Olen uusi onnellinen opelin omistaja ja heti tulen tänne kyselemään neuvoja.
Kyseessä Vivaro 2.5 CDTi vm 2006 jossa on webasto thermo top E + kello
Ongelma on se että mielestäni webasto toimii hieman liiankin innokkaasti, ja näin ollen kuluttaa polttoainetta.
Olen antanut itselleni ymmärtää että automaatti toiminto tutkailee ilmanlämpötilaa sekä jäähd.nesteen lämpötilaa ?
Nyt on kuitenkin niin että alle +5 asteen lämötilassa tuntuu siltä että webasto sivuuttaa jäähd.nesteen lämpötilan ja laulaa jatkuvasti, tai kunnes ulkoilman lämpötila on sen mielestä sopivampi eli yli +5 astetta.
Moottorin lämpötilahan mittaristossa ilmoitetaan palkeilla, minulla siinä on 4 palkkia näkyvissä moottorin ollessa lämmin? Onko tuo OK vai käykö moottori muka liian kylmänä?
Onko webaston käynti mielestänne normaalia (minulla ei aikaisempaa kokemusta webastoista).
Onko muilla millaisia kokemuksia webaston automaatti käytöstä?
Webasto laulaa jatkuvasti.
Re: Webasto laulaa jatkuvasti.
Tuon ikäisessä Vivarossa Webasto on aina päällä alle +5 asteen lämpötilassa.
Se onpi säädetty niin. Itellä oli edellinen Vivaro -05 mallia ja ihmettelin tuota itsekin.
Sen kai saa ohjelmoitua poiskin,viisaammat saa kertoa miten..
Tää -08 onkin vissiin Eberillä eikä oo tuota ominaisuutta, harmi sinänsä. Oli meinaan kylmä ajella viime talvena -25 asteen pakkasilla..
Neljää palkkia mullakin näyttää aina lämpöisenä mittari.
Se onpi säädetty niin. Itellä oli edellinen Vivaro -05 mallia ja ihmettelin tuota itsekin.
Sen kai saa ohjelmoitua poiskin,viisaammat saa kertoa miten..
Tää -08 onkin vissiin Eberillä eikä oo tuota ominaisuutta, harmi sinänsä. Oli meinaan kylmä ajella viime talvena -25 asteen pakkasilla..
Neljää palkkia mullakin näyttää aina lämpöisenä mittari.
Re: Webasto laulaa jatkuvasti.
Olisiko kenelläkään vinkkiä kuinka disabloin thermo top e:n automaattikäytön ?