opel 1.6 ekotec -97 käynti ongelma
opel 1.6 ekotec -97 käynti ongelma
missähän mahdollisesti voisi etsiä vikaa kun liikkellelähtö 1000kierosta niin ei jaksa lähtee vetää siita sitten noin 5000 rinkiin semmoinen tahmea kiihtyvyys mutta 5500 kiihtyy suht normaalisti ja kylmänä auto toimii suht normaalisti kun hiusten kuivain pyörii siitä sit kun lämpenee niin kiihtyvyys hukassa... mis vika?
Re: opel 1.6 ekotec -97 käynti ongelma
kokeillaan ensiksi halvempia vaihtoehtoja!!!! mistä apu
mulla oli aikaslailla samanmoinen vika omassa -96 1.6 vecussa.Kylmänä toimi hienosti ja jaksoi vetää normaalisti.
Luin vikakoodit ei mitään muistissa,tuohon oli jo vaihdettu egr joten seuraava tutkaus lambdaan joka olikin paskana mutta vika ei sillä poistunut.Vaihdoin sitten tulpat ja johot ihan varmuudeks ku ei ollut nitten iästä tietoa,vikahan ei slläkään poistunut.
Sitten yks pvä mulla alkoi tosissaan mennä huonompaan suuntaan ja liikkuminn oli tosi tahmeaa pienillä kierroksilla,hakasin motonetistä uuden puoln ja sen jälkeen auto on toiminut moitteetta ja toimii tosi hyvin ja kulutus on hyvin pieni kiitos kaikkien uusien sytkäosien.
Luin vikakoodit ei mitään muistissa,tuohon oli jo vaihdettu egr joten seuraava tutkaus lambdaan joka olikin paskana mutta vika ei sillä poistunut.Vaihdoin sitten tulpat ja johot ihan varmuudeks ku ei ollut nitten iästä tietoa,vikahan ei slläkään poistunut.
Sitten yks pvä mulla alkoi tosissaan mennä huonompaan suuntaan ja liikkuminn oli tosi tahmeaa pienillä kierroksilla,hakasin motonetistä uuden puoln ja sen jälkeen auto on toiminut moitteetta ja toimii tosi hyvin ja kulutus on hyvin pieni kiitos kaikkien uusien sytkäosien.
Jos/kun vikavalo ei pala tai ei ole syttynyt, niin silloin kuten timppa1 kirjoittaa. Lambda laiskistuu vanhetessaa ja edullista tarvikelambdaa ei kannata laittaa. Lisäksi tulpat ja puolapaketti.
Ilmanputsari vaikuttaa ja polttoaineen suodatin. Näiden lisäksi vielä moottorin jäähdytysveden lämpötila-anturi.
Noista ei tule vikakoodeja, mutta vaikuttavat kulkuun.
Edelleen lisäksi kaasuläppäkotelon puhdistus ja huohotusletkujen tarkistus.
Ilmanputsari vaikuttaa ja polttoaineen suodatin. Näiden lisäksi vielä moottorin jäähdytysveden lämpötila-anturi.
Noista ei tule vikakoodeja, mutta vaikuttavat kulkuun.
Edelleen lisäksi kaasuläppäkotelon puhdistus ja huohotusletkujen tarkistus.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
olen vaihtanut puolan tulpat mut lampa anturia en kaasuläppäkotelon olen putsannu.. kiitos tiedoista toivottavasti näillä eväillä saa jotain apua. 
-
petteriesa
- 'Kadett'

ei se vika lambdassa ainakaan ole.
vaihettu paljon osia mut kiihtyvyys edelleen hukassa..... kuski hiiltyy enempi.... mikä avuksi???????
Joko se lambda on vaihdettu??
vaihdoin lampan toimivasta aautosta eikä vaikutusta!! voisko johtua bensapumpusta???
-
petteriesa
- 'Kadett'

ei se vika edelleenkään oo lambdassa. jos autossa ilmamäärämittari, nyppäse töpseli irti ja koita uuestaan antaa vetoja.