Keskuslukko ongelma, vectra b
Keskuslukko ongelma, vectra b
Asensin eilen vectraan kaukosäätösarjan keskuslukolle koska nuo orkkis kaukosäätimet ei pelaa. Muuten systeemi toimii mutta kuskinovi ei mene lukkoon eikä aukea kaukosäädöllä. Yritin siitä korin ja oven välisestä liittimestä mittailla vähän niin vaan yhdessä navassa oli 12v ja ovipahvin purin pois ja mittailin siitä keskuslukonmoottorin piuhasta niin siihen ei vaikuttanut mihinkään napaan tulevan virtaa. Eli olisiko sielä nyt jostain piuha poikki, minne napoihin pitäisi tulla virtaa? Miten sen korin ja oven välisen johtonipun saisi esille, pitääkö se kumi minkä sisällä johdot kulkee pilkkoa paloiksi vai saako ne piuhat jotenkin muutoin esille?
Re: Keskuslukko ongelma, vectra b
Jos avaimella kuskin ovesta menevät kaikki lukkoon, niin kyllä se silloin kuskin ovenkin lukkomoottori pitää olla kunnossa ,eikä sitä silloin tarvitsisi edes mittailla. Laitoit siellä sitä kauko-ohjauksen palikkaa asentaessasi sen palikan johdot siten, että auton virtapiirin ruskea-punainen johto sulkee kaikki lukot ja ruskea-valkoinen aukaisee kaikki lukot?
Mulla ei ollut tuollaista ongelmaa, vaan kaikki toimi heti kuten pitikin. Älä nyt sitä haitarikumia ala pilkkomaan ainakaan. Eikös sen johtosarjan saa näkyviin, kun poistaa sivupaneelin sieltä kuskin jalkatilasta.
Mulla ei ollut tuollaista ongelmaa, vaan kaikki toimi heti kuten pitikin. Älä nyt sitä haitarikumia ala pilkkomaan ainakaan. Eikös sen johtosarjan saa näkyviin, kun poistaa sivupaneelin sieltä kuskin jalkatilasta.
Ooppeli ei ruostu!
Vectra 2,0 CD Sport '97
Vectra 2,0 CD Sport '97
Avaimella toimii kaikki hyvin. Tuossa nyt toimii niin että kun laittaa kaukosäätimellä lukkoon niin pitää painaa kuskinoven nuppi alas ennenkuin ovet saa kapulalla auki ja kun taas laittaa ovet kiinni niin kuskinovessa nuppi pitää olla ylhäällä että muut menevät lukkoon. Ja kytkin systeemit foorumilta löytyvien ohjeiden mukaan.2639 kirjoitti:Jos avaimella kuskin ovesta menevät kaikki lukkoon, niin kyllä se silloin kuskin ovenkin lukkomoottori pitää olla kunnossa ,eikä sitä silloin tarvitsisi edes mittailla. Laitoit siellä sitä kauko-ohjauksen palikkaa asentaessasi sen palikan johdot siten, että auton virtapiirin ruskea-punainen johto sulkee kaikki lukot ja ruskea-valkoinen aukaisee kaikki lukot?
Revin minä sen paneelin sieltä jalkatilasta irti mutta en kyllä äkkiseltään saanut sitä johtonippua sieltä kautta ulos kun oli törkyä edessä liikaa.
Ihme juttu, kaksi samanlaista ja saman vuosimallin autoa, niin toisessa toimii ja toisessa ei. En keksi muuta kuin, että onko se uusi boksi kytketty oikein. Meinaan, mulla piti laittaa sen boksin johdoista KAKSI maihin, yksi (punainen) plussaan ja ne kaksi ohjaamaan sitten lukkoja.
En tiedä sun boksin merkkiä, mutta niin tuohon mun Rimeen(KE60N) täältä löydetyillä ohjeilla käskettiin tehdä, ja niinhän se heti lähti toimimaan.
En tiedä sun boksin merkkiä, mutta niin tuohon mun Rimeen(KE60N) täältä löydetyillä ohjeilla käskettiin tehdä, ja niinhän se heti lähti toimimaan.
Ooppeli ei ruostu!
Vectra 2,0 CD Sport '97
Vectra 2,0 CD Sport '97
Kolme maihin, yksi 12v ja kaksi johtoa ohjaamaan lukkoa. Silloin kun orkkis kapulat toimivat satunnaisesti niin taisi käydä aina silleen että kun sillä yritti laittaa lukkoon niin ovet meni lukkoon ja pomppas samatien auki, liittyiskö samaan vikaan?
