Miten nuo Valeon ja Carello tyypin umpiot käytännössä erottaa?Näyttäisi ettei motonetista enää saisi carelloa b1:seen?
Vectra B etuumpiot
Vectra B etuumpiot
Katsastusmies laittoi kummatkin vaihtoon
Auto on ilmastoitu B1.
Miten nuo Valeon ja Carello tyypin umpiot käytännössä erottaa?Näyttäisi ettei motonetista enää saisi carelloa b1:seen?
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Re: Vectra B etuumpiot
Laitan tähän samaan kysymyksen, saako noihin umpioihin pelkät lasit jostain kun itse umpiot on virheettömät?
Mitäs se katsastus mies niistä oikein urputti? oliko lasi halki vai oliko liika naarmuinen vai oliko heijastin pinta sökö vai mikä siinä mättöi?
Minulla vectra vm-99 ja onhan noi valot kuluneet ja toinen valon lasi vielä halki siitä apupitkien kohdalta alaalta ylös. hyvin on kelvannut jo 2 vuotta.
Toki olen kokoajan huolissaan että milloin noi ei enää kelpaa. muuten onko kenelläkään vinkkiä miten noiden umpioiden heijastin pintaa voisi puhdistaa. eli mulla kun on lasi rikki niin sinne menee pölyä ja paskaa. heijastin pinta on tummunut mutta se on kuraa. polttimon reijästä on pirun hankalaa sitä putsailla kun purettua sitä ei kai vissiin saa?
Minulla vectra vm-99 ja onhan noi valot kuluneet ja toinen valon lasi vielä halki siitä apupitkien kohdalta alaalta ylös. hyvin on kelvannut jo 2 vuotta.
Toki olen kokoajan huolissaan että milloin noi ei enää kelpaa. muuten onko kenelläkään vinkkiä miten noiden umpioiden heijastin pintaa voisi puhdistaa. eli mulla kun on lasi rikki niin sinne menee pölyä ja paskaa. heijastin pinta on tummunut mutta se on kuraa. polttimon reijästä on pirun hankalaa sitä putsailla kun purettua sitä ei kai vissiin saa?
-
2.0 16v CDX
- 'Senator'

Ei kylläkään vastaus tähän kysymykseen, mutta esim. Motonetistä uudet umpiot 50-70€/kpl. Ei mielestäni umpion hinnaksi paha..Kingis_ kirjoitti:Laitan tähän samaan kysymyksen, saako noihin umpioihin pelkät lasit jostain kun itse umpiot on virheettömät?
Eikös nuo lasit saa umpioista ihan irti. Ei ole itselläni ollut vielä tarvetta avata noita, mutta ainakin -98 Vectrassa on tuollaiset metalliset klipsit noissa laseissa.matti65 kirjoitti:Mitäs se katsastus mies niistä oikein urputti? oliko lasi halki vai oliko liika naarmuinen vai oliko heijastin pinta sökö vai mikä siinä mättöi?

Opel Vectra B1 Caravan -98 2.0i 16V X20XEV
Siis jupisi valokuviosta
50e hintaan en itse ainakaan rupee pohtimaan lasinvaihtoja vaan koko umpio uusitaan,olihan tuo umpion heikkous jo tiedossa mut aiemmin oli onnea katsastuksissa.
50e hintaan en itse ainakaan rupee pohtimaan lasinvaihtoja vaan koko umpio uusitaan,olihan tuo umpion heikkous jo tiedossa mut aiemmin oli onnea katsastuksissa.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Astra G 1.6 8V
Tosiaan tuossa Vectrassa on lasissa tuollaiset klipsit mikä kyllä viittaa siihen että lasin saa irti. jotenkin tuntuisi sille että siinä on vielä jokin liima välissä jotta umpiosta saadaan vesitiivis? onkohan kukaan koittanut irroittaa tuota lasia Vectra-b mallista. pitää varmaan joku päivä ihan koittaa.
Jos se motonetin 50-70 umpio käy heittämällä niin ei se hinta paha ole. mutta tossahan on moottoroitu korkeussäätökin joten voipi olla että noi umpiot ei lähde sillä 60e hinnalla?
