Vectra x20xev vikavalo
Vectra x20xev vikavalo
Mikähän vois b vectrassa aiheuttaa sen että lämpimällä koneella kun pysähtyy esim. liikennevaloihin niin vikavalo palaa hetken? En ole kyllä koodeja lukenut mutta eikös sen valon pitäis palaa pidempään että koodi jää muistiin? Koska esim autoa käynnistäessä valo sammuu heti, eikös se silloin pala hetken jos koodeja muistissa? Mitään selvää vikaa autossa ei ole.
Edit: Taitaa siellä auton oppaassakin kyllä lukea että joskus voi hetkeksi syttyä eikä haittaa mutta häiritsee kun suht usein vilahtaa tuo valo.
Edit: Taitaa siellä auton oppaassakin kyllä lukea että joskus voi hetkeksi syttyä eikä haittaa mutta häiritsee kun suht usein vilahtaa tuo valo.
Re: x20xev vikavalo
Tuli tuosta vikakoodit katsottua ja ilmanmassamittaria ja lambdaa herjasi.Ne tänään vaihdoin ja ehkäpä tuntui toimivan paremmin ja ajotietokoneen mukaan kulutus tippui vähän mutta kuitenkin taas kun kone oli lämmin ja pysähdyin liikennevaloihin niin vikavalo syttyi ja sammui melkein heti kun lähdin valoista liikkeelle. Osaisikohan joku selittää mistä tämä johtuu ja mitä sille nyt tekisi? Pitää ainakin koodit taas lukea..
-
powerofopel
- 'Diplomat'

Re: Vectra x20xev vikavalo
oliko varmasti ne koodit? vika viittaisi samaan kun meillä kerran ja vikana nokka-akselin tunnistimen liitin kosketus.
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
Koodit oli 0100 Mass Air Flow (MAF) sensor ja muistaakseni 0130 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor. Pitää vielä lukea noita koodeja että herjaako se nyt jotain muutakin. On vaan jotenkin jännä kun ainoastaan lämpimällä koneella paikallaan seisoessa polttelee tuota vikavaloa.
Oikeassa olit, nyt sieltä tuli 0340 koodi myöskin. Noh, englannista tilattu uusi anturi+pätkä johtoa. Taisi jäädä 26 puntaa kuluineen hintaa. Ois tietysti voinut samalla tilata kampiakselin anturinkin kun kohtahan sekin varmaan hajoaa.
-
powerofopel
- 'Diplomat'

no joo meillä oli myös kampurassa vikaa joskus mutta sillon kone ei toiminut ollenkaan oikein. mutta nokan anturi teki juuri tuota välillä ja TYYPPIVIKAhan tämä on ecotecissä. autodatakin antaa huomautuksen ko. viasta ja kehottaa ostamaan korvaavan anturin johon pätkineen.
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
Jännä ettei aiemmin tullut tuotaa 0340 koodia ja aiemmin kun on tuo anturi toisissa autoissa temppuillut niin on palanut vikavalo kokoajan ja tainnut rajoittaa kierrokset 4500rpm.
Oisit tilannu samalla mullekkin kun en itse ulkomailta osaa tilata ja nokan anturi itelläki sökö (mulla juurikin palaa vikavalo kokoajan, sekä kierrokset rajoitettu 4500rpm. muita vikakoodeja ei anna kuin 0340)Kingis_ kirjoitti:Oikeassa olit, nyt sieltä tuli 0340 koodi myöskin. Noh, englannista tilattu uusi anturi+pätkä johtoa. Taisi jäädä 26 puntaa kuluineen hintaa. Ois tietysti voinut samalla tilata kampiakselin anturinkin kun kohtahan sekin varmaan hajoaa.
NYK.
: Calibra (c20ne)
EX
: Calibra AT (c20ne), Vectra A (c18nz), Vectra B AT (x20xev), Vectra B (x20xev), Vectra B (x20xev), Calibra AT (c20ne), Omega B AT (x25xe), Calibra (c20ne), Calibra (c20ne), Vectra A (c20ne)
EX
Laitoin yv:tä sulle.gish kirjoitti:Oisit tilannu samalla mullekkin kun en itse ulkomailta osaa tilata ja nokan anturi itelläki sökö (mulla juurikin palaa vikavalo kokoajan, sekä kierrokset rajoitettu 4500rpm. muita vikakoodeja ei anna kuin 0340)Kingis_ kirjoitti:Oikeassa olit, nyt sieltä tuli 0340 koodi myöskin. Noh, englannista tilattu uusi anturi+pätkä johtoa. Taisi jäädä 26 puntaa kuluineen hintaa. Ois tietysti voinut samalla tilata kampiakselin anturinkin kun kohtahan sekin varmaan hajoaa.
Nyt on alkanu tyhjäkäynti vähän heijata, liittyneekö tuohon nokan anturiin? Tk-moottori ja kaasuläppä kotelo kuukausi sitten puhdistettu ja ei kyllä ennen puhdistustakaan ollut ongelmia tyhjäkäynnin kanssa mutta putsailin kuitenkin.
Tälläinen ehkä tyhmä kysymys mutta kun tuli nyt tuo uusi nokan anturi niin mitenkäs se nyt tarkalleen ottaen kytketään kun piuhat tuskin sattuu väri väriin? Siinä uudessa liittimessä oli navat 1 ja 3 merkittynä ja vanhassa lienee kanssa ja laitan vaan piuhat sen mukaan?
Näet siitä vanhasta liittimestä mikä väri millekkin navalle menee ja sen mukaan kytket uuden liittimen vanhaan johtoon. Okei tajusiko tuosta mitään
Minulla ei toiminut tuo brittien anturi ollenkaan mutta sain rahat takaisin ja johdonpätkä jäi koneeseen kiinni. Motonetistä anturi siihen kaveriksi ja toimi.
Minulla ei toiminut tuo brittien anturi ollenkaan mutta sain rahat takaisin ja johdonpätkä jäi koneeseen kiinni. Motonetistä anturi siihen kaveriksi ja toimi.
Juuri tuolla tavoin ajattelin asian itsekkin ja kuitenkin ainakin uudessa liittimessä navat 1 ja 3 merkitty niin ei kai tuon pitäisi olla kuin kytkeä vaant0mpp4 kirjoitti:Näet siitä vanhasta liittimestä mikä väri millekkin navalle menee ja sen mukaan kytket uuden liittimen vanhaan johtoon. Okei tajusiko tuosta mitään![]()
Anturi vaihdettu ja toistaiseksi ei ole vikavalo palanut. Ekan kerran kun laittoi käyntiin uudella anturilla niin kävi hetken aika oudosti mutta äkkiä sitten tasoittui. Samalla putsailin uudestaan tk-moottorin ja vaihdoin sen moottorin tukitangon kun oli entisestä vulganoinnit repeilleet aika paljon.
Juup ajattelinkin että se minun anturi oli valmiiksi kuollut yksilö. En vaan kerennyt odottelemaan uutta ja pyysin rahat takaisin. Hjuva että wörkkii