Semmonen Probleema on tuossa 97- calibran kanssa kun mistään ei ole löytynyt anturia ulkolämpötilalle,kun ajotieturi näyttää lämpötila näytössä sitä f kirjainta. Uusikin anturi olisi jo hyllyssä mutta kun ei löydy vanhaa anturai/liitintä sille.
Kiitän avusta jo etukäteen!
Calibran ulkolämpötila anturi
Re: Calibran ulkolämpötila anturi
En kyllä ihan tarkkaan osaa vastata mutta löytynee etupuskurin alta vasemmasta etunurkasta?
kyllä. siellä töötin suunnalla. sininen tais olla se liitin.Kingis_ kirjoitti:En kyllä ihan tarkkaan osaa vastata mutta löytynee etupuskurin alta vasemmasta etunurkasta?
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Okeih,kumma juttu kun sillä puolella ei ole kuin yksi ylimääräinen liitin,ja siihen tulee about 2m2 piuhat,ja liitinkin on erilainen. Vai onkohan tuo anturi väärä? Sattuisiko kellään olemaan kuvaa siitä anturista?
Sitten toinen ihmetys,pillien yläpuolella on sellanen Suht kookas musta muovinen pyörä laatikko,ikään kuin joku puhallin,mistä lähtee kumiletkut jotka muuttuvat teräksisiin ja ne menevät pakosarjan päälle toinen ja toinen lohkoon. MIkähän ihme se on??? Kyseessä siis v6 kone.
Sitten toinen ihmetys,pillien yläpuolella on sellanen Suht kookas musta muovinen pyörä laatikko,ikään kuin joku puhallin,mistä lähtee kumiletkut jotka muuttuvat teräksisiin ja ne menevät pakosarjan päälle toinen ja toinen lohkoon. MIkähän ihme se on??? Kyseessä siis v6 kone.
Jos on alkuperäinen etupuskin niin mun Callussa ulkolämpöanturi oleilee jo edellä mainitussa vasemmassa alakulmassa. Puskimen alla se spoikan tapainen 'lerppu' niin hiukan sen etupuolella, näkyy alhaalta kun nöyränä polvistuu. Mun autossa ei ollut tieturia ja kun sen siihen asensin niin muut johdot löytyi vaan ei ko. anturin
johdot loppui jarrutehostimen viereen(löysin hakuja tekemällä ohjeen täältä) ja siitä alas vedin itse. Reikä kyllä puskurista löytyi. Mokkula maksaa kympin ostin juuri uuden kun tuli tuo mainittu 'Fault' esille.
Ps. Tarkennus tietoihin kun pyydettiin.
Jarrutehostimen vieressä sulake&relelaatikko, sen ja tulipellin välissä on minun(tyttäreni) Callussa viisipaikkainen liitin. Siihen tulee neljä johtoa ja vain kaksi ruskeaa lähtee ulos, sininen+sinivalkoinen päättyvät liittimeen. Niihin johtoihin jatko ja anturi perään-> tieturi tietää lämpötilan.
Esim. Motonetistä löytyy samoja liittimiä mitä Opel käyttää joten niistä sain sisälmykset kytkemiseen ja liittimen anturin päähän.
Jos puskimessa ei ole valmista reikää niin eikun poraamaan. Paikka etukulmassa melko edessä tuntuu suht hyvältä=ei ota lämpöjä koneelta ja siihen pääsee käsiksi purkamatta mitään.
Ps. Tarkennus tietoihin kun pyydettiin.
Jarrutehostimen vieressä sulake&relelaatikko, sen ja tulipellin välissä on minun(tyttäreni) Callussa viisipaikkainen liitin. Siihen tulee neljä johtoa ja vain kaksi ruskeaa lähtee ulos, sininen+sinivalkoinen päättyvät liittimeen. Niihin johtoihin jatko ja anturi perään-> tieturi tietää lämpötilan.
Esim. Motonetistä löytyy samoja liittimiä mitä Opel käyttää joten niistä sain sisälmykset kytkemiseen ja liittimen anturin päähän.
Jos puskimessa ei ole valmista reikää niin eikun poraamaan. Paikka etukulmassa melko edessä tuntuu suht hyvältä=ei ota lämpöjä koneelta ja siihen pääsee käsiksi purkamatta mitään.
Calibra 16v
Vivaro(rellu) 2.5 CDTI
Vivaro(rellu) 2.5 CDTI