuutta. Onko tuo sitten vika vai ominaisuus ja miten tarkka tuo masiina ylipäätään on?
Itellä tuo ajotietsikka on, kun on CD sportti, mutta eipä siitä niin valtavasti hyötyä ole ollut. Ulkolämpötilan näyttö siinä on melkein koko ajan päällä. En tiedä onkohan se ihan kunnossakaan, kun näyttää kaupunkiajon keskikulutukseksi tuollaista viittä litraa satasella, mutta silti se sen kymmenen vie. Siis kun kertoo kahdella sen tietokoneen osoittaman luvun, niin ollaan lähempänä totuutta. Onko tuo sitten vika vai ominaisuus ja miten tarkka tuo masiina ylipäätään on?
Ooppeli ei ruostu!
Vectra 2,0 CD Sport '97
Vectra 2,0 CD Sport '97
sulla on 2639 väärä softa siinä. sama oli mullakin cd sportissa kun sen ostin, kyllä sanoisin että on tarkka, katoppa mikä softa siinä on, eli paina yhtäaikaa niita viiksen nappuloita niin tulee siihen näyttöön numerosarjoja, mulla oli 009 ja vaihdetiin 007 niin johan alkoi näyttämään oikeaa. ja muut numerot on 4 ja14972, ja range näytti aivan liikaa jos oli tankki melkein tyhjä niin saattoi näyttää 150km jäljellä. mulla on vectra -96 x20xev cd sport
opel vectra c 2,2 gts
No perhana, kävin tarkistaa asian ja 009 siellä seisoi, eikä tuosta jälkimmäisestä numerosarjastakaan ollut samoja kuin tuo nelonen. Jatkokymysys kuuluukin siis, minne suunnistan uudelleen ohjelmointiin ja mitä mahdollisesti maksaa? Tuleehan sitä toimeen ilman tuota ajotietokonettakin, mutta jos kohtuullisin kustannuksin saa kuntoon, niin onhan sillä ihan kiva leikkiä.lmb-58 kirjoitti:sulla on 2639 väärä softa siinä. sama oli mullakin cd sportissa kun sen ostin, kyllä sanoisin että on tarkka, katoppa mikä softa siinä on, eli paina yhtäaikaa niita viiksen nappuloita niin tulee siihen näyttöön numerosarjoja, mulla oli 009 ja vaihdetiin 007 niin johan alkoi näyttämään oikeaa. ja muut numerot on 4 ja14972, ja range näytti aivan liikaa jos oli tankki melkein tyhjä niin saattoi näyttää 150km jäljellä. mulla on vectra -96 x20xev cd sport
Ooppeli ei ruostu!
Vectra 2,0 CD Sport '97
Vectra 2,0 CD Sport '97
Oli täällä puhettä tuosta hommasta äskettäin ihan, selaapa vähän taaksepäin. Ei se mikään kovin helppo projekti ole. Pitää hommata ensin se tietokone jostain purkuautosta kai edullisimmin ja siihen pitäisi sitten ne kaikki anturit olla, millä se saa tiedot kerättyä.
Kaveri joka ymmärtää melkoisen paljon ks.Ooppeleista tuumas että piuhat ois valmiina ja tarvis hankkia pelkästään itse laite ja viiksi,laitteissa on kolmea eri mallia(eri väriset liittimet)...Onko kukaan kokeillut käytännössä onnistuneesti?
Kaveri joka ymmärtää melkoisen paljon ks.Ooppeleista tuumas että piuhat ois valmiina ja tarvis hankkia pelkästään itse laite ja viiksi,laitteissa on kolmea eri mallia(eri väriset liittimet)...Onko kukaan kokeillut käytännössä onnistuneesti?
2639 itse käytin deltaautossa, maksoi 45€, mutta arvelenko väärin jos sanon että sen pystyy muuallakin muuttamaan, se selviää kun kyselet lähimmiltä pajoilta, alkaa olemaan muillakain ohjelmointilaitteita tuohon, varmaan selviit 10-15€. ja siitä on hyötyä, ainakin enemmän kuin jos siinä on väärä softa. näyttääkö se range kans päin p....ttä.
opel vectra c 2,2 gts
Joissakin on johtimet valmiina, joissakin ei ja jotain saattaa puuttua. Ensimmäiseksi kannattaa tarkistaa , löytyykö rattitolpan muovien alta sitä ajotietokoneen viikselle tulevaa erillistä liitintä. Löytyy tietty oikealta puolelta.pasi71 kirjoitti:Oli täällä puhettä tuosta hommasta äskettäin ihan, selaapa vähän taaksepäin. Ei se mikään kovin helppo projekti ole. Pitää hommata ensin se tietokone jostain purkuautosta kai edullisimmin ja siihen pitäisi sitten ne kaikki anturit olla, millä se saa tiedot kerättyä.
Katsoppa tuolta projektitopikkien puolelta foorumilainen tubben projektia... hän laittoi ajotietokoneen ja lampputesterin.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Rangella tarkoitat kai sitä miten pitkälle olemassa olevalla bensiinillä pääsee tämän hetkisen keskikulutuksen mukaan? Juu, väärin näyttää. Ainoa oikea lukema on se ulkolämpö ja sitten se ajetun matkan määrä. Pitääpä kysellä hintoja tuohon uudelleen ohjelmointiin. Kiitos tiedoista, ite jo ajattelin, että anturit pskana tai jotain muuta...lmb-58 kirjoitti:2639 itse käytin deltaautossa, maksoi 45€, mutta arvelenko väärin jos sanon että sen pystyy muuallakin muuttamaan, se selviää kun kyselet lähimmiltä pajoilta, alkaa olemaan muillakain ohjelmointilaitteita tuohon, varmaan selviit 10-15€. ja siitä on hyötyä, ainakin enemmän kuin jos siinä on väärä softa. näyttääkö se range kans päin p....ttä.
Ooppeli ei ruostu!
Vectra 2,0 CD Sport '97
Vectra 2,0 CD Sport '97
2693 ei ole kun väärä softa usko pois, alkaan näyttään oikeeta kun ohjelmoit uudestaaan. ei siinä antureita ole rikki, se on niin jos rangekin näyttää väärin niin on varma.
opel vectra c 2,2 gts
-
mauno ahonen
- 'Admiral'

