Itellä x20xev ja kiihdytettäessä osakaasulla
ei mielestäni ollut "kaikki pelissä".
Käyntihäiriöitä esim. sylinterin putoamista pois pelistä ei ollut. Kuumalla moottorilla
voimaa vaan ei ollut.
Eipä sitä tossa koneessa oo vakiona muutenkaan. Mutta topicciin: Paljon puhutut venakumit olivat paskana. Ja olivat paskana jo tod. näk. vuosi sitten kun ostettiin ko. auto. Vaihdoin kumit hiljattain ja sen jälkeen on p-tuntumalla tullut pikku hiljaa lisää voimaa alakierroksille ja muutenkin teho on tasaisempaa. Olisiko mahdollista että lambda-anturi karstoittuu???? Itse en koulu ajoilta muista voiko näin käydä, mutta siltä tuntuu..
Putki tukossako?
Mulla on ollut samaa vikaa X30XE:ssä. Olenkin kirjoittanut siitä omissa topiceissa nykii/pröpöttää kiihdyttettäessä..On 2003-09-26 10:03, camus wrote:
Mulla tuntuu voimakkaimmin täyskaasulla kiihdytettäessä kakkosella, jolloin alle 4000:n on muutama kohta, jossa ikäänkuin selkeästi 'tahmaa' tuo kiihdytys ja siitä tulee aaltomainen. Jotenkin on sellainen voimaton tunne autossa. Neljäntonnin jälkeen ei ongelmia.
Ennen ei ole tullut tuota vikakoodia 31 (kampiakselin nopeusanturi) mutta nyt kun vika on pahentunut merkittävästi, on tuo ilmoitus tullut.
Voisiko siis sullakin olla sama anturi hajoamassa?
Samanlaisia ongelmia löytyy mun X25XE:ssä. Nykii 1500-2000rpm, kiihtyy aaltoillen, eikä tahdo aina käynnistyä nätisti. Liikkeessä luettiin koodit. Tuomio: ilmamäärämittari ja kampiakselin tunnistin vaihtoon. Molemmat vaihdettiin ja viat säilyi. Mikään ei muuttunu/parantunu. Pitäis nyt ottaa yhteyttä viel sinne liikkeeseen ja kysellä et mitähän ne seuraavaks keksis siitä vaihtaa...