No tuossa on nyt mulla purettuna se lämppärin kytkin, juotin jo sen lampun paikoilleen, olen juuri menossa testaan. Olihan tuo ihan mielenkiintoinen tapaus, vaatii vakaata kättä ja tarkkaa silmää.Huikko kirjoitti:Ei nastanumeroita ole antaa minkä väliltä mittaisi? Ei ole sähkökaaviota autoon.
Niistä nastoista ovat: ykkönen on yhteinen ja sitten nelonen ja viitonen, joista toinen on taustavalon ja toinen merkkivalon nasta. Siitä ei oikein saa selvää kumpi on kumma, kun johtimet menee muovin sisällä. Mutta jos näillä. Nytpä lähdenkin testaamaan, heippa...
Edit: Tulin takaisin ja hyvin näyttäis nappulan taustavalo toimivan. 0,5 w poltin näyttäisi olevan juuri sopiva. Itse repäisin vanhan polttimon ensin irti karvoistaan , mutta en porannut reikää läpi siitä kannasta. Näytti niin hauraalta sellaiseen.
Kuumensin neulan ja sulatin reiät siihen kylkeen uuden polttimon karvoille ja sieltä ympäri vedin karvat ja tinasin. Sinne montun pohjalle tiputin vähän liimaa, että ne alkuperäisten karvojen paikat eivät lyö sieltä alta oikoseen. Näin tein, ja hankalin homma oli ehkä pujotella niitä karvoja neulanreikiin, mutta meni ne suht helposti-> tee riittävän isot niistä.
Edit 2: No nyt on vaihdettu kaikkiin neljään palaneeseen katkaisijaan polttimo. Kehitin uuden näppärämmän tekniikankin ja paljastan sen kaikelle kansalle: tee ne reiät sillä kuumalla neulalla sinne kannan POHJAAN, ei kylkeen. Muuta vaikeutta siinä ei ole, kuin että siellä muovin sisällä menee johtimia, niin täytyy saada sattumaan reiät johtimien ohi. Kokeilemalla menee ja sitten rei'istä on kätevä pujottaa uuden polttimon karvat läpi, kääntää ne napoja vasten, sulattaa tina kolvilla ja katkaista lopuksi ylimääräinen osa karvasta veks. Toimii!
Kaiken kaikkiaan helpompi homma kuin pelkäsin. Polttimot maksoivat tosiaan 1,80e/2 kpl Motonetissa numerolla 43-2519. Pitääpä laittaa kaikki kärähtäneet valot kuntoon.