tuulilasinpyyhkijät eivät toimii

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Packis
'Agila'

tuulilasinpyyhkijät eivät toimii

Viesti Kirjoittaja Packis »

Moi, mulla Vectra-A -91. Auto on muuten hyväsää kunnossa mutta jostain syystä en saa tuulilasinpyyhkijät toimimaan. Heti kun tööttään tai laitan pyyhkijät päälle niitten sulake palaa. Missä on vika? tuulilasinpyyhkijäiden moottori toimii ja sarviki toimii n. puolen sekunnin ennen kun sulake palaa. Pliis help me!
Opel Vectra A 2,0i 8v GLS -91 (projekti)
Opel Vectra A 1,6i kat GLS -91
Locheed
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: tuulilasinpyyhkijät eivät toimii

Viesti Kirjoittaja Locheed »

Packis kirjoitti:Moi, mulla Vectra-A -91. Auto on muuten hyväsää kunnossa mutta jostain syystä en saa tuulilasinpyyhkijät toimimaan. Heti kun tööttään tai laitan pyyhkijät päälle niitten sulake palaa. Missä on vika? tuulilasinpyyhkijäiden moottori toimii ja sarviki toimii n. puolen sekunnin ennen kun sulake palaa. Pliis help me!
Tämä kysymys taisi tulla vähän väärään paikkaan. Oikea osasto olisi ollut tuo "Kori ja sisusta". Tänne Testi-osioon ei varmaan kovin moni eksy vastailemaan. Modet varmaan ohjailee tämän varmaan oikeaan paikkaan.

Laitetaan nyt kuitenkin. Eli jossain on jokin oikosulku nyt. Ensin voit katsoa sulakerasian alta johdot ettei ole oikosulkuja ja sen jälkeen alettava tutkimaan johdotuksia pyyhkijöille ja torvelle. Jossain joku johto on halki ja osuu nyt maahan tai toiseen johtoon. Viiksen sisällä voi olla myös oikosulku.
Opel Vectra B1 Caravan -98 2.0i 16V X20XEV
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

miksi ei vois olla ihan liian pieni sulake, se kannattaa kattoa. ainakin vectrassa on sulake merkitty siihen kantaan värillä.
opel vectra c 2,2 gts
e0101296
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja e0101296 »

Katso onko kuskin oven yläsarana merkitty keltaisella täplällä ?

Jos ei täplää näy niin:

Siellä voi olla semmonen vika että 2 johtoa joiden eristeet ovat nirhaantuneet rikki terävään reunaan runkoa (-) vasten ratin alla viiksikotelon sisällä ...

6 ruuvia auki niin näet kotelon sisälle altapäin, jos näet hiiltyneet johdot =(vikakohta) niin eristä johdot teipillä rungosta.
kertoili TIS
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

mikä ihmeen täplä saranassa on, ja mistä se sarana tietää onko autossa oikkari, vaikka kuinka monta kertaa luin niin ei avaudu, ainakaan mulle.
opel vectra c 2,2 gts
Packis
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Packis »

Sori, olen uus opelclubissa. Mutta sain ne kuntoon jo. Ne ei toiminut koska sarvi oli paskana, mut nyt toimii. Kiitos kaikille kuitenkin :)
Opel Vectra A 2,0i 8v GLS -91 (projekti)
Opel Vectra A 1,6i kat GLS -91
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

lmb-58 kirjoitti:mikä ihmeen täplä saranassa on, ja mistä se sarana tietää onko autossa oikkari, vaikka kuinka monta kertaa luin niin ei avaudu, ainakaan mulle.
Noita maalitäpliä käytetään kun korjaamo tekee jonkun korjauksen(yleensä takaisinkutsuhommeleita) ja merkitsee näin että kyseiseen autoon on tuo korjaus tehty.
Ilmeisesti tuo johtojen nirhausjuttu ollut joku "tyyppivika" ja autoissa joissa tuossa kohtaa kyseisen värinen täplä niin korjaus joskus suoritettu.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

vai niin, no se selittääkin tuon maalitäplän sitten, en ole moista kuullut, aika hyvä idea.
opel vectra c 2,2 gts
e0101296
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja e0101296 »

Juu maalitäplä osaa kertoa joko kyseiseena autoon oli tehty korjaus.
Täpliä on neljä-viiskymmentä vuotta käytetty merkkaamiseen ...

Ei olis pitäny vastata ollenkaan :D
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

mitä olen kännissä sekoillut, olen tietysti tuollaisesta merkinnästä kuullut, joku väärinkäsitys.
opel vectra c 2,2 gts
Vastaa Viestiin