Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
En ainakaan pikasella haulla löytäny samasta ongelmasta aihetta mutta pahoittelen jos sellanen on jo ja oon sokea..
Elikkä veculla ajaessa esim. hidasteeseen tai korkeen katukiveyksen tms. yli pienellä nopeudella kuuluu takaa (takarenkaista) kolahdus. En tarkemmin pystynyt paikantamaan että kuuluuko ääni vain toiselta puolelta vai molemmilta mutta kuitenkin. Eli mikähän olis sitten vikana? Kaveri puhui jostakin tukitangoista/pulsista takarenkaisiin liittyen mutta kysympä teiltä kun näytätte kaiken tietävän.
Ja vielä kysymys että olisiko kyseisen ongelman remppaaminen kallistakin? Just maksoin itteni kipeeks (860€!) jäähdytysputken ja imusarjan korjauksesta.
ensin kannattaa katsoa vakaajan korihelat, ne on kuitenkin halvimmat ja helpoimmat vaihtaa, jotain 2-3€ kpl, ne kun väljistyy niin kolahtaa niinkuin metalliin vastais, sitten on ne tukivarsien puslat, ne on jo kalliimmat ja hankalampi vaihtaakin. jos tulee molemminpuolin nin kato ne korihelat ensin.
Jeps, mun muistaakseni tohon on noi tukivarsien puslat vaihettu suht. hiljattain eli vastaus vois olla noi korihelat. Täytyypä tarkistella asiaa..
Voiko ton ajamisella rikkoa muutakin takaa jos on korihelat tai ne puslat viturallaan??
Jees, sori tosiaan. Vähän väärään paikkaan tuli tää. Täytyykin sit varmaan vaihdella noi takapuslat mutta ei mun korvaan toi kolina oo niin vakava asia ettäkö melun takia pitäs vaihtaa, ihan käytännön kannalta vaan
Ja toinen helposti kolahtava on pakoputki. Selvii helposti ku otat ulostulosta kiinni ja heilautat. On aika painava se takavaimennin ja siten kolahtelee pohjaan ja vetokoukun rautaan jos on kannatinkumit väsähtäneet.
Tech1 diagnosoinnit onnistuvat tarpeeseen
Pihassa: f11 530d, Model 3 LR
Tallissa: Vectra 2000 16v 1990
Entisiä: vectra b v6, Astra gsi 16v, Calibra 16v, Calibra tbo 16v, Calibra 8v, Astra c18xe, vectra c20xe ja useampi muukin