Moottorin käyttäminen ilman jäähdytinnestettä ?
Moottorin käyttäminen ilman jäähdytinnestettä ?
Voiko moottoreita käytää ilman jäähdytinnestettä lyhyitä aikoja ?
Esim. mottorin kasauksen yhteydessä, jos kokeilee että käykö normaalist ja syyläri on vielä irti.
Itse luulisin, että pieni käyttö (30 sekuntia) ei haittaa mitään vaikka nesteitä ei koneessa olekaan, kunhan ei kuumene liikaa.
Esim. mottorin kasauksen yhteydessä, jos kokeilee että käykö normaalist ja syyläri on vielä irti.
Itse luulisin, että pieni käyttö (30 sekuntia) ei haittaa mitään vaikka nesteitä ei koneessa olekaan, kunhan ei kuumene liikaa.
Re: Moottorin käyttäminen ilman jäähdytinnestettä ?
Ei haittaa, kunhan annat sitten rauhassa jähtyä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vesipumpun tiivisteet eivät välttämättä kestä tätä. Jos hihna vetonen pumppu niin kannattaa irrottaa hihna!
Parin kilometrin jälkeen alkaa käynti olla vähän nahkeaa...
ei ehdi lämpeneen liikaa tuossa ajassa, kestää vaikka minuutti käyttää, eikä tule mitään vaurioita, eihän nyt mikään moottori lämpene hetkessä. on varma, ja on kokeiltu monta kertaa.
opel vectra c 2,2 gts
^Ei kone tosiaan hetkessä lämpene, mutta ilman nesteitä lämpö jakaantuu epätasaisemmin.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
niin tietysti tekee, mutta ei se nyt ehdi keittämään eikä paistamaan alle minuutin käytössä, kun kuitenkaan ei ajamaan innostu lähteen ilman nesteitä. ja miksi pitää ilman nesteitä käyttää autoa, vaikka pelkkää vettä sinne jos on lämpimässä tallissa, mitä sitten, laskee pois vedet ja oikeat nestet tilalle.
opel vectra c 2,2 gts
säästyy siltä syylärin irroituksen ja asennuksen vaivalta.ja miksi pitää ilman nesteitä käyttää autoa
voi käyttää ihan huoletta mutta tosiaan ei tommosia yli minuutin käyttelyjä varmaan kauheena kannata.
Ite oon aina remontin jälkeen kokeillu päräyttää käyntiin. Piuhat kiinni ja starttaus.
Kuten Fullmetal sanoi, säästyy nesteiden poistolta ja syylärinirrotukselta jos vaikka jotain meni pieleen.
Muutama kymmenen sekuntia oon tavannu käyttää ja sitten seis.
Kuten Fullmetal sanoi, säästyy nesteiden poistolta ja syylärinirrotukselta jos vaikka jotain meni pieleen.
Muutama kymmenen sekuntia oon tavannu käyttää ja sitten seis.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
ladalla kesti ajaa 5 km ilman nesteitä ku tippu lokilämmitin lohkonkyljestä kentälle ja eikä löytynyt hinaus apua yöllä. ajon kotia ja seuraavana päivänä lämppäri paikalleen ja nesteet sisälle ja toimii