No entäs uuden auton massaus...
Sain itse viikko sitten uuden Vectra GTS:n johon teetätin Finikor-lisäsuojauksen ennen kuin auton edes itselleni kävin hakemassa. Kyseinen suojaus ei poista auton tehdastakuuta ja on erittäin suositeltava Suomen oloissa. Hintaa käsittelyllä oli 400 euroa, mikä ei loppujen lopuksi ole suuri summa, koska autoa tulee kuitenkin pidettyä useampi vuosi.
Ite hain just kaupasta sellasta kotelosuojaa (Dinitrol) jossa luvataan alkaneen ruostumisen loppuvan. Ja sit jos on mekaanista kulutusta niin alustamassat päälle elikkä esikäsittely tuolla kotelosuojalla sellasiin paikkoihin joissa ruostuminen on jo alkanut. Ohjeessa sanottiin että Dinitrol Metallic nimistä massaa pitäis ruiskuttaa päälle mutta otin Dinitrol Car:ia päälleruiskutettavaksi aineeksi. Tuskinpa toisiaan hylkivät.On 2003-08-11 20:43, Uhtua wrote:
ei se mitään hyödytä pesivien ruosteiden päällä.
-
Topah76
- 'Senator'

Kyllä se ruostesuojaus todellakin kannattaa tehdä uuteen autoon. Olihan täällä foorumissakin joskus kuvi oliko se nyt pari vuotta vanhasta Seatista jossa oli jo näkyvää kukkaa ulkopellissä. Eihän autonvalmistajat halua autoista ikuisia tehdä, koska muuten ei saada jatkumoa jatkettua. Kun vanha ruostuu alta niin pakkohan se uus on ostaa tilalle. Sama asiahan se on nuissa renkaissa yms.
Kannattaa varmasti suojata, mutta varmistakaa, että käsittelyä ei tehdä niin kuin minun Vectralle. Kaikki "vaikeat" paikat oli jätetty käsittelemättä...
Asia paljastui kolarikorjauksessa.
Seuraavassa käsittelyssä olen itse koko ajan mukana...
Vectra C V6 2.8T Wagon
Vectra A V6
Omega MV6 Caravan (Ex)
Vectra A V6
Omega MV6 Caravan (Ex)
-
Topah76
- 'Senator'

On totta, että tälläkin saralla kusetetaan aika paljot. Valitettavasti.On 2003-10-09 22:32, Veekuus wrote:
Kannattaa varmasti suojata, mutta varmistakaa, että käsittelyä ei tehdä niin kuin minun Vectralle. Kaikki "vaikeat" paikat oli jätetty käsittelemättä...
Jos et aio yli viittä vuotta pitää niin ainoa kuka hyötyy on seuraava ostaja ja liike joka jälleenmyy autoasi eteenpäin. Sinun osallesi jää lompakon pieni keventyminen..
Kun muistaa pestä ja huolehtia auton puhtaudesta riittävästi talvella niin varmasti kestää loistavasti sen 4-5 vuotta..turha sitä on palvella seuraavaa ostajaa suojauttamalla auto häntä varten. Samoin on tasan varma että kun autoa aikanaan vaihtaa uuteen niin latin latia enempää ei hyvitystä saa..mutta myyjä sitävastoin käyttää taatusti suojausta myyntivalttina ja perusteena korkeammalle hinnalle.
Kun muistaa pestä ja huolehtia auton puhtaudesta riittävästi talvella niin varmasti kestää loistavasti sen 4-5 vuotta..turha sitä on palvella seuraavaa ostajaa suojauttamalla auto häntä varten. Samoin on tasan varma että kun autoa aikanaan vaihtaa uuteen niin latin latia enempää ei hyvitystä saa..mutta myyjä sitävastoin käyttää taatusti suojausta myyntivalttina ja perusteena korkeammalle hinnalle.
Jos se seuraava myyjä pystyy siitä repimään hyötyä niin kyllä siitä on silloin mahdollista itsekin jotain saada. Tokihan autoliike haluaa ostaa niin halvalla kuin mahdollista ja myydä niin kalliilla kuin mahdollista, mutta jos autoliike arvostaa massauksen niin ylös että sen varjolla pystyvät myymään sen auton kalliimmalla niin kyllä ne ovat siitä valmiit sitten aavistuksen enemmän hyvittämäänkin. Kokonaisuus siinäkin varmasti eniten ratkaisee.
Vähän kyyninen asenne ettei kannata kun vain seuraava omistaja hyötyy..
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Se on vaan silleen että mitä vanhemmaks tulee niin sitä kyynisemäks tuppaa tulemaan kun näkee millaista elämä oikeastaan onkaan..On 2003-10-14 17:31, Tuomas wrote:
Kummasti karisee vähitellen pois lähestulkoon kaikki ne hienot asiat ja periaatteet joihin nuorena niin sinisilmäisesti uskotaan..niin se vain valitettavasti on..
Enkä kyllä valitettavasti muutenkaan näe järkeä siinä että käytän euroja siihen että suojaan autoni ruostetta vastaan vain sitä varten että seuraava ostaja saa sitten ajella ruosteettomalla autolla.
Mieluummin annan ruostesuojauksen+massauksen verran rahaa vaikka syöpäsairaiden lasten hoitoon..vaikka joka vuosi..
juu juu, kyllä mullakin rahaa yli pari mummon tonnia vuodessa kuluu...On 2003-10-14 17:52, mä wrote:Sanotaan vaikka niin että joka vuosi on sen ruostesuojauksen verran..ja ylikin mennyt.. rahaa..mutta yhtään autoa en ole suojauttanut..siinä vastaus, kun kerran kysyttiinOn 2003-10-14 17:49, Jerzey wrote:
oletkos antanut?![]()
![]()
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
-
Topah76
- 'Senator'

Mun hyväntekeväisyys rajoittuu esim. sellattin, että ku telkkarista tulee esim. elämä lapselle konsertti, ni pirauttelen sitten siihen numeroon. Ei todellakaan ole varaa pistää tuhansia mummonmarkkoja hyväntekeväisyyteen. Kaikki on kuiteskin suhteellista, eli jos tienaa vaikka 200000euroo vuodessa, ni siitä on helpompi pistää lättyä muutama satku hyväntelkeväisyyteenkin.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Topah76 on 2003-10-14 18:36 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Topah76 on 2003-10-14 18:36 ]</font>
Eikös asia ole niin että jokainen auttaa sen verran minkä pystyy..jollekin euron lahjoittaminen voi olla isompi juttu kuin jollekin toiselle 1000e:n lahjoitus. Ajatus on tärkeintä..ei summan suuruus tai pienuus..jokainen kykyjensä mukaan..eiks ni?!On 2003-10-14 18:36, Topah76 wrote:
Mun hyväntekeväisyys rajoittuu esim. sellattin, että ku telkkarista tulee esim. elämä lapselle konsertti, ni pirauttelen sitten siihen numeroon. Ei todellakaan ole varaa pistää tuhansia mummonmarkkoja hyväntekeväisyyteen. Kaikki on kuiteskin suhteellista, eli jos tienaa vaikka 200000euroo vuodessa, ni siitä on helpompi pistää lättyä muutama satku hyväntelkeväisyyteenkin.