Moro ! Elikkäs omassa vm. 2001 sport astrassa on edellisen omistajan toimesta vaihdettu punaiset ledit mittaristoon. Nyt olen vain huomannut, kun talven pimeydessä ajanut, että siinä keskellä, kierros- ja nopeusmittarin välissä oleva ledi ei saa kunnon kosketusta ja palaa heikosti. Joskus alkanut toimimaan kun vähä koputtanut mittariston pleksiin, mut sit hetken päästä taas lopettanut toimintansa.
Itse tuo ei ole ongelma, mutta tahtoisin saada ohjeistusta, apua, neuvoja tuon mittariston irrottamiseen, että sinne lediin pääsisi käsiksi ja vikaa korjaamaan ! Onko jollakulla helpposelittäisiä purkuohjeita ? Ja kuvat plussaa ! En tahdo kuitenkaan mitään rikkoa.
Katso myös: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 1&t=200154
Ei meinaan vieläkään pelaa kunnolla. En ole vielä tässä pakkasessa pihalla viitsinyt alkaa ongelmaa pahemmin tutkimaan, mutta kaikki apu toki tarpeen. Vielä, että kaveri käytti eilen oman, -99 sport astran huollossa juuri vastaavan vian takia ja suolainen 235e korjaushinta ei oikein opiskelijan kukkaroa miellytä, kun tämä ei ole mikään pappa betalar -auto..
Astra G mittariston irrotus
Astra G mittariston irrotus
Vectra C 1.8 -08
ex: Astra G 1.8 sport -01
Re: Astra G mittariston irrotus
Mittariston lasin edessä oleva kehys on kiinni neljällä torxilla. Kaks on yläreunassa kohti kattoa ja kaks on ratin vieressä eri puolilla muovilätkien alla eteepäin. Avaat ne ni kehys lähtee pois. Sen jälkee mittariston alanurkissa on torxit eteepäin. Ne auki ja käännät yläreunassa olevaa vapautusvipua ni mittaristo on irti. Hankalin osuus on pujotella se pois sieltä kolosta mut tulee kyllä ilman suurempaa väkivaltaa/paikkojen rikkomista.
Vectra C2
Juuri näin kun yllä on mainittu. Kuvia vois ehkä haulla löytyä, itse joskus olen jonkun saksankielisen ohjeistuksen nähnyt netissä.
Irmscher DTM Edition Coupe -03
Selvä, pitänee tuossa huomenissa jo tutkailla. Kiitos neuvoista !

Vectra C 1.8 -08