Edit: Oho! Tuli niin hätäseen sähellettyä viesti että unohtu mainita mistä autosta kyse.
Mikä on tämä mystinen hurina?
Mikä on tämä mystinen hurina?
Kiihdyttäessä 1, 2 ja 3 vaihteilla kuuluu oikealta edestä joku hurina jonka kuulee hyvin aina kun painaa kytkintä. Olen vielä ainakin täysi tomppeli autojen kanssa enkä tiedä mistä tuo ääni tulee. Kohta jakohihnan vaihto edessä, voiskohan liittyä siihen mitenkään? Taidan vaan turhaan toivoa että samalla kun hihna vaihdetaan, loppuisi myös hurina 
Edit: Oho! Tuli niin hätäseen sähellettyä viesti että unohtu mainita mistä autosta kyse.
Siis vm. 00 Astra 2.0i olis kyseessä.
Re: Mikä on tämä mystinen hurina?
vois olla etupyörän laakeri, yleensä loppuu välillä kun kaartelee puoleen ja toiseen, jos yleensäkin jakopäästä ääniä kuuluu niin ei kannata ajaa enää metriäkään.
opel vectra c 2,2 gts
Mistähän hemmetistä tommonen ääni voi tulla, olis kiva saada selville nii tietäis vähä sitte mitä uusia. Täytyy varmaan käyttää jossain joku päivä jos jotakuta kiinnostais selvittää. Missähän tässä autossa on laturi, voiskohan siitä kuulua?
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Laturi sijaitsee auton oikealla puolella, moottorin takapuolella. Laturia käytetään apulaitehihnalla, seuraa sitä, löydät ainakin.
Tarkennusta, kiitos: Kuuluuko ko. ääni vain kiihdyttäessä, ei milloinkaan tasakaasulla ajettaessa? Kuuluuko ääni, kun menet ja aukaiset konepeiton? Eli täytyykö auton liikkua, jotta tuo hurina kuuluu?Ile90 kirjoitti:Kiihdyttäessä 1, 2 ja 3 vaihteilla kuuluu oikealta edestä joku hurina jonka kuulee hyvin aina kun painaa kytkintä. Olen vielä ainakin täysi tomppeli autojen kanssa enkä tiedä mistä tuo ääni tulee. Kohta jakohihnan vaihto edessä, voiskohan liittyä siihen mitenkään? Taidan vaan turhaan toivoa että samalla kun hihna vaihdetaan, loppuisi myös hurina
Edit: Oho! Tuli niin hätäseen sähellettyä viesti että unohtu mainita mistä autosta kyse.Siis vm. 00 Astra 2.0i olis kyseessä.
Jos laturin laakerit on menny, ääni on pikemminkin vinkunaa/kitinää, ja silloin se kuuluu myös auton ollessa paikallaan moottori käynnissä.
Ooppeli ei ruostu!
Vectra 2,0 CD Sport '97
Vectra 2,0 CD Sport '97
Ootkos avannu jo kopellin ja kuunnellu, mitä sieltä kuuluu kun kaasuttelee. Laturi ja jakohihna ääntelis myös tyhjäkäynnillä/ vapaalla. Nastat siellä rapisee.
Aha, siellä ehdittiin jo...
Dodii tää laturin sijainti viittaa yhä enemmän siihe itteesä vaikken minä mistään mitään vielä tiiäkkään.
Kuuluu parhaiten sillon kun vaihdan vaihdetta ja kierrokset alkaa laskea. En mielestäni oo havainnu sitä ääntä tasasesti kaasuttaessa. Ei se ääni kyllä oo mitään vinkunaa taikka kitinää :I En oo vielä ollut niin huolissani että oisin tarkemmin katellu, aattelin kysellä alustavasti täältä jahka joku ois kokenu samaa. Raportoin tässä kohta lisää jos saan selville jottain kertomisen arvosta.
Kuuluu parhaiten sillon kun vaihdan vaihdetta ja kierrokset alkaa laskea. En mielestäni oo havainnu sitä ääntä tasasesti kaasuttaessa. Ei se ääni kyllä oo mitään vinkunaa taikka kitinää :I En oo vielä ollut niin huolissani että oisin tarkemmin katellu, aattelin kysellä alustavasti täältä jahka joku ois kokenu samaa. Raportoin tässä kohta lisää jos saan selville jottain kertomisen arvosta.
