Omega A levoton ajaa

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
-PENA-
'Admiral'
'Admiral'

Omega A levoton ajaa

Viesti Kirjoittaja -PENA- »

Viime aikoina ilmennyt ompussa lievää ongelmaa ajettavuudessa. Ohjaus puoltaa oikealle aika reippaasti ja varsinkin tuulisella ilmalla tahtoo auto kiemurrella puolelta toiselle. Renkaan vaihdon yhteydessä katsoin, että kesärenkaat olivat kuluneet tasaisesti. Huomenna menen tarkistuttamaan kuitenkin, että onko ohjauskulmat oikeissa säädöissä. Jos renkaita katsoo ylhäältä päin ratin ollessa suorassa, niin silmällä voi nähdä vänkärin puolen renkaan harittavan selvästi ulos päin, toisen renkaan ollessa suorassa. :o Mistähän tämä kaikki voisi johtua? Olisko kenties jotkin alustan puslat antautuneet tms? Kellään muulla samankaltaista ongelmaa kenties??
- Opel Vectra 2,0i -89
- Opel Vectra 1,9 CDTI Opc-line -08
esu
OCF Member 2017
Viesti:

Re: Omega A levoton ajaa

Viesti Kirjoittaja esu »

etu tukivarsien puslat väljät, auraus kulmat päin peetä, raidetangonpäät,pallonivelet,
myös taka iskarit finaalis, aiheuttaa levottomuutta, :-?
eiku tarkastelemaan. :)
Insignia Sports Tourer edition CDTI 118kw M6 -2011
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
Kuupakko
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Kuupakko »

Täällä sama juttu, paitsi että kuskinpuolen etupyörä kuluu sisäsyrjästä enemmän. Olen vaihtanut eteen; iskarit, kallistuksenvakaajan kaikki hilut ja toisen raidetangon päät. Myös pyörien suuntaus on tehty. Mutta iskareita vaihtaessa en uusinut tolpan yläpään laakereita, ne oli melko kehnossa kunnossa, ja niinpä epäilenkin sieltä johtuvan ainakin osan ongelmista (narina, kolina, vetely). Ja sitten vielä puslat etupalkin ja rungon välissä, mulla näyttäs olevan vaihtokunnossa.
esu
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esu »

Kuupakko kirjoitti:Täällä sama juttu, paitsi että kuskinpuolen etupyörä kuluu sisäsyrjästä enemmän. Olen vaihtanut eteen; iskarit, kallistuksenvakaajan kaikki hilut ja toisen raidetangon päät. Myös pyörien suuntaus on tehty. Mutta iskareita vaihtaessa en uusinut tolpan yläpään laakereita, ne oli melko kehnossa kunnossa, ja niinpä epäilenkin sieltä johtuvan ainakin osan ongelmista (narina, kolina, vetely). Ja sitten vielä puslat etupalkin ja rungon välissä, mulla näyttäs olevan vaihtokunnossa.

joo noi etu iskarien yläpään osat kannattas melkee samal vaivalla uusia, kun iskarit vaihtaa. :D
Insignia Sports Tourer edition CDTI 118kw M6 -2011
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
Kuupakko
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Kuupakko »

esu kirjoitti:
Kuupakko kirjoitti:Täällä sama juttu, paitsi että kuskinpuolen etupyörä kuluu sisäsyrjästä enemmän. Olen vaihtanut eteen; iskarit, kallistuksenvakaajan kaikki hilut ja toisen raidetangon päät. Myös pyörien suuntaus on tehty. Mutta iskareita vaihtaessa en uusinut tolpan yläpään laakereita, ne oli melko kehnossa kunnossa, ja niinpä epäilenkin sieltä johtuvan ainakin osan ongelmista (narina, kolina, vetely). Ja sitten vielä puslat etupalkin ja rungon välissä, mulla näyttäs olevan vaihtokunnossa.

joo noi etu iskarien yläpään osat kannattas melkee samal vaivalla uusia, kun iskarit vaihtaa. :D
Nyt on uusittu laakeritkin, mutta ongelmat ei kun vaan jatkuu. :banghead:
On jo pariin kertaan purettu ja kasattu, aina uusien oireiden saattelemana.
Viimeisin ongelma on se että kun kasaan tolpan, niin laakeri menee juntturiin ja sitä myötä ohjaus puoltaa, sekä kääntäessä kuuluu narinaa ja pauketta.
Onko joka kerta kasattu väärin, vai puuttuuko joku tärkeä osa jostain välistä?
Kun olis selkeä räjäytyskuva käytössä niin olis paljon helpompi kasata.
Vastaa Viestiin