Sun kannattaa varmaan kysyä tuota autosähkökorjaamosta, jos täältä ei irtoa asiantuntijavinkkiä. Ei ole ihan mun vahvin ala nuo autosähköt. Lisävalot saan asennettua ja jotain pienempää, mutta sähkökaavioista nyt en ymmärrä paljon pskaakaan, vaikka tuossa korjauskäsikirjassa sellaisia on muutama sivu.
Ooppeli ei ruostu!
Vectra 2,0 CD Sport '97
Vectra 2,0 CD Sport '97
muissa ovenlukoissa on yks mikrokytkin ja kuskinlukossa kolme, tiedän kun vasta kaikki korjasin, luultavasti siitä kuskinlukosta on joku hajalla, eli kaks samanlaista kuin muissakin ja sitten se yksi on erimallia, täällä oli vasta jossain topicissa kuvakin siitä mikrokytkimestä. katseleppas. tai sp elektroniikan sivuilta mikrokytkin numero 13, niissä on sellainen. todennäköisesti se rikkoontunut kytkin ne nupit pompsauttaa ylös.
opel vectra c 2,2 gts
Löysin minä jotain juttua kun etsin mutta jos saisi tähän vastauksen että millaiset mikrokytkimet sinne pitäisi hankkia tai olisiko jollain myydä halpa lukkomoottori sinne?lmb-58 kirjoitti:muissa ovenlukoissa on yks mikrokytkin ja kuskinlukossa kolme, tiedän kun vasta kaikki korjasin, luultavasti siitä kuskinlukosta on joku hajalla, eli kaks samanlaista kuin muissakin ja sitten se yksi on erimallia, täällä oli vasta jossain topicissa kuvakin siitä mikrokytkimestä. katseleppas. tai sp elektroniikan sivuilta mikrokytkin numero 13, niissä on sellainen. todennäköisesti se rikkoontunut kytkin ne nupit pompsauttaa ylös.
http://www.partco.biz/verkkokauppa/prod ... ts_id=7370
katoppa tuosta ei ole kaukana oikeesta, mulla kyllä korjatut moottorit on mutta ei ole testattu.
katoppa tuosta ei ole kaukana oikeesta, mulla kyllä korjatut moottorit on mutta ei ole testattu.
opel vectra c 2,2 gts
Entäs se toisenlainen millaista löytyy iseltä kuskinovesta?
se on ihan erilainen, mutta se saattaa olla vain avaimelle tarkoitettu, eli jos kuskinlukosta pelaa avaimella kunnolla niin tuskin siinä on vikaa, pitääkö purkaa se lukko ja laittaa kuva niin näet. laita sp jos haluat kuvan siitä kuskinmoottorin sisältä. en pysty tänne laittaa liitetiedostoja.
opel vectra c 2,2 gts
Laitoin sulle yv:nä mailiosoitteen, tulikohan tuo perille? Miten se lukkomoottori irroitetaan sieltä? Ei liene vaikeaa mutta helppo alkaa purkamaan kun tietää valmiiksi miten menetellään.lmb-58 kirjoitti:se on ihan erilainen, mutta se saattaa olla vain avaimelle tarkoitettu, eli jos kuskinlukosta pelaa avaimella kunnolla niin tuskin siinä on vikaa, pitääkö purkaa se lukko ja laittaa kuva niin näet. laita sp jos haluat kuvan siitä kuskinmoottorin sisältä. en pysty tänne laittaa liitetiedostoja.
tuli se viesti ja olen siihen aikoja sitten vastannut, pitääpä katsoa sp. no voi perkele, jäänyt otsikko laittamatta niin ei ole lähtenyt, ja kuvat poistettu kännystä ja koneelta kun kone vaihtui, no yritän uudestaan tänään.
opel vectra c 2,2 gts
laitetaan muillekkin tiedoksi, nyt on paikallaan kuskin ja takaoven lukko ja toimii niillä spelektroniikan kytkimillä, eli eikun pojat korjaileen, ei mikään kummoinen touhu, niin oli se vika että pompsahti napit ylös kun laittoi kaukkarilla ovet lukkoon nyt pelaa hyvin.
opel vectra c 2,2 gts
Mullakin pari kertaa tehnyt niin, että pomppasee ylös, kun laittaa lukkoon kaukkarilla. Taitaa olla tuo mikrokytkimen vaihto joskus vielä edessä...Siis riittääkö siihen yhden kytkimen vaihto kuskin oveen, niin korjaantuu vika?
Ooppeli ei ruostu!
Vectra 2,0 CD Sport '97
Vectra 2,0 CD Sport '97