Kävin testailemassa eikä ääntä tule kun auto on paikallaan 
Tuli mieleen sellainen juttu, kun tuossa Vectrassa on sellainen lisäilmapumppu, joka toimii moottorin ollessa kylmä. Tämä liittyy saasteenestolaitteisiin. Se mulla hurisee jonkun aikaa ajoon lähtiessä. En ole sitä katsonut pyöriikö se käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynnillä vai vaan, kun lähtee ajamaan.
Vai huriseeko se sulla myös lämpimällä moottorilla? Tai jos se pumppu (Onko muuten Astrassa, konehan on kai sama 2-litrainen?) ei lakkaa käymästä, vaikka pitäisi. Eli tällainen tuli mieleen.
Vai huriseeko se sulla myös lämpimällä moottorilla? Tai jos se pumppu (Onko muuten Astrassa, konehan on kai sama 2-litrainen?) ei lakkaa käymästä, vaikka pitäisi. Eli tällainen tuli mieleen.
Ooppeli ei ruostu!
Vectra 2,0 CD Sport '97
Vectra 2,0 CD Sport '97
Pitää joku päivä kuunnella uudestaan huriseeko lämpimänä sitte ku tulee joku pidempi lenkki heitettyä, pahottelen informaation puutetta.
Huriseeko sulla jatkuvalla syötöllä vai vaan kun matelet ykköseltä kakkoselle?2639 kirjoitti:Tuli mieleen sellainen juttu, kun tuossa Vectrassa on sellainen lisäilmapumppu, joka toimii moottorin ollessa kylmä. Tämä liittyy saasteenestolaitteisiin. Se mulla hurisee jonkun aikaa ajoon lähtiessä. En ole sitä katsonut pyöriikö se käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynnillä vai vaan, kun lähtee ajamaan.
ei se pumppu hurise kun moottori kylmänä n. minuutin ja sitten on hiljaista.
opel vectra c 2,2 gts
Ellen ihan vainoharhanen äskösellä tankkausreissulla ollut niin omasta mielestä ääni kuulu paremmin sitten kun oli jonkun aikaa ajellutlmb-58 kirjoitti:ei se pumppu hurise kun moottori kylmänä n. minuutin ja sitten on hiljaista.
kuuluuko se ääni vain ajaessa ettei tyhjäkäynnillä.
opel vectra c 2,2 gts
tuo että kytkintä painettaessa hurinaa kuuluu niin viittaisi johonki painelaakeriin? se että kuuluu enemmän oikealta puolelta kun ajaa
niin ei voi luottaa, esim tänään ajoin itse yhtä mersua josta oli etupyöränlaakeri paskana ja olin ihan varma että se ääni tulee oikealta mutta se kuskinpuoleinen laakeri oli sökö
hieman hankala istuttaessa tuommoisessa teräshäkissä tuota äänen suuntaa ei oikein voi kohdistaa varmasti.
pitäisi kyllä kuulla ääni, jos liittyy kytkimen painamiseen niin tuo painelaakeri yksi vaihtoehto ellei sitten päittäisvälyslaakeri ole menny paskaksi
ja kampura pääsee liikkumaan jakopäätä kohti, sekin on mahdollista mutta harvinaista. pitäisi melkein itse kuulla ennenkuin enempiä voi arvailla.
niin ei voi luottaa, esim tänään ajoin itse yhtä mersua josta oli etupyöränlaakeri paskana ja olin ihan varma että se ääni tulee oikealta mutta se kuskinpuoleinen laakeri oli sökö
hieman hankala istuttaessa tuommoisessa teräshäkissä tuota äänen suuntaa ei oikein voi kohdistaa varmasti.
pitäisi kyllä kuulla ääni, jos liittyy kytkimen painamiseen niin tuo painelaakeri yksi vaihtoehto ellei sitten päittäisvälyslaakeri ole menny paskaksi
ja kampura pääsee liikkumaan jakopäätä kohti, sekin on mahdollista mutta harvinaista. pitäisi melkein itse kuulla ennenkuin enempiä voi arvailla.
ei voi siihen luottaa tosi on, kun itselle käynyt muutamia kertoja samallalailla, siinä kuskinpukilla ei juuri kuule kummalta puolelta ääni tulee, pitää ottaa kaveri matkaan niin pääsee ainakin riiteleen kumpi puoli on paskana. ainakin kerran hävisin, oli toinen mitä luulin ja kuulin ensin.
opel vectra c 2,2 gts