Jos se motonetin 50-70 umpio käy heittämällä niin ei se hinta paha ole. mutta tossahan on moottoroitu korkeussäätökin joten voipi olla että noi umpiot ei lähde sillä 60e hinnalla?
ebaystä näkyy saavan umpioparin 60€ kotiovelle toimitettuna.
Muistan hämärästi joskus täällä foorumilla nähneen jonkin kirjoituksen, että on jonkinnäköistä silikonia välissä. Todennäköisesti oli joku xenon-muutos keskustelu.matti65 kirjoitti:Tosiaan tuossa Vectrassa on lasissa tuollaiset klipsit mikä kyllä viittaa siihen että lasin saa irti. jotenkin tuntuisi sille että siinä on vielä jokin liima välissä jotta umpiosta saadaan vesitiivis? onkohan kukaan koittanut irroittaa tuota lasia Vectra-b mallista. pitää varmaan joku päivä ihan koittaa.
Eiköhän noihin motonetin valoihin käy ihan korkeussäätömoottorit, kun laki edellyttää niitä kuitenkin. Katsoo vaan, että ostaa samat umpiot kun autossa on jo alunperin. Muistaakseni ei aivan suoraan mennyt korkeussäätömoottori ristiin noihin erimerkkisiin umpioihin.
niin minä katselin ebaystä että 29e kappale ja b2 valotkin sais halvalla.
Käykö ne b2 valot heittämällä b1 malliin. siinä b2 valoissahan on kirkkaammat lasit sekä se vilkku on samaa pakettia valon kanssa. itsellä on kyllä käsitys että se menee heittämällä kyllä siihen.
pitää tsekata toi ebay tarjonta ja katsoa postikulut sekä kuinka vaikea homma se tilaaminen on. netistä olen usein tavaraa tilannut mutta vain omalla verkkopankki maksulla. jos se vaatii jotakin visa tms.. maksua niin homma kaatuu siihen kun visaa ei ole.
Joskus myös huomasin jonkun Saksalaisen kauppa paikan jossa valoja oli ja ne oli jotakin "eyes" tyyppisiä muunnelmia Vectraan muistaakseni nekin oli vain 75 /kpl
Aamulla mylläsin tätä foorumia ja joku oli irroittanut b1 valojen lasin kuumailmapuhaltimella eli sulattanut sen välissä olevan liiman. onko tossa muuten ne kiinnitysklipsit myös alapuolella. yläällähän ne on hyvin näkyvissä ja helppo irroittaa mutta alaklipsit ehkä sit vaatisi umpion irroittamisen.
pitää tsekata toi ebay tarjonta ja katsoa postikulut sekä kuinka vaikea homma se tilaaminen on. netistä olen usein tavaraa tilannut mutta vain omalla verkkopankki maksulla. jos se vaatii jotakin visa tms.. maksua niin homma kaatuu siihen kun visaa ei ole.
Joskus myös huomasin jonkun Saksalaisen kauppa paikan jossa valoja oli ja ne oli jotakin "eyes" tyyppisiä muunnelmia Vectraan muistaakseni nekin oli vain 75 /kpl
Aamulla mylläsin tätä foorumia ja joku oli irroittanut b1 valojen lasin kuumailmapuhaltimella eli sulattanut sen välissä olevan liiman. onko tossa muuten ne kiinnitysklipsit myös alapuolella. yläällähän ne on hyvin näkyvissä ja helppo irroittaa mutta alaklipsit ehkä sit vaatisi umpion irroittamisen.
H7+H7+V-umpio Vectra-B 99- V/v
Vectra-B 99-> H7+H7+vilkku-lyhty vasen jos "Valeo" [1999-2002].
Tuollainen se motonet ilmoitus elikkä tuo ei ole sama valo kun minulla on keulalla. minulla on H7+H1 ja ilmeisesti toi Motonet umpio on sellainen jossa on toi vilkku samaa pakettia elikkä lienee malliin b2 tarkoitettu. eli jos ton ostaa joudun ostaan molemmat ja sitten varmaa joutuu vielä sitä korkeussäätö moottoria tohon sovitteleen vanhasta. ei hitto liikaa hommaa.
