Onko kukaan vaihtanut a-vecculin turvatyynyllistä rattia johku tyyning kiekkoon? Tarviiko tehdä jotain muutoksia ohjauspylvääseen jos vaihdon tekee? Saako sen ratin ite pois vai onko merkkihuolto keikka? Kuulin jostain että se voi olla että joutuisi vaihtamaan ohjauspylvään turvatyynyttömään malliin. Pitääkö paikkaansa?
Ratin takaa kaksi Torx -ruuvia auki, niin ratin "kansi" aukeaa. Airbagin liitin auki niin bagi lähtee edestä pois ja näin pääsee avaamaan ratin kiinnityspultin. Tiukka nykäisy/ulosvedin niin ratti irtoaa. Ohjauspylvästä ei tarvitse vaihtaa.
Ja sitten tämä varoituksen sana: Autosta ei saa poistaa siihen tyypitettyjä turvavarusteita.
Hmm, jostain oon kuullut huhua, että jos samainen automalli löytyy myös ilman airbagiä, sen saisi poistaa. Ja a-vecculia on tehty melkoisen monta ilman bagiä. Mutta mistäs varmistus?
Mieti nyt tarkkaan, että kannattaako uhrata turvallisuutta jonnin tuninkirimpularatin takia... Itse en bagista luopuisi! Saattaa joskus tehdä eron selviytymisen ja kuoleman välillä.
En kyllä ihan heti haluais kokeilla uudestaan bag:in vaikutuksia mun keuhkoille. 2v sitten vedin volvon puun varteen, muuten selvisin naarmuilla mut makasin kaks viikkoo lasaretissä bag:in aiheuttaman pöllähdyksen seurauksesta. Astma ei tykänny!