B-Omegan Hattuhyllystä ja keskikonsolin puhaltimesta.

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Benzi87
'Kadett'
'Kadett'

B-Omegan Hattuhyllystä ja keskikonsolin puhaltimesta.

Viesti Kirjoittaja Benzi87 »

Miten lähtee irti hattu hylly? :evil:
Oon yrittänyt painella kontin puolelta niitä muovi kiinnikkeitä ja ja ei meinaa millään lähteä irti.
Mitään ruuveja en löydä kontin puolelta.
Onko sähkönen takalasin verho jotenkin topparina kun sen ruuvit ainkin näkyy kontin puolelta?
Kuvia joltakin joka on irrottanut vastaavan hattu hyllyn? :worship:

Miten se tuo keskikonsolin puhallin kun siitä tulee koko ajan vaan kylmää ilmaa.
Onko normaalia jos ei ole muuta säädintä kun se millä saa suljettua ne räppänät?
Ei siis ole takapenkkiläisille mitään erillisistä lämmönsäädintä. :o
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: B-Omegan Hattuhyllystä ja keskikonsolin puhaltimesta.

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Tuohon jälkimmäiseen... keskikonsolissa ei ole erikseen puhallinta ja joissakin Omegoissa... vuosimallista ja varustetasosta riippuen ne keskikonsolin suuttimet ovat raitisilmasuuttimet ja niistä tulee vain kylmää ilmaa, eli parempi on ne talveksi sulkea.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Benzi87
'Kadett'
'Kadett'

Moi.
Vuosimalli on 1994 ja löytyy ilmastointi ja muuta hilpaketta.
Ja kyllä se ainakin raitisilmalta tuntuu kun näpit siinä ainakin saa kylmäks oli keli mikä tahansa. :D
Pitää samalla kun käyttää keskikonsolin irti niin katsoo saisko sinne rakenneltua putket lämpimälle ilmalle. :peukku:
Joskus oon ainakin jostain omegasta bongannut sen lämmönsäätimen takapenkiltä. 8)
Nalen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Nalen »

Kyllä mulla puhaltaa takapenkille samaa ilmaa kuin eteenkin. Eikä ole erillistä lämmönsäädintä taakse.

Ja hattuhyllyyn... Siellä pitäis olla niissä C-pilareiden sivuverhoilumuoveissa pari ruuvia, jotka irroittamalla saat hattuhyllyn helpommin irti. Ei taida edes muuten mahtua sieltä tulemaan. Olen itse sen kertaalleen irroittanu, mutta en enää tarkalleen muista, mistä se oli kiinni. Harvinaisen veemäistä se kuitenkin oli. Oliskohan siinä takapenkkien takana jotkin kiinnikkeet/ruuvit?
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
samsa87
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja samsa87 »

Nalen kirjoitti: Ja hattuhyllyyn... Siellä pitäis olla niissä C-pilareiden sivuverhoilumuoveissa pari ruuvia, jotka irroittamalla saat hattuhyllyn helpommin irti. Ei taida edes muuten mahtua sieltä tulemaan. Olen itse sen kertaalleen irroittanu, mutta en enää tarkalleen muista, mistä se oli kiinni. Harvinaisen veemäistä se kuitenkin oli. Oliskohan siinä takapenkkien takana jotkin kiinnikkeet/ruuvit?
Joo C pilarien verhoukset on hyvä irrottaa, muuten saa repiä ku hullu ja taittaa sen hyllyn..
Ne niskatukien kiinnikkeet ainakin täytyy ottaa irti, lähtee kontin puolelta painamalla niitä nastoja.
Tosta verhosta en osaa valitettavasti sanoa kun eii sellaista mallia tarvinnut koskaan purkaa.
Kuva
-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
EL001
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja EL001 »

Verho ei ole kiinni kuin pelkässä hattuhyllyssä, joten ei pitäisi kirrata ainakaan siitä.

Edit:
Itse asiassa verho on kiinni kolmella mutterilla hattuhyllyn alapuolisessa pellissä. Muisti vähän teki kepposet, vaikka pari kuukautta sitten oli itsellä tuo hattuhylly irti.
Vectra C GTS 2.0T -03
Benzi87
'Kadett'
'Kadett'

No nuo niskatuen kiinnikkeet mulla oli tiedossa ja samoin kun penkit kippaa niin sieltä tulee ne pari nippaa mitkä oon nyppässyt jo pois. 8)
Pitää tänään alkaa katsoon nuo c-pilarien verhoilut pois kuhan vaan auto tulee takas iltapäivästä.
Siellä on vissiin ne samanlaiset nipat mitkä on A-Omegassa mitkä hajoo aina kun ne irroittaa? :-?

Kiitoksia verho neuvosta niin ei tarvi pelätä että rikkoo sen kun ottaa hattuhyllyä irti. :worship:
Toivottavasti ei tarvis ollenkaan mun käyttää sitä pois niin vois vielä toimiakkin kun kasaa hattuhyllyn takas. :lollis:
EL001
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja EL001 »

Laitoin tuohon edelliseen viestiini pienen korjauksen eli verho on kiinni kolmella mutterilla... Pahoittelut väärästä informaatiosta :oops:
Vectra C GTS 2.0T -03
Vastaa Viestiin