Tuollainen se motonet ilmoitus elikkä tuo ei ole sama valo kun minulla on keulalla. minulla on H7+H1 ja ilmeisesti toi Motonet umpio on sellainen jossa on toi vilkku samaa pakettia elikkä lienee malliin b2 tarkoitettu. eli jos ton ostaa joudun ostaan molemmat ja sitten varmaa joutuu vielä sitä korkeussäätö moottoria tohon sovitteleen vanhasta. ei hitto liikaa hommaa.
matti65 kirjoitti:H7+H7+V-umpio Vectra-B 99- V/v
Löytyy myös B2-umpiot, joihin Carello-säätömoottorit sopii suoraan:Motonet kirjoitti:Tuote
48-4133
Nimike
H7+H1-lyhty Vectra-B oik/Carel
Hinta
44.90 €
Vectra-B ->98 H7+H1-lyhty oikea jos "Carello"
-
Tuote
48-4132
Nimike
H7+H1-lyhty Vectra-B vas/Carel
Hinta
44.90 €
Vectra-B ->98 H7+H1-lyhty vasen jos "Carello"
Tuote
50-2005
Nimike
H7+H7+V-umpio Vectra-B 99- M/v
Hinta
64.00 €
Vectra-B 99-> H7+H7+vilkku-lyhty vasen jos "Marelli/Carello
-
Tuote
50-2004
Nimike
H7+H7+V-umpio Vectra-B 99- M/o
Hinta
64.00 €
Vectra-B 99-> H7+H7+vilkku-lyhty oikea jos "Marelli/Carello
Ai katos siellä onkin b1 veccuun sopivat umpiot. toi Motonet haku oli jotenkin sitten sipissä kun minulle se ei antanut tuota mallia laisinkaan näkyviin. mut hyvä ok elikkä tässä "mun" tapauksessa jossa kuskin umpion lasi on halki ja sitä kautta heijastin pinnalla likaa niin tolla 1kpl umpiolla selviäisin ja alle 50e hintaan hmm ei paha. joskin en tiedä mitä mallia noin mun umpiot on eli onko valeo vai carello. vm on -99 2.0tdi farkku. säätö moottori niissä on kyllä. pitäis kai lampulla tutkia et mitä mallia ne on jos siellä persuuksissa se sattuu lukemaan.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 9&t=147588 Menee heittämällä, jos on Carellon umpiot. Valeoissa joutuu ilmeisesti vähän muokkailemaan. Harkitsin itse kanssa, jos olisi hommannut nuo B2:sen valot tai sitten nuo mainitsemasi Angel-Eyes umpiot. Vaatisi ilmeisesti vaan enempi töitä ja hintaakin enemmän.matti65 kirjoitti:Käykö ne b2 valot heittämällä b1 malliin. siinä b2 valoissahan on kirkkaammat lasit sekä se vilkku on samaa pakettia valon kanssa. itsellä on kyllä käsitys että se menee heittämällä kyllä siihen.
Juu ohan siellä klipsit allakin. Umpion irrotus on sen verran helppo toimenpide, että ei haittaa ja mukavempi se on viedä umpio sisään ja irrotella lasia.
Tuo merkki lukee suoraan siinä polttimoaukon yläpuolella mustilla kohokirjaimilla. Ei välttämättä tarvitse edes lamppua.matti65 kirjoitti:Ai katos siellä onkin b1 veccuun sopivat umpiot. toi Motonet haku oli jotenkin sitten sipissä kun minulle se ei antanut tuota mallia laisinkaan näkyviin. mut hyvä ok elikkä tässä "mun" tapauksessa jossa kuskin umpion lasi on halki ja sitä kautta heijastin pinnalla likaa niin tolla 1kpl umpiolla selviäisin ja alle 50e hintaan hmm ei paha. joskin en tiedä mitä mallia noin mun umpiot on eli onko valeo vai carello. vm on -99 2.0tdi farkku. säätö moottori niissä on kyllä. pitäis kai lampulla tutkia et mitä mallia ne on jos siellä persuuksissa se sattuu lukemaan.