kyllä sille sun viikselle melkovarmasti ne piuhat on. ja toi ohjelmointihan riippuu kai aika pitkälle siitä mikä kone autossa on mistä ajotietokone otetaan. siinä mun vihreessä farkussa -97 cd missä oli monitoimiton näyttö, oli kaikki piuhat valmiina kun kerran kurkkasin ratin muovien alle vilkunviiksi remontissa. semmonen pieni liitin mis oli muistakseni 4 nastaa. mulle ainakin sopi sahratien vectrasta viiksi kun sitä kerran kokeiltiin.
-91 calibra 22xe
-01 vectra sport caravan 2.2
-
mauno ahonen
- 'Admiral'

ei näköjään oo 100editionissa ajotietokoneen piuhoja valmiina, tänään tutkittiin asia. kumma kun ne melkein kaikissa on valmiina. upotat läppärin sinne mittareihin niin on tietokonetta kerrakseen

-91 calibra 22xe
ei ole välttämättä kaikissa kaikkia piuhoja valmiina, ei ollut mulla cd sportissa vakionopeusssäätimen johtoja viiksessä vaikka on muut ajotietsikat ja muut pelit kyllä.
opel vectra c 2,2 gts
-
mauno ahonen
- 'Admiral'

mulla taas löytyy kaikki piuhat valmiina eikä oo vakionopeudensäädintä alkuperäsenä, piuhat kyl on. -01 2.2 sport vectra.
-91 calibra 22xe
Mulla löytyi sekä 99 että tuosta nykyisestä 01 vuosimallisesta nuo vakkarin johdot. Ajotietokoneen johtoja ei löytynyt kummastakaan, molemmissa kuitenkin tietokone oli käytössä (vähän johtohommia). Taitaa olla niin että noita valmiuksia löytyy paremmin noista B1 vectroista, B2 Vectrasta tuskin voi edes löytää johtoja valmiina, koska kolmitoiminäyttö käyttää 26 nastaista keltaista pistoketta ja ajotietokone 32 nastaista harmaata pistoketta. Eli on käytännössä mahdottomuus löytää B2 Vectrasta johtoja valmiina, ellei sitten tuohon B2:seen ole saanut tietokonetta sekä 26 että 32-nastaisella liittimellä, tätä vähän kyllä epäilen.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)