Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Moottorin ja vaihteiston välisen liitoksen kohdalla(keskellä/alhaalla) on torx-pultti N 15cm. käytinpä pois sitä mutta mitään ei tapahtunut????. Vaihteet ei vaan mene enään kunnolla päälle ja vähän ääntelee. Voi tietysti johtua "pienestä" öljyvuodosta. Ei vaan lisäilyt enään auta.
Ei minulla tuollaista pulttia, jos siis meinaat moottorin ja vaihteiston kiinnitys pulttia.......... Siellä alhaalla kolme tyhjää reikää.... Kait sit pudonnu kyydistä.... Kuvailehan tuota ääntelyä, minulla pientä ääntelyä joka vähenee olemattomaksi kun on ajanu pidemmän matkan. Ja ääni häviää kun kytkinpolkimen painaa pohjaan, heti kun poljinta pikkusenkin höllää niin palaa tuo ääni.
Tais olla Näkövirhe toi juttu!!!!!
Mut se vinkuminen on ku kiihdytät ykkösellä reippaasti ja laitat kytkimen pohjaan, kuuluu selvä vinkuminen.
Ja kakkosella ku mennään tappiin asti ni kolmosta et saa päälle vasta kun vauhti tippuu viiteenkymppiin. Kaikilla vaihteilla sama homma.
Oletko yrittäny säätää vaidevivustoa, eihän vinkumiseen auta mutta jos syitä useampia. Kuinkakohan paljon km mittarissa, jos olis synkronointi kulunu? Yritä myös säätää kytkintä, eli kiristä sieltä lootan kohalta. Nämä oli sitten arvauksia minun kohdalta, toivottavasti joku viisaampi näissä asioissa osaisi auttaa paremmin.
Eipä ole sääjetty mitään. Kilsoja on 154000.
kiristämään ei pysty ku on nestekytkin.
(vectra 2.0i 16v cd sport -96) Voi olla et meni sököksi koko laatikko. Kävin reissun (350km) päästi öljyä siihen malliin että koko kylki oli öljyssä. Lisäsin kyllä litran öljyä matkan aikana. ((pensaa ja tuleen))