Haulla en löytänyt muuta kuin että on yleistä. Eli välillä ei tahdo rattilukko aueta, välillä jää radio päälle kun ottaa avaimet pois. Auttaako tahän pelkkä puhdistus(jonka joku sanoi pahentavan tilannetta) vai vaihtaakko virtalukko?
Pystyykö tuon lukon vaihtamaan itse? löytyykö neuvoja?
Motonetilla näytti olevan listalla virtalukko avaimineen(ei ajonestoa)25e. Saako tuon lukkojen kauko-ohjaimen niihin avaimiin kiinni?
ajonesto on toivottavasti siruna avaimessa ja renkaana virtalukon ympärillä?
Ja potilashan on -99 2.0 16v.
g astran virtalukko takkuaa
g astran virtalukko takkuaa
Astra g caravan CDX aut. X20XEV -99
Re: g astran virtalukko takkuaa
Vastaampa itselleni, josko olis jollekin joskus iloa. Helpoin ratkaisu tuntui olevan tilata opelilta uusi virtalukko sarjoitettuna vanhalle avaimelle. 110euroa+plus vaihto, kunhan viikon päästä saapuu lukko suomeen. Vaihdosta laskuttaavat puolisen tuntia, paitsi jos on jumissa et tarvii porata pois. Toivottavasti ei ole.
Tohon lukon takkuamiseen on täälä ollut threadi, jossa joku oli purkanut lukon ja takkuamiseen löytänyt syyn.
Omani alkoi toimimaan öljyämisellä, joten ei vielä tullut purettua.
Omani alkoi toimimaan öljyämisellä, joten ei vielä tullut purettua.
Halvin oli hakea motonetistä sylinteri(alle 40€) ja vaihtaa se itse. Vanhan avaimen sai helposti auki ja sirun uutteen avaimeen,uusi avain oli tehty avattavaksi. Yleensä öljy yms. pahentaa tilannetta,mulla ei liikkunu enää ollenkaan kun laitoin öljyä lukkoon. 
-moottorin murinaa ja voimansiirron vollotusta-
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
Itsellä oli kanssa ongelmia virtalukon kanssa. Eli rattilukko tuppasi jäämään päälle. Laitoin voiteluspraytä avaimen reiästä ja ongelmat häipyi sen sileän tien.
Astra K - 17 1.4TASS
Vectra B - 00 2.2 Elegance Voyager
Vectra B - 00 2.2 Elegance Voyager
No nyt on tullut virtalukko bestille. Vaihto ajan sai tosin vasta viikon päähän. Ei tosin näyttäis olevan paha rasti vaihtaa itsekään kun entinen vielä jotenkin toimii.
Muovit pois, avain ykkösasentoon, tappi reikään ja vanha pois.
Mitähän tuossa nyt voisi tehdä väärin? Eli jos sitä nyt tuossa pimeällä parkkipaikalla alkaa rassaamaan niin mitä ei ainakaan pidä tehdä?
Säästäishän tuossa sen 40 euroa jos itse onnistuis tekemään, tosin voi kait sen jotenkin kämmätäkin.
Jääkö se entinen pesä nyt vielä käyttökelpoiseksi? Jos sen vaikka puhdistelisi ja laittais talteen entisten aarteiden sekaan
.
Muovit pois, avain ykkösasentoon, tappi reikään ja vanha pois.
Mitähän tuossa nyt voisi tehdä väärin? Eli jos sitä nyt tuossa pimeällä parkkipaikalla alkaa rassaamaan niin mitä ei ainakaan pidä tehdä?
Säästäishän tuossa sen 40 euroa jos itse onnistuis tekemään, tosin voi kait sen jotenkin kämmätäkin.
Jääkö se entinen pesä nyt vielä käyttökelpoiseksi? Jos sen vaikka puhdistelisi ja laittais talteen entisten aarteiden sekaan