Nyt tarvitaan viisaiden Opel-asiantuntijoiden apua!!!
Mulla on jäärata käytössä C-kadett, johon on vaihdettu 2,0 litranen, 8 tappinen kone ja Omegan 5-lovinen laatikko. Ostin auton todella huonossa kunnossa keväällä ja nyt olen koko kesän laitellu sitä kuntoon ja talleilla kaikki on toiminut hienosti. Tänään sitten pääsin ekan kerran kokeilemaan autoa kaverin yksityistielle ja aluksi kaikki toimi kuin junan vessa. Olin ajellu noin viisi minuuttia niin yksikaksi loppui vääntö ja auto meinasi sammua, pysäytin auton ja kone kävi tyhjäkäyntiä todella nätisti mutta heti kun lähdin ajamaan kone meinaa tukehtua. Moottori ei sammu mutta ei ota kierroksia. Siinä sitten ihmettelimme hetken ja auto oli ollut noin kymmenen minuuttia sammuneena niin päätin koittaa uudestaan, taas alussa löylyä löytyi niinkuin pitääkin mutta hetken päästä sama homma. Tälläinen ilmiö tapahtui monta kertaa, eli hetken auton seistyä sammuneena toimii mutta parin minuutin päästä moottori alkaa "booaamaan" ja meinaa sammua. Tulpat, johdot sekä sähköt on uusia. Voiko ruiskussa olla joku pielessä????
Ihmetyttää vaan kun vika ei ole koko ajan ja ilman vetoa kone kiertää normaalisti, kun lähden ajamaan kierroksia ei tule.
Toivottavasti saitte edes vähän selvää viasta...
Kiitos etukäteen!!!
Käyntihäiriö!
-
Keijo Kettu
- 'Admiral'

Re: Käyntihäiriö!
Jos vapaalla käy ja ottaa kierroksiakin mutta kuormitettuna hyytyy, niin bensan vähyydeltähän se kuulostaa. Liekö pa-pumppu kypsynyt tai bensansuodatin yhtä vanha kuin auto?