Naarmun korjaus muovi lokasuojassa

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
PPTN64
'Kadett'
'Kadett'

Naarmun korjaus muovi lokasuojassa

Viesti Kirjoittaja PPTN64 »

Olen jossain kolhinut 1/2 v. vanhan Astran etulokasuojan aivan alareunasta, renkaan edestä noin 5x10 cm alueelta, jossa nyt 4-5 syvää naarmua joista valkoinen muovi paistaa läpi. Auto on Black Saphire - micavärillä maalattu. Tietenkin voisin sen jossain korjauttaakin, mutta kun Helsingin keskustassa asun ja ajan, niin aivan varmasti naarmuja lisää tulee. Ostin paikkamaalin Metro-autosta 9,60€ (sellainen kynsilakkapullo), jossa myös samanlainen lakkapullo. Olen nyt 2x naarmut maalannut, mutta maalia meni jonkin verran myös ohi ja googletin Farecla G3 hiomatahnan, jolla voisi aluetta hioa (siistiä) ennen lakkausta. Joissain keskusteluissa sanottiin, että ei kannata lakata ollenkaan, vaan vaha suoraan päälle. Kannattaako tuo hiominenkaan? Onko jollain kokemusta, neuvoja ja mikä noista Farecla hiomatahnoista olisi hommmaan sopiva? http://www.motonet.fi/web/guest/muut#query=Farecla
PPTN64
'Kadett'
'Kadett'

Re: Naarmun korjaus muovi lokasuojassa

Olen nyt naarmut korjanut toiminut seuraavasti:

1.) Putsasin kohdan tärpätillä jolloin irtosi mahdolliset vahat + rasvat, pesin sen jälkeen vedellä ja kuivasin.
2.) Vedin peräkkäisinä päivinä naarmuihin ohuen kerroksen paikkamaalia (yhteensä 2 kerrosta).
3.) Aamulla vedin 1 kerroksen lakkaa naarmujen päälle ja iltapäivällä 2 kerroksen.

Nyt tilanne on, että naarmujen kohdista kiiltää ja koska putsasin tärpätillä noin 10x15 cm alueen ei kiillä naamujen ympäriltä. Ajattelin koko alueen Farecla G3 hiomatahnalla kevyesti hioa ja sen jälkeen koko kohdan vielä vahata normaalilla Korrek helppovahalla millä viime viiikolla koko auton jo vahasin ja silloin nuo naarmutkin huomasin.

Kun näitä ohjeita on joka lähtöön ja olen musta tuntuu menetelmällä edennyt, niin oikeastaan nyt on enää epäselvää, koska tuon hionta-operaation voi tehdä, kun tänään 10.10. on lakat vedetty. Pitääkö odottaa viikko- kaksi viikkoa tai voiko tuon jo huomenna hioa?
PPTN64
'Kadett'
'Kadett'

Re: Naarmun korjaus muovi lokasuojassa

Ostin tänään Motonet:stä Farecla G3 hiomatahnaa ja odottelen sen pariviikkoa. Oikeastaan on aika ok jo nyt. Ainoastaan naarmujen päälle vedetty maali ja lakka näkyy kirkkaampina viivoina jotka olisi vielä tarkoitus Farecla G3:lla tasoitella. Ei tullut tuon lakkabensiinin öljypohjaisuus mieleen ja asialle ei enää mitään voi. Toivottavasti maalit pysyy kiinni.
Vastaa Viestiin